סולומון: "סיכוי גבוה שאעזוב בקיץ את שחטאר, בלי קשר למלחמה"

play
מנור סולומון, שחטאר דונייצק | GettyImages, Diego Souto/Quality Sport Images
מנור סולומון מתאמן אחרי הבריחה מאוקראינה 00:53

הכדורגלן ל"אופירה וברקוביץ'": "הקבוצה אמרה שתהיה רכבת, אך עם הזמן הבנתי שאין על מי לסמוך. בגבול חששתי שאצטרך לישון בקור אימים"

(גודל טקסט)

מנור סולומון לא דמיין לעצמו שיהיה נוכח בזירת מלחמה דווקא כליגיונר, אך מאז ששחקן שחטאר דונייצק התעורר בקייב מהדי הפיצוצים, החל סרט הימלטות מאוקראינה שרק לאחר מסע מייגע הסתיים בחציית הגבול לפולין ובטיסה לישראל. כדורגלן נבחרת ישראל התראיין הערב (שישי) לתכנית "אופירה וברקוביץ'" בערוץ 12 וסיפר על הימים הקשים שעברו עליו בשל המלחמה בין אוקראינה לרוסיה.

מנור סולומון אחרי המסע מאוקראינה לפולין
סולומון במעבר הגבול בפולין | אתר רשמי, אינסטגרם, manorsolomon

"התעוררתי בחמש בבוקר מרעש של פיצוצים, חשבתי שאני הוזה. שלחתי הודעות לכל החברים והבנתי שכולם התעוררו, התחלנו לדאוג, סיפר סולומון על הרגעים הראשונים בהם הבין שהחלה הלחימה. "דיברתי עם שחטאר וסמכתי עליהם, לא ידעתי מה לעשות. הם אמרו שתהיה רכבת למחרת ושאין מה לצאת לבד מקייב, אך ככל שעברו השעות הבנתי שלא תהיה רכבת, שאין על מי לסמוך ושהמצב רק נהיה יותר גרוע. ישר ארגנתי שתי מזוודות ועזבתי".

"לא ממש הכרתי את הסיטואציה. היה פקק נורא של 16 שעות, אבל הייתי יכול לעמוד גם יומיים. כשהגעתי לגבול התחלתי לפחד שלא אחצה, אך לא חשתי סכנת חיים. עמדנו בתור בקור אימים, לא ידעתי מתי אני הולך לעבור. עמדתי 11 שעות ולא ראיתי את הסוף של התור, היו עשרות אלפי אנשים כשהגעתי לשם. הייתי מיואש, אחרי 5-6 שעות ראיתי שאני לא מתקדם. עלו מחשבות שאצטרך לישון בחוץ בקור אימים. אחרי 11-12 שעות אמרו לי לצאת מהתור ושהגיע הרכב שיחלץ אותי".

שחקן שחטאר דונייצק מנור סולומון מול שחקן ריאל מדריד קארים בנזמה
שחקן שחטאר דונייצק מנור סולומון מול שחקן ריאל מדריד קארים בנזמה | רויטרס

סולומון נשאל מה הוא מרגיש כאשר הוא רואה את המדינה בה גר בשלוש השנים האחרונות נלחמת על חייה: "כואב הלב, הבית שלי עדיין לא הופצץ. יש לי חברים אוקראינים שלא יכולים לצאת מהמדינה כי הם מתגייסים לצבא, זו מדינה ועיר שאני כל כך אוהב". כאשר נשאל אם יש לו אומץ לחזור אמר סולומון כי הוא לא יודע: "עדיין לא החלטתי עם עצמי".

ומה בנוגע להמשך הקריירה? סולומון מסיים חוזה בשחטאר בקיץ 2023, אך לפי דבריו "סיכוי מאוד גבוה שאעזוב את שחטאר בלי קשר למלחמה בקיץ. בינתיים צריך לדעת מה קורה עם המלחמה, אף אחד במועדון לא יודע מה יקרה. הם מדברים איתנו ומשלמים משכורת כרגיל, לא יודע עדיין מי זה מאמן הנוער שנהרג. היעד הבא? מקווה שספרד או אנגליה, יש הרבה דיבורים, נראה מה יהיה בקיץ".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי