מאנצ'יני "בתוך גיהנום", אבל בנבחרת איטליה מצאו אשמים אחרים

play
טראומה לכל החיים. ז'ורז'יניו | רויטרס
איטליה ההמומה מחוץ למונדיאל: צפון מקדוניה הדהימה עם שער ניצחון בדקה ה- 01:54

איטליה נותרה המומה אחרי ההפסד לצפון מקדוניה שהותיר אותה מחוץ למונדיאל בפעם השנייה ברציפות. המאמן מודה ש"זה הרגע הכי קשה בקריירה" אבל מקבל גיבוי מההתאחדות, שמאשימה את ראשי הסרייה A. ז'ורז'יניו הפך לגיבור הטרגי: "אזכור את ההחמצות כל חיי"

(גודל טקסט)

סנסציה אדירה נרשמה אמש (חמישי) בכדורגל העולמי, כשנבחרת איטליה הודחה כבר בחצי גמר פלייאוף המונדיאל לאחר שנחלה הפסד ביתי 1:0 לצפון מקדוניה. האורחים הגיעו כאנדרדוג ברור והציגו משחק הגנה הרואי ויעיל, האיטלקים הירבו להחמיץ, ובדקה ה-92 היה זה טראייקובסקי שעקץ עם בעיטה נהדרת מחוץ לרחבה ששלחה את האיטלקים הביתה.

זו בסך הכל הפעם השלישית בתולדותיה שבה איטליה לא מעפילה למונדיאל, אבל הפעם השנייה ברציפות. איטליה, כזכור, זכתה ביורו האחרון תחת רוברטו מאנצ'יני, אבל הפעם מאנצ'יני רשום על אחד ההפסדים הכואבים בתולדות האזורי.

כמה ההפסד הזה נדיר? איטליה מעולם לא הפסידה בבית במוקדמות המונדיאל! ב-59 משחקי בית במוקדמות מונדיאל היו לה עד אתמול 48 ניצחונות ו-11 תוצאות תיקו.

שחקן נבחרת איטליה מרקו וראטי מאוכזב
מה קורה לכדורגל האיטלקי? וראטי | רויטרס
שחקן נבחרת איטליה ג'ורג'יניו מאוכזב
טראומה לכל החיים. ז'ורז'יניו | רויטרס

איטליה הודחה אחרי קמפיין חסר מזל, שכלל החטאות מכריעות של פנדלים במוקדמות ופציעה של הכוכב הבולט של הנבחרת פדריקו קייזה – אבל למעשה זו הדחה שמסמלת את ההידרדרות של הכדורגל האיטלקי: אף קבוצה איטלקית לא זכתה בליגת האלופות מאז 2010, אף קבוצה איטלקיחת לא זכתה בליגה האירופית (פארמה זכתה בגביע אופ"א ב-1999), הפעם האחרונה שבה הנבחרת הלאומית שיחקה במונדיאל הייתה ב-2014, והפעם האחרונה שבה שיחקה במשחק נוקאאוט בגביע העולמי הייתה ב-2006.

רוברטו מאנצ'יני אמר בסיום: "אני יותר ממאוכזב. זה הרגע הכי קשה בקריירה שלי. אין לי מה להגיד. קרה הערב משהו מדהים. הגיע לנו לזכות ביורו, ועכשיו היינו חסרי מזל. אבל זהו, זאת המציאות. אני עצוב בשביל השחקנים". מאנצ'יני נשאל על עתידו, ואמר: "נראה. אני מאוכזב מדי עכשיו בשביל לדבר על העתיד שלי, נראה. אני בטוח שלשחקנים האלה מצפה עתיד גדול. אני אוהד של השחקנים עכשיו יותר מתמיד".

ג'ורג'ו קייליני שחקן נבחרת איטליה
"ברור שאנחנו מרוסקים וגמורים, זה יותיר בנו ריק" | רויטרס
צ'ירו אימובילה שחקן נבחרת איטליה
מונדיאל בלי איטליה זה כמו חיים בלי פסטה. אימובילה | רויטרס

ז'ורז'יניו, קשר צ'לסי והנבחרת, אמר בסיום: "מבחינת כדורגל לא היה חסר לנו כלום, כי שלטנו ויזמנו והגענו למצבים, אבל פשוט לא הצלחנו לכבוש. זאת לא אשמת אף אחד, אבל זאת המציאות. עשינו במשחקים האחרונים כמה טעויות שהן ההבדל בין העפלה להפסד. זה רגע כואב, כי צריך עכשיו להתמודד עם המציאות, ואני חלק ממה שקרה פה, וכואב לי לחשוב על זה". ז'ורז'יניו היה זה שהחמיץ שני פנדלים מכריעים נגד שוויץ, שהותירו את איטליה רק בפלייאוף. "כואב לי שאני חושב על זה, ולמעשה, אני אחשוב עליהם כל החיים שלי", אמר.

בלם איטליה ג'ורג'ו קייליני אמר: "קשה להסביר את זה. זו אכזבה עצומה, אפילו היום שיחקנו טוב אבל לא הצלחנו לכבוש. מספטמבר עד היום עשינו כמה טעויות ושילמנו עליהן. אני גאה בנבחרת שנתנה הכול, ברור שאנחנו מרוסקים וגמורים, זה יותיר בנו ריק. אנחנו מקווים שהריק הזה ידחוף אותנו להתחיל מחדש. אני מקווה מאוד כי מאנצ'יני הוכיח איזה מאמן נהדר הוא והוא יכול לעזור לנו להתחיל מחדש. יש לנו הרבה שחקנים צעירים וננסה לזכות ביורו הבא ולעלות למונדיאל 2026. לא אפשרנו להם אף מצב הערב חוץ מהשער. הגענו להמון מצבים, אבל לרוע המזל לא הצלחנו לכבוש".

מרקו וראטי: "קשה להבין מה קרה כי זו אכזבה עצומה. שלטנו במשחק והיינו צריכים לכבוש מהמצבים שיצרנו כי אנחנו יודעים איך הדברים מתפתחים בכדורגל ואם אתה מגיע לדקה ה-90 אתה בסכנה. השער שלהם בתוספת הזמן היה סיוט אמיתי. אנחנו מאוכזבים, היה לנו סיכוי גדול במונדיאל, הגענו אחרי רצף ארוך של משחקים ללא הפסד וקשה לקבל את מה שקרה הערב. כולנו יודעים שנתנו הכול, עכשיו זה הזמן שנשאל את עצמנו כמה שאלות".

שער העיתון "גאזטה דלו ספורט" אחרי ההדחה של נבחרת איטליה מהמונדיאל
| צילום מסך, מתוך טוויטר
שער העיתון "קוריירה דלו ספורט" אחרי ההדחה של נבחרת איטליה מהמונדיאל
| צילום מסך, מתוך טוויטר
שער העיתון "טוטוספורט" אחרי ההדחה של איטליה מפלייאוף העלייה למונדיאל
| צילום מסך, מתוך טוויטר

כצפוי, העיתונים קטלו את הנבחרת. ב"גאזטה דלו ספורט" זעקה הכותרת הראשית: "אנחנו מחוץ לעולם", וציינו ש"גיבורי וומבלי שוב פישלו בגביע העולמי". ב"קוריירה דלו ספורט" קראה הכותרת: "לתוך הגיהנום", וב"טוטוספורט" הסתפקו ב"לא!" חד משמעי.

אבל למרות הביקורות, נראה שבהתאחדות האיטלקית לא ימהרו לעשות מהפכה בנבחרת. נשיא ההתאחדות גבריאלה גראבינה אמנם הודה אתמול ש"לא ציפינו בשום פנים ואופן להיות מודחים בשלב כזה", אבל שלח מסר למאנצ'יני על רקע הדרישה שיודיע על התפטרות. "אני מקווה שרוברטו יישאר המאמן שלנו. יש לו את המחוייבות שאנחנו מחפשים, ואני מקווה שההדחה הזו תזעזע את השחקנים ותאפשר לו להחזיר את הנבחרת למסלול".

גראבינה הפנה אצבע מאשימה כלפי ראשי הסרייה A, שסירבה לדחות את המחזור האחרון כדי לאפשר לנבחרת להתאמן בסגל מלא במשך כמה ימים. בסופו של דבר, מאנצ'יני ערך אימון בודד עם סגל מלא לקראת המשחק. "זה מאכזב מאוד, וברור שזה לא עזר לנו", אמר גראבינה.