זהבי כבש והודח עם פ.ס.וו, מרציאנו בחצי גמר הקונפרנס ליג

play
ערן זהבי, שחקן פ.ס.וו איינדהובן | GettyImages, Photo Prestige/Soccrates
זהבי הבקיע שער נהדר, אך מהפך מאוחר של לסטר הדיח את פ.ס.וו מאירופה 03:15

בעיטה נהדרת של החלוץ מזווית קשה הכניעה את שמייכל (27), אך מדיסון (77) ופריירה (87) קבעו 1:2 דרמטי לשועלים וקטעו ברבע הגמר את החלום האירופי של הישראלי, שהוחלף בדקה ה-82. מרציאנו ופיינורד ניצחו 1:3 בפראג ויפגשו את מארסיי, רביעייה לרומא

(גודל טקסט)

ערב ההכרעות ברבע גמר הקונפרנס ליג נפתח עם דרמה גדולה, כאשר פ.ס.וו איינדהובן וערן זהבי סיימו את דרכם במפעל הערב (חמישי) אחרי הפסד 2:1 דרמטי ללסטר, שהפכה לראשונה שמבטיחה את מקומה בין ארבע האחרונות במפעל החדש. השועלים יתמודדו בחצי הגמר עם רומא, שהביסה 0:4 את בודו גלימט אחרי ההפסד במשחק הראשון. אופיר מרציאנו יהיה הישראלי היחיד בשלב הבא, אחרי שפיינורד ניצחה 1:3 את סלביה פראג בחוץ ותפגוש בחצי הגמר את מארסיי שהשלימה ניצחון כפול על פאוק סלוניקי.

ערן זהבי, שחקן פ.ס.וו איינדהובן חוגג
מופיע במעמדים החשובים. זהבי | רויטרס

פ.ס.וו איינדהובן – לסטר 2:1

איזו דרך דרמטית לסיים את העונה האירופית עבור ערן זהבי ופ.ס.וו איינדהובן. אחרי ה-0:0 באנגליה, ההולנדים הגיעו למשחק הביתי מלאי תקווה כי יוכלו לרשום מיני-הפתעה ולהדיח את השועלים בדרך לחצי הגמר. ההתחלה הייתה מבטיחה, כאשר בדקה ה-27 מריו גצה ניצל איבוד רשלני של יורי טילמאנס ובישל לזהבי, שבעט נהדר מזווית קשה לפינה הרחוקה של קספר שמייכל וקבע 0:1. השער היה השמיני של זהבי העונה באירופה, ובכך השווה שיא מועדון שנקבע פעמיים בשנות השבעים.

בכניסה לרבע השעה האחרונה ההולנדים עדיין החזיקו בכרטיס לחצי הגמר, אך ג'יימס מדיסון איזן בדקה ה-77 וקבע שוויון במפגש הכפול. זהבי הוחלף על ידי ויניסיוס בדקה ה-82 כאשר רוג'ר שמידט ניסה לרענן את השורות, אך בפועל קרה הדבר ההפוך לחלוטין. לסטר העלתה הילוך נוסף, השלימה מהפך מרגלי ריקרדו פריירה בדקה ה-88 וניפצה את החלום האירופי של זהבי. בראשון הקרוב פ.ס.וו תפגוש את אייאקס בגמר הגביע ההולנדי ותקווה לצאת מהמשחק ההוא קצת יותר מחויכת.

מהלך המשחק

דקה 9: הגבהה לרחבת פ.ס.וו מצאה את ראשו של אוואנס. הבלם נגח, הכדור פגע בראשו של חברו לקבוצה פופאנה ויצא החוצה.

דקה 14: מצב מצוין של המארחת. מקס הרים לרחבה, גצה בעט מהאוויר אך קספר שמייכל שלח את היד והדף לקרן.

דקה 16: איהנאצ'ו שלח מסירת עומק נפלאה לבארנס, ששעט להזדמנות נהדרת ברחבה אך בעט חלש ומחוץ למסגרת.

דקה 27: גול! טילמאנס איבד את הכדור לגצה, שהשאיר את הכדור לזהבי. הישראלי, מזווית לא פשוטה, שחרר בעיטה שטוחה ומדויקת לפינה הרחוקה של שמייכל וקבע 0:1 לפ.ס.וו.

ערן זהבי, שחקן פ.ס.וו איינדהובן חוגג
חתום על השער הראשון במפגש הכפול. זהבי | רויטרס

דקה 31: מדיסון בעט לעבר המסגרת, הכדור הוסט בדרך לרשת אך טזה הרחיק ברגע האחרון מקו השער.

דקה 59: רמאליו נגח לעבר זהבי אחרי כדור הקרן, הישראלי נגח מעל המשקוף ופספס הזדמנות להשלים צמד.

דקה 62: כדור עומק נהדר נוסף של איהנאצ'ו מסתיים עם החמצה. דאקה הגיע לכדור של הניגרי ואיים, אך לא מצא את המסגרת.

דקה 74: סנגארה קיבל את הכדור ברחבה ונותר די פנוי, אך בעט הרבה מעל המשקוף.

דקה 77: גול! פרס חדר לרחבה, השכיב את רמאליו בפעולה אלגנטית ומסר למדיסון שבעט חזק לרשת וקבע 1:1.

ריקרדו פריירה, שחקן לסטר חוגג
סיום דרמטי. פריירה חוגג | אימג'בנק GettyImages, Dean Mouhtaropoulos

דקה 82: זהבי מסיים את חלקו במשחק ומוחלף על ידי ויניסיוס.

דקה 88: גול! לוקמן בעט למסגרת, נעצר אצל השוער אמבוגו, אך פריירה הגיע לריבאונד והשלים מהפך. 1:2 ללסטר.

איברהימה טראורה שחקן סלביה פראג כובש מול אופיר מרציאנו שוער פיינורד
למרות השער הזה, הוא בחצי הגמר. אופיר מרציאנו | אימג'בנק GettyImages, ANP Sport

סלביה פראג – פיינורד 3:1 (6:4 בסיכום)

זהבי הודח, אבל נציג ישראלי אחד בכל זאת יהיה בחצי גמר הקונפרנס ליג. אופיר מרציאנו, שממלא את מקומו של ג'וסטין ביילו הפצוע, היה שותף לניצחון החוץ בפראג ולהעפלה ראשונה של פיינורד לחצי גמר אירופי מאז 2001/02. אז, לפני 20 שנה, הקבוצה מרוטרדם עשתה את זה בגביע אופ"א, עברה את אינטר בחצי הגמר והניפה את הגביע אחרי 2:3 בגמר על דורטמונד. מי שלקח אותה אל ארבע האחרונות בקרב בין שתיים שהיו יחד עם מכבי חיפה בשלב הבתים, הוא סיריל דסרס. החלוץ הניגרי ניצל טעות בהגנה כבר בדקה השנייה, אבל בצד השני אורקון קוקצ'ו החזיר כדור חלש ורע למרציאנו, שגלש בעצמו בתזמון גרוע וראה את איברהימה טראורה מתגנב וכובש שער קל בדקה ה-14. קומדיית הטעויות נמשכה בדקה ה-59, הפעם בצד של סלביה, ודסרס השלים צמד, ובדקה ה-78 לואיס סיניסטרה הקולומביאני חתם את תוצאת המשחק.

ניקולו זאניולו שחקן רומא
עשה סוף לסיוט הנורבגי. ניקולו זאניולו | רויטרס

רומא – בודו גלימט 0:4 (2:5 בסיכום)

ניקולו זאניולו לא שיחק בשני ההפסדים של רומא לבודו גלימט והערב היה שם כדי לסגור חשבון ולשים סוף לסיוט הנורבגי של הג'אלורוסי. טמי אברהם עשה את הסיפתח אחרי בעיטה של זאניולו שניקיטה חייקין רק הדף בדקה החמישית. הקפטן לורנצו פלגריני הכין לזאניולו בדקה ה-23, הקשר ההתקפי הקפיץ באלגנטיות פנימה בדקה ה-29 והשלים שלושער ראשון בקריירה עם מהלך מבריק בדקה ה-49. שנה אחרי שהובסה על ידי מנצ'סטר יונייטד בחצי גמר הליגה האירופית, רומא טועמת חצי גמר גם במפעל השלישי בחשיבותו וז'וזה מוריניו יחזור לאנגליה כדי לפגוש את לסטר.

דימיטרי פאייה שחקן מארסיי חוגג שער
לקח את מארסיי על הגב. דימיטרי פאייה | רויטרס

פאוק סלוניקי – מארסיי 1:0 (3:1 בסיכום)

שבוע אחרי השער המרהיב שלו בסטאד ולודרום, דימיטרי פאייה מצא את הרשת גם בטומבה והעלה את מארסיי לחצי גמר אירופי שביעי בתולדותיה (לא כולל אינטרטוטו), ארבע שנים אחרי ההפסד בגמר הליגה האירופית לאתלטיקו מדריד. פאוק התחילה בהתלהבות גדולה, אבל סטיב מנדנדה שמר על שער נקי ופאייה הכריע בדקה ה-34 אחרי בישול של מתאו גנדוזי. הצרפתים חגגו ניצחון שמיני רצוף בכל המסגרות וישחקו מול פיינורד בחצי הגמר.