ארגנטינה מצדיעה לליאו מסי: "יותר מודל לחיקוי ממראדונה"

play
ליאונל מסי שחקן נבחרת ארגנטינה חוגג שער | GettyImages, Juan Manuel Serrano Arce
בישול גדול למסי, ארגנטינה הביסה 0:3 את איטליה בקרב האלופות 01:40

מסי הפך לראשון מאז אל צ'ארו מורנו ב-1942 שמבקיע חמישייה בנבחרת ארגנטינה, מאמנו הילל: "ביום שיפסיק לשחק, נתגעגע אליו"

(גודל טקסט)

על ההבדל בין ליאונל מסי בפריז סן ז'רמן לזה בנבחרת ארגנטינה נשפכו כבר הררי מילים, אבל הערב (ראשון) הפרעוש נתן עוד סיבה לדון בנושא. ליתר דיוק, חמש סיבות. מסי הפציץ חמישייה ראשונה במדים הלאומיים והוביל את אלופת דרום אמריקה לניצחון קליל 0:5 על אסטוניה במשחק הידידות בפמפלונה שהיה למעשה אלתור לאחר ביטול המשחק בישראל.

שחקני נבחרת ארגנטינה חוגגים עם ליאונל מסי
"הוא מדהים". פאפו גומס עם ליאונל מסי | GettyImages, Juan Manuel Serrano Arce

המספרים

* השיא של מסי בנבחרת היה שלושער ובדקה ה-47 הוא עשה זאת בפעם השמינית, אבל בהמשך שיפר לרביעייה ובדקה ה-76 חתם עם חמישייה היסטורית במדי האלביסלסטה ושנייה בקריירה. הקודמת הייתה במרץ 2012 לרשת באייר לברקוזן, כאשר הוביל את ברצלונה לניצחון 1:7 בגומלין שמינית גמר ליגת האלופות.

* כעת יש למסי 86 שערים בינלאומיים והוא עקף את פרנץ פושקאש ההונגרי בדרך למקום הרביעי. בפסגה כמובן כריסטיאנו רונאלדו עם 117.

* מסי הוא השלישי בסך הכול שכובש חמישייה במדי ארגנטינה. השחקן הקודם היה אל צ'ארו מורנו, וזה קרה לפני 80 שנה ב-0:12 מול אקוודור בקופה אמריקה 1942. חואן אנדרס מארבסי עשה את זה שנה לפניו, גם הוא מול אקוודור.

* בכל העונה בליגה הצרפתית היו למסי שישה שערים, הערב כבש חמישייה ב-67 דקות.

צפו בשערים

התגובות

המאמן ליאונל סקאלוני היה חסר מילים: "אני לא יודע מה עוד אפשר להגיד על מסי, באמת שלא נותרו מילים לתאר אותו. זה כמו נדאל בטניס, מה יש לומר? הוא משהו מיוחד, זכינו שיש לנו אותו ותענוג לאמן אותו. הוא המורשת של הכדורגל העולמי. ביום שיפסיק לשחק, נתגעגע אליו".

פאפו גומס, שבישל את השער השני בדקה ה-45, החמיא בסיום: "מה שמסי מייצר מול השער הוא מדהים. אנחנו יודעים שהוא לא מרחם במצבים כאלה".

מרקוס סנסי, בלם פיינורד שערך בכורה במדי ארגנטינה אחרי שחוזר גם על ידי איטליה: "מבחינתי לא הייתה התלבטות, זה היה חלום ילדות ואני שמח מאוד לרשום דקות ראשונות בנבחרת ארגנטינה. זה משהו שרציתי מבפנים ואני מאושר על ההחלטה הזו. מה שקרה הערב עם מסי היה פשוט מדהים. הוא הפתיע אותנו כל כך הרבה בעבר, והיום עשה את זה שוב".

גם בתקשורת הארגטינאית היללו את מסי, ובטור פרשנות ב"אולה" טענו ש"יש לו אופי של השחקנים הגדולים באמת. הוא תמיד רוצה עוד, תמיד רוצה יותר. לא היה קורה שום דבר אם הוא היה מוותר על המשחק הזה ומאריך את החופשה שלו בעוד כמה ימים, אבל זה פשוט לא מסי. הוא אפילו לא חשב על האפשרות הזאת. במובנים מסוימים, הוא סמל ומודל לחיקוי אפילו יותר גדול ממראדונה".