עם מהפך אדיר: מנצ'סטר סיטי ניצחה 2:3 את וילה, וזכתה באליפות שמינית

play
שחקני מנצ'סטר סיטי מניפים את צלחת האליפות | רויטרס
שלושה שערים בחמש דקות: סיטי זכתה באליפות אחרי קאמבק מהסרטים 07:51

הכי דרמטי שיש: צמד של גונדואן במשחקו האחרון במועדון (76 ו-81) ושער נוסף של רודרי (78) הפכו פיגור כפול מול הקבוצה של ג'רארד, והעניקו לגווארדיולה אליפות רביעית בחמש שנים. קאש (37) וקוטיניו (69) נתנו לליברפול תקווה, עד שהגיע מהפך הבזק

(גודל טקסט)

אי אפשר לכתוב תסריט דרמטי יותר: מנצ'סטר סיטי זכתה הערב (ראשון) באליפות השמינית בתולדותיה והרביעית בחמש השנים האחרונות, אחרי ניצחון 2:3 מדהים על אסטון וילה במחזור הנעילה של עונת 2021/22 בפרמיירליג. סיטי מסיימת את העונה עם 93 נקודות לעומת 92 של היריבה העיקשת והאיכותית ליברפול, ובשורה התחתונה ממשיכה את ההגמוניה שלה בזירה המקומית, עם אליפות שישית ב-11 השנים האחרונות.

מה לא היה לנו בערב הזה? סיטי הגיעה למשחק בידיעה שניצחון ביתי מול היריבה שאיבדה עניין בעונה, יבטיח לה עוד צלחת, אבל מכאן הכל הסתבך. סטיבן ג'רארד, שחלם לכפר על ההחלקה המפורסמת שמנעה מליברפול אליפות בימיו כשחקן, כמעט היה חתום על סנסציה אדירה למרות שנאלץ לעלות עם הגנה מאולתרת, ללא הבלם המוביל והשוער הבכיר שלו.

שחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים
טירוף! סיטי חוגגת | רויטרס

במשך 76 דקות סיטי לא עמדה בלחץ, וכבר ראתה את האליפות חומקת לה מבין האצבעות. מאטי קאש (37) הימם את האתיחאד בדקה ה-37, סיטי לחצה ולחצה בניסיון להשיג שוויון אבל החמיצה שוב ושוב, ופיליפה קוטיניו נעץ בדקה ה-69 את מה שנראה היה כמסמר האחרון בעונה המפרכת של פפ גווארדיולה ושחקניו. אלא שאז התברר מאיזה חומר סיטי קורצה באמת, ולמה היא באמת קבוצה אגדית. אילקאי גונדואן, במשחקו האחרון במדי מנצ'סטר סיטי, עלה כמחליף בדקה ה-68 וצימק כעבור 8 דקות. שתי דקות לאחר מכן רודרי נהנה מבישול של מחליף נוסף, אולכסנדר זינצ'נקו, וקבע 2:2. לא חלפו שלוש דקות וגונדואן כבר הרעיד את האתיחאד, והשלים מהפך בזק מדהים.

בזמן שנותר ליברפול הצליחה לעלות ליתרון משלה במשחק המקביל, אבל זה כבר היה מעט מדי ומאוחר מדי. בשורה התחתונה סיטי חגגה, ליברפול איבדה צ'אנס לקוואדרופל היסטורי, אבל אוהדי הכדורגל נהנו מעוד פרק משובח בתולדות הליגה הטובה בעולם.

הרכב מנצ'סטר סיטי: אדרסון, ג'ון סטונס, פרננדיניו, אמריק לאפורט, ז'ואאו קאנסלו, רודריגו, קווין דה בראונה, ברנרדו סילבה, ריאד מחארז, פיל פודן, גבריאל ז'סוס.

הרכב אסטון וילה: רובין אולסן, מאטי קאש, קאלום צ'יימברס, טיירון מינגס, לוקא דין, דוגלאס לואיז, ג'ון מקגין, ג'ייקוב ראמזי, אמיליאנו בואנדיה, פיליפה קוטיניו, אולי ווטקינס.