אופיר מרציאנו הציל בדקה ה-90: פיינורד ניצחה 2:3 את מארסיי

play
אופיר מרציאנו שוער פיינורד מול מארסיי | GettyImages, Lars Baron
ההצלה של מרציאנו וכל השערים: צפו בכל האירועים מחצאי גמר הליגה האירופית 02:33

השוער הישראלי טעה בשוויון של הצרפתים, אבל כיפר על כך לקראת סיום המשחק הראשון בחצי גמר הקונפרנס ליג. דסרס כיכב עם צמד. 1:1 בין לסטר לרומא

(גודל טקסט)

בנוסף למשחקי הליגה האירופית, גם בקונפרנס ליג החל הערב (חמישי) שלב חצי הגמר עם אקשן בשני המפגשים, כאשר פיינורד של אופיר מרציאנו ניצחה 2:3 את מארסיי ואילו לסטר סיטי ורומא נפרדו ב-1:1. הגומלין ייערך בשבוע הבא והגמר של המפעל החדש של אופ"א יהיה בטיראנה שבאלבניה, ב-25 במאי.

אופיר מרציאנו שוער פיינורד
תיקן בסיום. אופיר מרציאנו | אימג'בנק GettyImages, Soccrates Images

פיינורד – מארסיי 2:3

הליגיונר הישראלי היחד שנותר במפעלים האירופים, אופיר מרציאנו, עבר 90 דקות הפכפכות בהר הגעש ברוטרדם שלהט לכבוד חצי הגמר האירופי הראשון של פיינורד אחרי 20 שנה. הקבוצה שלו הוליכה 0:2 משערים מהירים של סיריל דסרס ולואיס סיניסטרה, אבל בדקה ה-28 הוא היה במיקום לא טוב וספג מרגלי במבה דיינג, ואחרי 12 דקות הדף רע לעבר ז'רסון שהשווה עבור הצרפתים. אבל מארסיי טעתה הרבה יותר, כולל רגע מביך שעלה בשער ההפסד תשע שניות בתוך המחצית השנייה. דסרס הלוהט החזיר את היתרון עם שערו השמיני בקונפרנס ליג (מלך שערי המפעל יחד עם טמי אברהם מרומא) ומרציאנו דאג לשמור על ה-2:3 עם שתי עצירות מול דימיטרי פאייה, כולל הוצאת כדור שהסתובב לעבר החיבורים בדקה ה-90.

שחקני פיינורד חוגגים
כוכב הערב. סיריל דסרס עם החברים | אימג'בנק GettyImages, ANP Sport

דקה 18: גול! אחרי החמצות בשני הצדדים, סיניסטרה השאיר בעקב בתוך הרחבה לדסרס, שנכנס בין שני שחקני הגנה והכניע את מנדנדה. 0:1 לפיינורד.

דקה 20: גול! מלכודת הנבדל של מארסיי כשלה בכדור ארוך שנשלח לעבר נלסון, והאנגלי מסר ימין לסיניסטרה שהגיע מאחור ובעט כדור לא חזק שפגע בשחקן הגנה והמשיך אל הרשת. 0:2 לפיינורד.

דקה 28: גול! דיינג חמק מהשמירה אחרי מסירה של בקאמבו ובעט מ-16 מטרים לפינה הקרובה, אותה מרציאנו לא הספיק לכסות. מארסיי צימקה ל-2:1.

דקה 40: גול! גנדוזי העביר כדור רוחב שטוח מצד ימין, מרציאנו הדף היישר לעבר ז'רסון שלא התקשה להשוות ל-2:2 עבור מארסיי.

דקה 46: גול! איזה רגע מביך מבחינת מארסיי, שהוציאה כדור מהחצי בפתיחת המחצית השנייה ותוך תשע שניות הוציאה אותו מהרשת. צ'אלטה-צאר החזיר רע אחורה לשוער, דסרס חטף וגלגל פנימה את השני שלו במשחק. 2:3 לפיינורד.

לורנצו פלגריני שחקן רומא כובש מול לסטר סיטי
לא נכשל מול קספר שמייכל. לורנצו פלגריני כובש | רויטרס

לסטר סיטי – רומא 1:1

האם הג'אלורוסי יעברו לראשונה יריבה מהפרמיירליג בחצי גמר אירופי? הם לפחות הצליחו לא להפסיד הפעם על אדמת אנגליה וחצי הגמר הזה יוכרע באולימפיקו. ג'יימי ורדי חזר להרכב אחרי שנעדר קרוב לחודשיים, אבל לא השפיע יותר מדי על משחק ההתקפה של לסטר, שנקלעה לפיגור בדקה ה-15 בעקבות שער של לורנצו פלגריני. ז'וזה מוריניו, שרוצה עוד גמר אירופי לאוסף הפרטי שלו, ראה את שחקניו נסוגים לאחור ונענשים בדקה ה-67 עם השוויון של אדמולה לוקמן, אחרי עבודת הכנה של המחליף הארווי בארנס. לסטר עדיין יכולה לחלום על גמר היסטורי, בעוד רומא מקווה להעפיל לגמר אירופי שלישי בתולדותיה (הפסידה לליברפול בגמר גביע האלופות ב-1984 ולאינטר בגמר גביע אופ"א ב-1991).

דקה 15: גול! המגן הפולני זאלבסקי פרץ בצד שמאל והכניס כדור עומק טוב לקפטן פלגריני שבעט בין רגליו של שמייכל אל הרשת. 0:1 לרומא.

דקה 67: גול! בארנס המחליף ניצל טעות בהגנה, נכנס מצד ימין והעביר רוחב לעבר לוקמן שהקדים את השומר שלו והמשיך מקרוב פנימה. לסטר איזנה ל-1:1.