1:1 דרמטי בין גאנה לגאבון, מרוקו עלתה לשמינית וסנגל שוב מעדה

הכוכבים השחורים ספגו בדקה ה-88 ונותרו ללא ניצחון באליפות אפריקה, בעוד האדומים-ירוקים גברו 0:2 על קומורוס בדרך לשלב הבא. 0:0 בקרב הפייבוריטיות בבית ב', קשר בני סכנין איברהימה קונטה שותף

(גודל טקסט)

המחזור השני בבתים ב' וג' של אליפות אפריקה יצא לדרך היום (שישי) עם המפגש בין סנגל לגינאה, שהסתיים בתיקו ללא שערים בין שתי הפייבוריטיות בבית. לאחר מכן גברה מרוקו 0:2 על קומורוס בדרך לשמינית הגמר ובמקביל מלוואי ניצחה 1:2 את זימבבואה. במשחק האחרון, גאנה ספגה בדקה ה-88 נגד גאבון, נפרדה ממנה ב-1:1 ונותרה ללא ניצחון בטורניר.

סאדיו מאנה, שחקן נבחרת סנגל
הפעם לא היה פנדל בדקה ה-97. מאנה מול גינאה | GettyImages, PIUS UTOMI EKPEI

בית ב'

סנגל – גינאה 0:0

הסנגלים התקשו במשחק הפתיחה למרות שהיו פייבוריטים גדולים וניצחו 0:1 מפנדל של סאדיו מאנה בדקה ה-97, וגם היום האריות של טרנגה לא התעלו במשחק בין שתי מנצחות הבית במחזור הפתיחה, שהציגו משחק שקול ונפרדו בתיקו מאופס. גינאה גברה 0:1 על מלוואי במשחק הקודם ומהספסל שלה עלה היום להופעת בכורה באליפות איברהימה קונטה, קשר בני סכנין שנכנס בדקה ה-66. כידוע, היה זה גם מפגש בין שני כוכבי ליברפול, סאדיו מאנה הסנגלי ונאבי קייטה הגינאי, כל אחד ענד את סרט הקפטן של נבחרתו.

מלאווי – זימבבואה 1:2

שתי הנבחרות שהפסידו במחזור הפתיחה נפגשו למשחק בידיעה שרק שמי שתנצח תשמור על סיכוי סביר להעפיל לשמינית, והיו אלו שחקני מלוואי שהיו נחושים יותר וגם פיגור מוקדם לא מנע מהם ניצחון. איסמעיל וואדי העלה את זימבבואה ליתרון בדקה ה-38, אבל בחלוף חמש דקות היה זה גבאדיניו מאנגו שאיזן. מלאווי לא עצרה ואותו מאנגו הוא גם מי שהשלים צמד והעניק לנבחרתו ניצחון יקר עם שער בדקה ה-58.

שחקני נבחרת מרוקו
מאזן מושלם אחרי שני משחקים. שחקני נבחרת מרוקו | GettyImages, KENZO TRIBOUILLARD

בית ג'

מרוקו – קומורוס 0:2

המרוקנים ניצחו 0:1 את גאנה במחזור הפתיחה משער של סופיאן בופאל, וכעת שמרו על מאזן מושלם גם אחרי המשחק נגד קומורוס שהשנה משתתפת לראשונה בתולדותיה בתחרות. סלים עמאלח (16) וזקריה אבוחלל (88) הבקיעו, כשבין לבין חלוץ סביליה יוסף אן-נסירי קיבל הזדמנות לכבוש בפנדל, אבל נעצר אצל השוער סלים בן בוינה שהצטיין למרות ההפסד. מרוקו הבטיחה את מקומה בשמינית הגמר.

גאבון – גאנה 1:1

הכוכבים השחורים בסכנת הדחה. אחרי שהפסידו למרוקו במחזור הפתיחה והיו זקוקים נואשות לשלוש נקודות הערב, הם עשו ככל שביכולתם כדי לשמור על השער המהיר שכבש אנדרה איו בדקה ה-18 מבישול של קשר ארסנל תומאס פארטיי – אבל הלכו אחורה יותר מדי, אפשרו לגאבון נטולת פייר אמריק אובמיאנג לתקוף ובסופו של דבר גם נכבש שער השוויון, בביצוע מרהיב של ג'ים אלוויניה, שחקן קלרמון שקבע 1:1 בדקה ה-88 וסידר לנבחרתו מקום בין 16 האחרונות. לגאבון כעת 4 נקודות והיא שמרה על המקום השני, בעוד גאנה עם נקודה אחת בלבד ולמזלה תפגוש את קומורוס החלשה במחזור השלישי והאחרון והיא עדיין בתמונת השמינית כי גם חלק מהנבחרות שיסיימו במקום השלישי יעפילו. בסיום המשחק פרצה מהומה גדולה בין השחקנים, בסיומה הורחק בנג'מין טטה הגנאי ששלח אגרוף לעבר שחקן יריב.