צמד לזהבי ברביעייה של פ.ס.וו, בישול קסום לדסה באולימפיקו

play
ערן זהבי, שחקן פ.ס.וו איינדהובן חוגג | GettyImages, Andre Weening/BSR Agency
ערן זהבי להט עם צמד, פ.ס.וו איינדהובן חגגה עם 0:4 בקופנהאגן 02:33

צפו: זהבי חגג צמד (10 ו-79) והוביל לרבע גמר הקונפרנס ליג עם 0:4 בקופנהאגן. מגן ויטסה הכין לוולה של ויטק, אבל רומא עלתה עם 1:1

(גודל טקסט)

משחקי הגומלין של שמינית גמר הקונפרנס ליג נערכו הערב (חמישי), כאשר במוקד עמד ערן זהבי עם צמד ב-0:4 של פ.ס.וו איינדהובן נגד פ.צ. קופנהאגן. גם אופיר מרציאנו עלה עם פיינורד שניצחה 1:3 את פרטיזן בלגרד (ללא ביברס נאתכו הפצוע) ואילו אלי דסה סיפק בישול נפלא מול רומא, אבל ויטסה ספגה בדקה ה-91 והודחה. יונס מלדה לא נכלל בסגל של גנט שהודחה על ידי פאוק סלוניקי.

העולות לרבע הגמר: פ.ס.וו איינדהובן, פיינורד, רומא, לסטר סיטי, מארסיי, סלביה פראג, פאוק סלוניקי, בודו גלימט.

שחקן פ.ס.וו איינדהובן ערן זהבי חוגג עם פיליפ מקס
ממשיך לכבוש. זהבי חוגג עם מקס | GettyImages, Andre Weening/BSR Agency

פ.צ. קופנהאגן – פ.ס.וו איינדהובן 4:0

אחרי שהבקיע את השער האחרון ב-4:4 המשוגע במשחק הראשון בהולנד, ערן זהבי המשיך מהיכן שעצר והוביל את קבוצתו לרבע הגמר. כבר בדקה העשירית הישראלי בעט למסגרת, ולמזלו הכדור חמק מתחת לידיו של שוער הדנים בדרך לרשת. מריו גצה, שבישל לזהבי את השער הראשון, התכבד בכיבוש השער השני שבע דקות להפסקה. זהבי, שסופר שער שישי בחמשת המשחקים האחרונים ו-15 בסך הכל ב-36 משחקים העונה, השלים צמד כ-11 דקות לסיום עם דחיקה ברחבת החמש, ובדקה ה-83 פינה את מקומו וחתם עבר מצוין. המחליף, נוני מדואקה, חתם ערב קבוצתי נפלא עם שער רביעי עמוק בתוספת הזמן.

מהלך המשחק

דקה 10: גול! הרמה אלגנטית של מריו גצה מצאה את ערן זהבי בתוך הרחבה. הישראלי בעט שטוח מהאוויר, הכדור חמק מתחת לידיים של השוער קארל יוהאן יונסון ונכנס לרשת. 0:1 לפ.ס.וו.

דקה 38: גול! קודי גאקפו את הכדור לפיליפ מקס על סף הרחבה, המגן שיגר כדור רוחב שמצא את גצה פנוי מול שער ריק. הקשר לא התקשה לגלגל לרשת ולקבוע 0:2 לפ.ס.וו.

דקה 40: זה כמעט היה השלישי של פ.ס.וו. הבעיטה של גאקפו פגעה בשחקן הגנה ומשם למשקוף.

דקה 79: גול! ריטסו דואן קיבל את הכדור בתוך הרחבה, העביר כדור רוחב לזהבי שדחק מקרוב את ה-0:3 של פ.ס.וו.

דקה 83: זהבי מסכם ערב מצוין ומפנה את מקומו לקרלוס ויניסיוס.

דקה 91: גול! נוני מדואקה שלח בעיטה למסגרת מחוץ לרחבה, השוער יונסון אגרף את הכדור אך לא מנע ממנו להיכנס.

רומא – ויטסה 1:1 (1:2 בסיכום)

ז'וזה מוריניו עלה ממש בשיניים והשאיר לעצמו סיכוי לזכות בתואר אירופי עם רומא. אלי דסה, שזכה לשבחים מהפורטוגלי, הצדיק את המחמאות בדקה ה-62, כאשר הרים כדור נפלא מימין לעבר המגן השמאלי מקסימיליאן ויטק, ששלח וולה אדיר בחצי גובה אל הרשת. במצב הזה הקבוצות היו בדרך להארכה, אבל בתוספת הזמן אותו ויטק חלם ואפשר למחליף ריק קרסדורפ להתגנב מאחוריו ולהכין לטמי אברהם האנגלי שהשווה ל-1:1 באולימפיקו ושלח את ההולנדים מאוכזבים הביתה.

אלי דסה שחקן ויטסה מנסה לעצור את הנריך מחיטריאן שחקן רומא
סיים קמפיין אירופי מוצלח. אלי דסה מול הנריך מחיטריאן | רויטרס

פיינורד – פרטיזן בלגרד 1:3 (3:8 בסיכום)

אחרי החמישייה המרשימה בבלגרד, פיינורד לא התקשתה להשלים ניצחון כפול ולהיות ההולנדית השנייה ברבע הגמר. אופיר מרציאנו, שיחליף את ג'וסטין ביילו הפצוע עד לסיום העונה, פתח בשער ונכנע רק לגול מצמק של ריקרדו גומש בדקה ה-61. סיריל דסרס (45), ריס נלסון (59) ובריאן לינסן (90) כבשו למנצחת.

אופיר מרציאנו שוער פיינורד
גם הוא ברבע הגמר. אופיר מרציאנו | אימג'בנק GettyImages, ANP Sport
ווסלי פופאנה, שחקן לסטר חוגג
קאמבק ושער. פופאנה חוגג | רויטרס

ראן – לסטר 1:2 (3:2 בסיכום שני המשחקים)

השועלים הגיעו לצרפת עם יתרון 0:2 מבטיח במשחק הראשון, אך בנז'מין בוריז'ו הכניס אותם למעט לחץ עם שער כבר בדקה השמינית. בדקה ה-51 הגיע רגע מרגש במיוחד עבור האנגלים – ווסלי פופאנה, בהופעתו הראשונה העונה לאחר שנפצע בצורה קשה בקיץ, כבש את שער השוויון דווקא מול יריבה ממולדתו. פלביאן טט סידר לראן ניצחון במשחק עם שער בדקה ה-76, אך בסיכום שני המשחקים האנגלים יצאו עם ידם על העליונה.

משחקים נוספים

באזל – מארסיי 2:1 (4:2 בסיכום)
לבאזל: דן אנדוי (63). למארסיי: ג'נגיז אונדר (74), ולנטן רונז'ייה (93)

אלקמאר – בודו גלימט 2:2 (לאחר הארכה, 4:3 בסיכום)
לבודו גלימט: אמאל פלגרינו (26), אלפונס סאמפסטד (105+1). לאלקמאר: אוונגלוס פאבלידיס (18 ו-30)

לאסק לינץ – סלביה פראג 3:4 (7:5 בסיכום)
ללינץ: פיליפ וייזינגר (36 ו-76), אנדראס גרובר (88), אלכסנדר שמידט (89). לסלביה: פיטר אולאינקה (24), אלכסנדר בה (37), קולינס סור (62). הורחקו בסלביה: אייהאם אוסו וסרדיאן פלאבסיץ'.

גנט – פאוק סלוניקי 2:1 (3:1 בסיכום)
לגנט: לורן דפואטר (40). לפאוק: חוסה אנחל קרספו (20), דוגלאס אאוגוסטו (77)