רוברט לבנדובסקי נבחר לשחקן השנה של פיפ"א

play
רוברט לבנדובסקי שחקן באיירן מינכן | אתר רשמי, אתר באיירן מינכן
שלושער ללבנדובסקי ושער אדיר לטוליסו ב-0:4 של באיירן מינכן בקלן 02:18

אחרי שקופח לדעת רבים ולא קיבל את כדור הזהב, הפולני זכה לכבוד על חשבונו של ליאונל מסי. טוכל מאמן השנה, מנדי השוער

(גודל טקסט)

טקס פרסי The Best נערך הערב (שני) במשרדי פיפ"א בשווייץ ובו נבחרו מצטייני 2021 בכדורגל העולמי, כאשר הכותרת המרכזית של האירוע היא הכתרתו של רוברט לבנדובסקי לשחקן השנה בעולם. החלוץ הפולני, שלדעת רבים קופח באופן חמור כשלא זכה בפרס כדור הזהב וסיים במקום השני אחרי ליאונל מסי, עקף הפעם את הארגנטינאי ונבחר לשחקן השנה בפעם הראשונה בקריירה שלו. מוחמד סלאח היה השלישי מבין המועמדים לפרס.

"אני גאה מאוד, זה כבוד ענק", אמר לבנדובסקי. "מודה למאמנים שלי ולחבריי לקבוצה, עבדנו מאוד קשה והפרס הזה הוא של כולם. כל השנה שעברה חלמתי לשבור את שיא השערים של מולר, חשבתי שזה בלתי אפשרי – אבל עשיתי את זה". חלוץ באיירן מינכן ונבחרת פולין רשם מספרים מפלצתיים במהלך תקופת ההערכה שלפיה בוחרים את הזוכה: ב-44 הופעות בקבוצתו ובמדים הלאומיים, הוא כבש 51 שערים ובישל 8 נוספים.

כזכור, לבנדובסקי גם שבר את שיאו של גרד מולר מעונת 1971/72, כשהבקיע 41 שערים בעונה אחת בבונדסליגה. הפולני סייע לבאיירן לזכות באליפות גרמניה ובסופר קאפ הגרמני.

שחקן באיירן מינכן רוברט לבנדובסקי
שחקן באיירן מינכן רוברט לבנדובסקי | אימג'בנק GettyImages, Alexander Hassenstein

מסי ולבנדובסקי נכללו גם בהרכב המצטיינים של השנה, כאשר את ה-11 השלימו ג'אנלואיג'י דונארומה, דייויד אלאבה, רובן דיאס, לאונרדו בונוצ'י, ז'ורז'יניו, אנגולו קאנטה, קווין דה בראונה, כריסטיאנו רונאלדו וארלינג הולאנד.

מאמן צ'לסי תומאס טוכל עם אדואר מנדי
מאמן צ'לסי תומאס טוכל עם אדואר מנדי | רויטרס

שני הפרסים האחרים בכדורגל הגברים הלכו לצ'לסי. למאמן השנה נבחר תומאס טוכל, שנחת על הקווים בסטמפורד ברידג' במהלך העונה שעברה והצעיד את הבלוז לזכייה מרשימה בליגת האלופות ובסופר קאפ האירופי. ארסן ונגר העניק את הפרס לטוכל, שאמר: "היה קצת סוריאליסטי לשמוע את שמי, אני המום. מרגיש לי מוזר לזכות בפרס הזה, אני נהנה מהרגע. איבדנו קצת את המומנטום בליגה, אבל במפעלים האחרים אנחנו נראים טוב. אני נרגש להיות כאן". גם בנשים אגב, נבחרת אמה הייז מצ'לסי למאמנת השנה בעולם, אחרי שזכתה בטרבל מקומי ובליגת האלופות נעצרה רק בגמר נגד ברצלונה.

בפרס שוער השנה זכה אדואר מנדי מצ'לסי, על אף שלא נכלל בהרכב המצטיינים. מנדי, שיחגוג 30 בעוד כחודש וחצי והצטרף לבלוז בספטמבר 2020, כשהוא מחליף בין הקורות את קפה, שמר על רשת נקייה ב-29 משחקים וספג 27 שערים בלבד ב-50 הופעות ב-2021. השוער לא נכח בטקס כיוון שהוא משתתף באליפות אפריקה עם נבחרת סנגל.

בנוסף חולק גם "פרס פושקאש" לשער היפה ביותר של השנה, בו זכה אריק לאמלה על הראבונה המופלאה שלו בדרבי הצפון-לונדוני בין טוטנהאם לארסנל. "אני מאושר, שום דבר לא עבר לי בראש ולא קלטתי כמה משמעותית תהיה הראבונה הזו. אני לא מתרגל את זה באימונים, זה משהו שאתה חושב עליו שנייה לפני זה".