מאמנת מובילה בהולנד חשפה שנאנסה, המואשם הגיב: "אני בשוק"

ורה פאו שיתפה לראשונה בהטרדות החוזרות שחוותה בשנות ה-80, מהן ההתאחדות התעלמה. התוקף לכאורה: "היה רומן, הכל בהסכמה"

(גודל טקסט)

סערה גדולה פרצה בכדורגל ההולנדי בסוף השבוע האחרון. המאמנת ורה פאו, מי שקידמה את כדורגל הנשים במדינה והפכה אותה לאחת המובילות בענף, חשפה שבימיה כשחקנית נאנסה על ידי גורם בכיר בהתאחדות ב-1986, ובהמשך הוטרדה מינית על ידי שני גברים אחרים בארגון.

לטענתה של פאו, שמדריכה כיום את נבחרת אירלנד, בהתאחדות ההולנדית העלימו עין מהמקרים למרות שדיווחה עליהם בחמש הזדמנויות שונות, ובשל כך היא התלוננה למשטרה: "חלק מהאנשים העדיפו לשמור את התקיפות המיניות נגדי בשקט מאשר להציע לי את התמיכה שאני זקוקה לה בשביל לחשוף את הסיפור הזה לעולם. איני יכולה לחלוק יותר את השקט", כתבה בפוסט בטוויטר אחרי שסיפרה לראשונה על האונס בריאיון לעיתון.

מאמן נבחרת הנשים של אירלנד, ורה פאו
מקרה מצער. ורה פאו | אימג'בנק GettyImages, Oisin Keniry

מי שאחראי לכאורה לתקיפה המינית הוא פיט בוטר, לשעבר מאמן נבחרת הנשים של הולנד ואוטרכט. בוטר הגיב להאשמות בריאיון ל-"AD", והודה שהתנהל רומן בינו לבין פאו בזמן שהוא היה נשוי, אך הכחיש את הטענות לאונס: "זה מכה בי כרעם ביום בהיר עבורי ועבור משפחתי. אם פגעתי במישהו, אני מתנצל. אבל מה שאני שומע עכשיו, אין סיכוי שזה אמיתי. אני לא כזה, המשפחה שלי והחברים שלי יודעים. אני באמת בהלם. לא זוכר לפרטים מה קרה בינינו, כי זה היה מזמן, אבל אני יודע באלף אחוז ששום דבר לא קרה בלי הסכמה. לא הייתי צריך להתחיל את הרומן, זה קרה אבל סיימתי אותו בעצמי".

ההתאחדות ההולנדית פרסמה באתר שלה תגובה רשמית, בה נכתב כי "החקירה מוכיחה שהיינו צריכים לנקוט בגישה אחרת כלפי התלונות". ההתאחדות התנצלה על "ההשפעה העמוקה" שהייתה לאותם מקרים על ורה פאו, והצהירה כי "לא יעלה על הדעת שוורה לא חוותה את סביבת העבודה הבטוחה שהיא הייתה ראויה לה בזמנו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי