בליסימה: ארגנטינה הביסה 0:3 את איטליה במשחק הפיינליסימה

play
ליאונל מסי, שחקן נבחרת ארגנטינה | רויטרס
בישול גדול למסי, ארגנטינה הביסה 0:3 את איטליה בקרב האלופות 01:40

מסי סיפק בישול גאוני למרטינס (28), די מריה (45+1) הקפיץ מעל דונארומה ודיבאלה (94) נעץ את המסמר האחרון בקרב בין אלופת דרום אמריקה לאלופת אירופה

(גודל טקסט)

נוק אאוט מוחץ של אלופת דרום אמריקה לאלופת אירופה. הערב (רביעי) אצטדיון וומבלי בלונדון אירח את שתי האלופות לקרב ה"פיינליסימה", שהסתיים ב-0:3 מוחץ של ארגנטינה על איטליה.

בעוד שאיטליה שינתה את פניה אחרי הכישלון הצורם במוקדמות המונדיאל וגם עלתה בהרכב חסר כתוצאה ממספר פציעות בסגל של רוברטו מאנצ'יני, בארגנטינה אפשר היה לראות את השמות המוכרים, כאשר את ההתקפה הובילו לאוטרו מרטינס, אנחל די מריה וגם ליאונל מסי, שמתכונן למונדיאל ה(כנראה) אחרון בקריירה שלו – ובהחלט נתן לאלביסלסטה סיבות לאופטימיות לקראת גביע העולם בחורף לאור התצוגה היום בלונדון.

ליאונל מסי, אנחל די מריה, שחקני נבחרת ארגנטינה
בישול גאוני בדרך לניצחון בפיינליסימה. מסי ודי מריה חוגגים | רויטרס

ליאונל סקאלוני, מאמן נבחרת ארגנטינה, פרסם את ההרכב למשחק בוומבלי כבר אתמול והיום רבים עסקו בכך שעל הספסל שלו נותר חוליאן אלברס, הכוכב העולה שבקיץ יצטרף למנצ'סטר סיטי אחרי שהתפוצץ בריבר פלייט, אבל ההתקפה הסתדר היטב בלעדיו. מסי אחראי לשער הראשון עם בישול גאוני למרטינס, די מריה הקפיץ מעל דונארומה שניות ספורות לפני הירידה למחצית ופאולו דיבאלה שעלה מהספסל נעץ את המסמר השלישי והאחרון כדי לקבוע 0:3 מהדהד.

איטליה חסרה את מרקו וראטי, לורנצו אינסינייה, דומניקו בראדי וניקולו זאניולו הפצועים, אבל שלושה חודשים אחרי שהפסידה לצפון מקדוניה ונותרה מחוץ למונדיאל, אין ספק שהיא שעבור אלופת אירופה זו קריאת השכמה כואבת נוספת. זוהי גם בוודאי לא הדרך בה רצו האזורי להיפרד מהבלם ג'ורג'יו קייליני בן ה-37, שלא רק עוזב את יובנטוס בימים אלו, אלא גם פתח היום בהרכב וערך את הופעתו ה-117 והאחרונה במדי נבחרת איטליה.

הרכבים

נבחרת ארגנטינה: אמיליאנו מרטינס, ניקולאס טגליאפיקו, כריסטיאן רומאו, ניקולס אוטמנדי, נהואל מולינה, גידו רודריגס, רודריגו דה פול, ג'ובאנו לו סלסו, אנחל די מריה, ליאונל מסי, לאוטרו מרטינס.

נבחרת איטליה: ג'אנלואיג'י דונארומה, ג'ובאני די לורנצו, לאונרדו בונוצ'י, ג'ורג'יו קייליני, אמרסון פאלמרי, מתאו פסינה, ז'ורז'יניו, ניקולו בארלה, פדריקו ברנרדסקי, אנדראה בלוטי, ג'אקומו רספאדורי.

ג'ורג'יו קייליני, בלם נבחרת איטליה
בהתלה קייליני עוד התרגש וחייך, אבל נפרד עם תבוסה כואבת | אימג'בנק GettyImages, Alex Pantling

מהלך משחק

דקה 7: מסי הוכשל על סף הרחבה ואגרגנטינה קיבלה הזדמנות טובה, אבל הפרעוש לא הצליח לעבור את החומה האיטלקית.

דקה 17: ז'ורז'יניו מצא את רספאדורי, אבל הבעיטה של האחרון לא הקשתה יתר על המידה על מרטינס.

דקה 20: קרן משמאל מצאה את בלוטי, האחרון נגח לידיו של מרטינס.

ליאונל מסי מבשל לחלוץ לאוטרו מרטינס במשחק של ארגנטינה נגד איטליה
מסי הסתובב ומסר רוחב | אימג'בנק GettyImages, Justin Setterfield
לאוטרו מרטינס חלוץ נבחרת ארגנטינה כובש נגד איטליה
למרטינס נשאר רק לגלגל את הכדור לרשת | אימג'בנק GettyImages, ADRIAN DENNIS

דקה 28, 0:1 לארגנטינה: שער נפלא של אלופת דרום אמריקה. ברנרדסקי איבד את הכדור כ-40 מטר מהשער, דרש עבירה ולא קיבל, מסי קיבל את הכדור ליד הרחבה, בסיבוב אדיר עבר את די לורנצו ומסר כדור רוחב שלאחריו נותר ללאוטרו מרטינס רק לדחוק את הכדור לרשת.

דקה 27: ערבובייה ברחבה של איטליה הסתיימה בבעיטה רעה של מסי לידיו של מרטינס.

אנחל די מריה, שחקן נבחרת ארגנטינה
די מריה הקפיץ מעל דונארומה | אימג'בנק GettyImages, Alex Pantling
אנחל די מריה, שחקן נבחרת ארגנטינה
ביצוע נפלא ויתרון כפול לאלופת דרום אמריקה | רויטרס

דקה 45+1, 0:2 לארגנטינה: האלביסלסטה הכפילה את יתרונה בתוספת הזמן של המחצית הראשונה. לאוטרו מרטינס דהר לעבר השער, הכניס כדור עומק לדי מריה והאחרון הקדים את דונארומה והקפיץ מעליו באחד על אחד.

דקה 55: בונוצ'י החזיר כדור לדונארומה, שהתקשה עם הרחקת הכדור ולמזלו נמנע מספיגת שער שלישי ברגע האחרון.

דקה 61: די מריה כמעט חגג צמד, אבל הכדור המסובב שלו נהדף היטב על ידי דונארומה.

דקה 63: די מריה שוב הניף את הרגל וירה כדור עוצמתי, דונארומה היה דרוך ושוב הדף מצוין.

שחקני נבחרת איטליה
ערב מאכזב מאוד לאלופת אירופה | GettyImages, Shaun Botterill

דקה 69: ארגנטינה מחפשת את השער השלישי, אבל גם הניסיון של מסי נבלם על ידי דונארומה.

דקה 81: לו צ'לסו נשאר לבד מול דונארומה, אבל במקום לבעוט לשער החזיק את הכדור שנייה אחת יותר מדי בין רגליו ובסופו של דבר בעט על ראשו של לוקאטלי.

דקה 90+4, 0:3 לארגנטינה: סיומת מושלמת של אלופת דרום אמריקה למשחק. דיבאלה בעט כדור חד ומדויק לפינה הרחוקה, הכדור פגש את הרשת ותוצאת המשחק נקבעה ממש בשנייה האחרונה.