"איטליה החדשה" הייתה יותר משכנעת, וניונטו מפיח בה תקווה

play
ווילפריד ניונטו שחקן נבחרת איטליה | GettyImages, Claudio Villa
ניונטו בן ה-18 בישל נהדר בבכורה, 1:1 בין איטליה לגרמניה 01:52

אחרי עונה חלומית בשווייץ, הכישרון בן ה-18 רשם בכורה מרשימה ב-1:1 מול גרמניה: "שבוע מוזר ומרגש". מאנצ'יני ופלגריני הביעו אופטימיות

(גודל טקסט)

ארבעה ימים לאחר התבוסה 3:0 לארגנטינה במשחק הפיינליסימה, בו נפרדה מהקפטן הוותיק ג'ורג'ו קייליני, "איטליה החדשה שכנעה" נגד גרמניה, כך הכריזו בנימה חיובית כלי התקשורת בארץ המגף, אבל בסופו של דבר המאנשאפט חילצו 1:1 בבולוניה אמש (שבת) במחזור הפתיחה של ליגת האומות.

רוברטו מאנצ'יני שינה לחלוטין את ההרכב והעניק הזדמנות לשחקנים שאמורים להוביל את הדור החדש. איטליה הציגה יכולת משופרת והגיעה ליותר הזדמנויות מהיריבה, אבל הייתה חסרה מעט יותר חדות כדי לצאת עם שלוש הנקודות. מי שנראה חד ביותר היה השחקן שזימונו הפתיע רבים באיטליה, ווילי ניונטו בן ה-18, שבישל את השער של האזורי חמש דקות בלבד אחרי שעלה מהספסל במהלך אישי מרשים.

ניונטו סיפק המשך ישיר לעונה החלומית שעברה עליו. שחקן ההתקפה שעזב את אינטר בחינם לפני שנתיים והצטרף לפ.צ. ציריך, סייע לקבוצה השווייצרית לזכות באליפות עם 10 שערים וחמישה בישולים ב-36 הופעות, והיה לשחקן הצעיר ביותר באירופה שרושם כמות דו-ספרתית של כיבושים. אמש, כאמור, הוא סיפק בישול נהדר בהופעת הבכורה שלו במדים הלאומיים.

ווילפריד ניונטו שחקן נבחרת איטליה מול דויד ראום שחקן נבחרת גרמניה
| אימג'בנק GettyImages, Danilo Di Giovanni

"זה היה שבוע מוזר ומרגש. המאמן נתן לי הזדמנות ואני חושב שהוצאתי ממנה את המקסימום", סיפר ניונטו בסיום המשחק. "הכל מתקדם כל כך מהר, אני רק מנסה ליהנות כי זו זכות להיות כאן. אני חייב הכל למשפחה שלי, מאז שהייתי קטן הם הקריבו כל כך הרבה בשבילי ואני מנסה לגמול להם הכי טוב שאני יכול. אני מקווה שהם גאים בי". על הבישול אמר: "ידעתי שקהרר מוצהב, אז כשקיבלתי את הכדור רק חשבתי על לנסות לעבור אותו. כשחקן התקפה אתה צריך להשפיע על המשחק, ועשיתי את זה".

"באינטר הרגשתי בבית, אבל לפעמים צריך לקבל החלטות קשות ולמזלי ההורים שלי והסוכנים שלי עזרו לי בתהליך. בגיל הזה חשוב לשחק", הוסיף ניונטו בנוגע לעזיבת אינטר. לסיום, הוא סיפר מה עשה אחרי ההפסד לארגנטינה: "עמדתי שעה מחוץ לחדר הלבשה כדי להצטלם עם מסי, אבל לא הצלחתי!".

שחקני נבחרת איטליה אחרי שער של לורנצו פלגריני
"איטליה החדשה" הייתה יותר משכנעת | אימג'בנק GettyImages, MIGUEL MEDINA/AFP

מאנצ'יני אמר לגבי התיקו: "חבל שספגנו את השוויון מהר, היינו נאיביים, אבל זה לא היה משחק קל. הבחורים האלה שיחקו ביחד לראשונה, הם עשו עבודה נהדרת והיוו יריב שווה כוחות לנבחרת שנמצאת בכושר מצוין. אנחנו מקווים שהצעירים האלה יתפתחו במהירות".

גם כובש השער פלגריני הביע אופטימיות: "ראינו הערב קבוצה. זו הנקודה שהנבחרת צריכה להתחיל מחדש ממנה. אני חושב שאנחנו בדרך הנכונה. אסור לנו לחשוב שאנחנו גרועים אחרי הפסד, וגם לא לחשוב שסיימנו את העבודה אחרי ניצחון".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי