פיפ"א הודיעה: נבחרות רוסיה יוכלו לשחק ללא המנון ודגל

play
רוסיה ניטרלה את המוקש במהירות | רויטרס
תיעוד: חילופי אש בקייב 26.02.22 01:18

הנבחרות הרוסיות יורשו להופיע כ-RFU, בדומה לאולימפיאדה האחרונה. בפולין זעמו: "לא נופיע, ולא משנה מה שמה של רוסיה". שחקן מכבי חיפה לשעבר הצטלם עם נשק: "לא צריכים פה רוסים"

(גודל טקסט)

המתקפה הצבאית של רוסיה על אוקראינה ממשיכה להביא להשלכות גם בעולם הספורט, כולל במפעלים החשובים ביותר. כאן תוכלו למצוא את הדיווחים המרכזיים על ההתפתחויות מהיום (ראשון).

* פיפ"א הודיעה כי רוסיה תוכל לשחק כ-"RFU", ללא דגל המדינה או ההמנון, כפי שקרה באולימפיאדה האחרונה. למרות זאת, היא עדיין בסכנת הרחקה ממוקדמות הגביע העולמי ולא תוכל לארח בשטחה, בטח כל עוד מצב המלחמה נמשך. גם האוהדים הרוסים לא יורשו להגיע למשחקי ה"בית" של הנבחרות במגרשים הנייטרלים.

יו"ר ההתאחדות הפולנית הגיב: "ההחלטה של פיפ"א כלל לא מקובלת. אנחנו לא מעוניינים להשתתף במשחקים האלה. העמדה שלנו נותרה בעינה: נבחרת פולין לא תשחק מול רוסיה, ולא משנה תחת איזה שם תופיע הנבחרת שלהם".

* ולדימיר בסונוב, שרשם בסוף הקריירה שלו כמה הופעות בודדות במדי מכבי חיפה ב-1990/91, פרסם וידאו שלו עם נשק בחרקוב ואמר: "לא צריכים פה רוסים, נגן על המולדת". בסונוב האוקראיני כבר בן 63. בעברו היה מכוכבי דינמו קייב ורשם 79 הופעות בנבחרת ברית המועצות, איתה שיחק בשלושה מונדיאלים וזכה בזהב באולימפיאדת סיאול 1988.

* ההתאחדות האנגלית הודיעה כי נבחרתה לא תשחק מול רוסיה בעתיד הקרוב: "מתוך סולידריות עם אוקראינה ותוך כדי גינוי הפעולות המבוצעות על ידי ההנהגה הרוסית, ההתאחדות האנגלית מאשרת כי לא נשחק נגד רוסיה בשום מסגרת בינלאומית בעתיד הנראה לעין. זה כולל כל מפגש פוטנציאל בכל מסגרת וכל גיל".

* לאור הכותרות על עזיבת ארבעה שחקנים את צסק"א מוסקבה, המועדון הרוסי הוציא הודעה רשמית: "מסיבות אישיות הקשורות למצב בין רוסיה לאוקראינה, כמו גם להשלכותיו האפשריות, עזבו טורניקה שנגליה ואיפה לונדברג את הקבוצה. בקרוב גם מריוס גריגוניס ויוהאנס פוגטמן ייצאו למולדתם". בצסק"א טענו כי "פעולות השחקנים הן הפרה של תנאי החוזה ותקנון המועדון, אך אנו מתייחסים בהבנה למצבו האישי של כל אחד מהם. המצב החוזי עמם ייפתר כאשר המצב הפוליטי והספורטיבי באירופה יחזור לקדמותו".

* בזמן שאביו ואחיו נלחמים כדי לבלום את הפלישה הרוסית לארצם, שחקנה האוקראיני של צ'רנו מורה הבולגרית איבן סרג'וק כבש צמד ב-0:3 על צסק"א סופיה בליגה המקומית וחשף חולצה עם דגל מדינתו והכיתוב "לא למלחמה".

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בחליפת ג'ודו
צעד חריג. פוטין בחליפת ג'ודו | אימג'בנק GettyImages, Mikhail Svetlov

* אחרי פולין ושבדיה, גם צ'כיה מצטרפת לחרם על נבחרת רוסיה בכדורגל. שלוש הנבחרות שעשויות לפגוש את רוסיה בפלייאוף המונדיאל הודיעו שלא ישחקו מולה, כשהיום צ'כיה מצטרפת לקריאה ומצהירה בהודעה לעיתונות: "נסרב לשחק נגד רוסיה גם אם זה יקרה במגרש נייטרלי. כולנו רוצים שהמלחמה תסתיים מהר ככל האפשר".

* אחרי ההודעה של רומן אברמוביץ' על העברתה של צ'לסי לידי נאמן על רקע מעמדו הבעייתי באנגליה בעקבות המלחמה וקשריו עם פוטין, המועדון פרסם הודעת תמיכה רשמית באוקראינה. "הסיטואציה באוקראינה מפחידה ומזעזעת. ליבנו עם תושבי אוקראינה, וכל אחד ואחד במועדון מתפלל לשלום".

* איגוד הג'ודו העולמי הודיע בצעד חריג: בעקבות החלטתו לפלוש לאוקראינה, תואר נשיא הכבוד של הארגון יישלל מולדימיר פוטין. נשיא רוסיה נחשב לחובב ג'ודו מושבע ואף לקח חלק בתחרויות בצעירותו, ובמהלך השנים פיתח קשרי ידידות עם בכירים בעולם הג'ודו. בשנת 2010 הוא קיבל את תואר נשיא הכבוד של הארגון, ומאז לקח בו חלק פעיל, כשלעיתים הוא מצטרף לאימוני נבחרת הג'ודו של רוסיה.

וויצ'ך שצ'סני שוער נבחרת פולין
לא סולח. שצ'סני | רויטרס

* אחרי ההחלטה של נבחרת פולין שלא להופיע למשחק מול נבחרת רוסיה בפלייאוף המונדיאל, וויצ'ך שצ'סני, שוערה הפולני של יובנטוס, התייחס להחלטה של חבריו להחרים את המפגש. "לא נשחק נגד רוסיה במוקדמות, בזה אין ספק", אמר, "עכשיו בוא נראה אם לפיפ"א יש ביצים לתת לרוסים ניצחון ולשלוח אותם למונדיאל. אני לא חושב. אני גאה בחברים שלי לנבחרת, כולנו בראש אחד. אם נפסיד טכני, נפסיד בראש מורם, בידיעה שעשינו את הדבר הנכון". אשתו של שצ'סני היא אוקראינית. לדבריו, "אני מסרב לשחק במדי המדינה שלי, ולהקשיב להמנון רוסיה".

* איך המשבר ישפיע על עונת היורוליג? באירופה מדווחים שמדינות האיחוד האירופי מתכוונות במסגרת הסנקציות על רוסיה לאסור כניסה של חברות תעופה רוסיות ולקטוע כל קשר עמן. כידוע, גם ככה היורוליג הודיעה על דחייה של משחקים של הקבוצות הרוסיות, אבל אם הן לא יוכלו להגיע למשחקי חוץ בטיסות, הדבר עלול לפגוע בפעילות השוטפת של היורוליג – כך שההמשך שלה בסכנה.

* בינתיים, שחקנים ממשיכים לנטוש את הקבוצות הרוסיות ביורוליג. צסק"א מוסקבה הודיעה כי טורניקה שנגליה הגאורגי ואיפה לונדברג הדני שבו למולדתם, ובהמשך גם מריוס גריגוניס הליטאי ויוהאנס פוגטמן הגרמני יעזבו את רוסיה. בזניט, מינדאוגאס קוזמינסקאס וארתוראס גודאיטיס הליטאים עזבו את סנט פטרסבורג, וכך גם שבאז נאפייר, שעזב לארצות הברית ולא ישוב לקבוצה על פי דיווחים במדינתו.

* נישאר בכדורסל האירופי, ועם ההודעה של נבחרת צ'כיה שתתרום לאוקראינה את כל ההכנסות שתקבל מהכרטיסים למשחק שלה הערב מול בולגריה. כזכור, ננו גינזבורג הישראלי, שמאמן את נבחרת צ'כיה, הוא גם מאמנה של פרומיטיי האוקראינית.

דינה אברינה מתעמלת אומנותית רוסיה
דינה אברינה מתעמלת אומנותית רוסיה | אימג'בנק GettyImages, Jamie Squire

* כוכבה הפולני של באיירן מינכן רוברט לבנדובסקי עלה עם סרט קפטן בצהוב-כחול, צבעי הסמל של אוקראינה, ואמר: "החלטתי על כך הבוקר כי מה שקורה רגע באוקראינה לא מקובל עבור העולם כולו. אנחנו צריכים לתמוך באוקראינה, זה משהו שלא חשבתי שיכול לקרות והוא פוגע".

* התאחדות ההתעמלות העולמית (FIG) הודיעה: בוטלו כל התחרויות ברוסיה ובבלארוס בענפי ההתעמלות האמנותית, התעמלות מכשירים, אקרובטיקה וטרמפולינה. כל האירועים במדינות האלה יוסרו מהלו"ז. ייאסר להניף את דגלי המדינות הללו והשמעת ההמנון שלהן במידה שספורטאים מהן יעלו על הפודיום.