"אדיוט מי שמאשים את הילדים": בכיר בממשלת הונגריה ענה לאנגלים

play
אוהדי הונגריה הצעירים במשחק נגד אנגליה | GettyImages, Michael Regan
פתיחה ברגל שמאל: אנגליה הופתעה 1:0 בהונגריה בליגת האומות 01:52

אחרי שהמאמן גארת' סאות'ג'ייט ביקר את התנהגות הקהל ההונגרי, שהורכב מלמעלה מ-30 אלף צעירים בני 14 ומטה, מזכיר המדינה החליט להשיב אש

(גודל טקסט)

נבחרת אנגליה החלה את קמפיין ליגת האומות עם הפסד 1:0 בהונגריה, לה היא נכנעה בפעם הראשונה אחרי 60 שנה, אבל לא המעידה היא שעוררה הדים הבוקר (ראשון) בממלכה. את האנגלים הרגיזה בעיקר העובדה ששריקות בוז צורמות ורועשות נשמעו באצטדיון כאשר השחקנים כרעו ברך כחלק מהמאבק בגזענות.

יתרה מכך, היה זה משחק בו הונגריה ריצתה עונש בעקבות קריאות גזעניות ועל כן לאצטדיון אושרה אך ורק כניסתם של ילדים מתחת לגיל 14, כך שעבור האנגלים היה זה כמו חטא על פשע שהקהל ההונגרי – שהפעם הורכב מלמעלה מ-30 אלף נערים וילדים – שוב הרים ראש באקט גזעני. היה זה מאמן שלושת האריות, גארת' סאות'גייט שטען "אנשים צעירים מושפעים על ידי אנשים מבוגרים. זה עניין של חינוך".

בעקבות דברי סאות'גייט והכותרות הרבות בממלכה בבוקר שאחרי המשחק ובהן עסקו באבסורד בבודפשט בשל כך שאלפי ילדים הואשמו בגזענות, החליט זולטאן קובאץ', בכיר בממשלה ההונגרית שבין השאר משמש כמזכיר המדינה לתקשורת ויחסים בינלאומיים, לנצל את חשבון הטוויטר שלו כדי לתקוף בחזרה את האנגלים, ולהגן על האוכלוסיה הצעירה בהונגריה שהואשמה בגזענות.

"כל מי שחושב שאפשר להאשים ילדים שהגיעו למשחק כדורגל בבודפשט בכל סוג של אמירה פוליטית, הוא באמת אדיוט", כתב קובאץ', "כל הכבוד לנבחרת הכדורגל שלנו על הניצחון ומחיאות כפיים ל-35,000 הילדים".