דיווח בפורטוגל: בנפיקה נחקרת בחשד למתן שוחד לשופט

play
חייבים ניצחון ובשורה ממינכן. שחקני בנפיקה | רויטרס
קאמבק, חמישה מורחקים ומהומת ענק: 2:2 מרתק בין פורטו לספורטינג ליסבון 03:01

הרשויות במדינה בודקות אפשרות לפיה מועדון הפאר שילם קרוב ל-2 מיליו יורו "לעשות מניפולציות על תוצאות". השופט מכחיש

(גודל טקסט)

האם המועדון המפואר ביותר בתולדות הכדורגל הפורטוגלי עומד בפני הורדת ליגה? בית המשפט במדינה חוקר חשד לפיו שופט כדורגל קיבל 1.9 מיליון יורו על מנת "לעשות מניפולציות על תוצאות ספורט". על פי החשדות במועדון שיחדו את השופט ברונו פאישאו בתמורה לכך שהתוצאות במשחקים אותם ינהל יסתיימו בתוצאה ה"מועדפת".על פי הדיווח בתקשורת המקומית, החקירה מתמקדת בתכתובת מיילים בין הצדדים ומסמכים בהם מופיעים פרטים שיכולים לקדם את חקירת המקרה.

אם החשדות החמורים יתאמתו, בנפיקה עלולה לספוג עונש חסר תקדים. בראש ובראשונה, הקבוצה צפויה לרדת ליגה במקרה ותימצא אשמה, בנוסף לקנסות כספיים כבדים על האנשים שמעורבים במקרה, ביניהם מנכ"ל בנפיקה דומינגוס אוליביירה והנשיא לואיס פליפה ויירה.

שחקני בנפיקה ליסבון חוגגים
חייבים ניצחון ובשורה ממינכן. שחקני בנפיקה | רויטרס

השופט עצמו הודה כי קיבל סכום כסף מאיש עסקים בשם ז'וזה ברנרדש, אך הסכום שקיבל לא קשור לטענתו בשום צורה להטיית תוצאות במשחקי כדורגל כלשהם: "מדובר בכסף שקיבלתי עבור שירות בקרת איכות שהענקתי לפני מספר שנים ונערך למשך מספר חודשים". בתקשורת בפורטוגל טוענים כי החקירה נמשכת, כאשר הקשר של בנפיקה לפרשה עדיין נבדק.

בנפיקה ליסבון היא שיאנית הזכיות באליפות בפורטוגל (37) וגם בגביע המקומי (26). גם בגביע הליגה מחזיקה הקבוצה האדומה מעיר הבירה בכמות הזכיות הגדולה ביותר (7). המועדון זכה פעמיים בעבר בגביע אירופה לאלופות (ליגת האלופות) ועוד שלוש פעמים בגביע אופ"א/הליגה האירופית (הפעמיים האחרונות היו ב-2012/13, ו-2013/14).