פרשת אונס וכדורגלנים גם בצ'ילה: שחקן פיורנטינה נחקר

play
שחקן נבחרת צ'ילה, אריק פולגאר | GettyImages, Wagner Meier
תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 6.7 05:06

בצד הסערה באנגליה, דרמה גם בצ'ילה. צעירה טוענת שנאנסה בביתו של אריק פולגאר כשהייתה מחוסרת הכרה. הכדורגלן מכחיש כל קשר. בעבר הוא דרס למוות הולך רגל והפקיר אותו

קבוצות: פיורנטינה
(גודל טקסט)

בזמן שאנגליה סוערת בעקבות מעצרו של כדורגלן מהפרמיירליג בחשד לאונס, בצ'ילה מתחוללת דרמה דומה בימים האחרונים. הסיבה: תלונה דומה ומעורבות של שחקן הנבחרת, אריק פולגאר. הקשר בן ה-28 נחשב לאחד מהכדורגלנים הצ'יליאנים הבכירים. הוא שיחק שלוש שנים וחצי בבלוניה ולאחר מכן שנתיים וחצי בפיורנטינה. בחצי השנה האחרונה הושאל לגלאטסראיי.

לפני כמה ימים הגיעה צעירה בת 24 לתחנת משטרה והגישה תלונה על אונס בביתו של פולגאר, לו 40 הופעות בנבחרת צ'ילה. לטענתה, הקשר וחבריו פגשו אותה במועדון לילה בעיירה קאלרו דה טנגו ולאורך הערב היא שתתה כמות גדולה של אלכוהול. בפני החוקרים סיפרה שהיא השתכרה והתקשתה לעמוד, ובשלב מסויים מישהו נשא אותה לתוך רכב, שהמשיך מהמועדון לביתו של פולגאר בעיירה.

המסיבה נמשכה בביתו של פולגאר ולפי דיווחים שונים נכחו בה 10-20 אנשים, ביניהם כדורגלנים מוכרים. על פי עיתונאית צ'יליאנית, אחד מהם היה גארי מדל. הצעירה התלוננה שהיא איבדה את ההכרה, אבל כשהיא התעוררה בבוקר למחרת היא הייתה מלאה בחבורות ברגליה. בדיקת אונס שנערכה לה, אישרה שהיא אכן נאנסה.

פולגאר נחקר על ידי המשטרה והכחיש את המיוחס לו מכל וכל. מקורביו אמרו לתקשורת שבבית יש מצלמות אבטחה שיוכיחו מעבר לכל ספק שהוא כלל לא בא במגע עם אותה צעירה ושאם היא נאנסה, לא היה לו שום קשר לכך.

הכדורגלן לא נכלל בתכניות של פיורנטינה ואשם או לא, בינתיים קורינתיאנס הברזילאית – אחד ממועדוני הפאר הגדולים בדרום אמריקה – החליטה לסגת ממו"מ שניהלה איתו – בצל החשדות נגדו.

שחקן נבחרת צ'ילה, אריק פולגאר
קורינתיאנס כבר הספיקה לסגת מהמו"מ בגלל החשדות. פולגאר במדי נבחרת צ'ילה | אימג'בנק GettyImages, Daniel Apuy

ב-2013 פולגאר נהג ברכבו בעיר אנטופגסטה ופגע בהולך רגל בן 66. הכדורגלן ברח מהמקום בלי לעצור ובלי לעזור לאדם בו פגע ועוברי אורח סיפרו שהוא נהג במה שנראה כמהירות מופרזת. האדם שנפגע, דניאל אמפוארו, הובהל לבית החולים עם פציעות קשות ומת.

בחקירה התברר שפולגאר שהיה אז בן 19, כלל לא מחזיק ברשיון נהיגה, אבל מערכת המשפט בצ'ילה החליטה לרחם עליו בגלל עברו הנקי ובשל העובדה שהאדם אותו דרס למוות, חצה את הכביש במקום אסור. הכדורגלן נענש אז במאסר על תנאי בלבד.

ב-2019 משפחתו של אמפוארו דרשה שהתיק ייפתח מחדש ופולגאר יעמוד לדין שוב. בנו סיפר: "אם יש משהו שהפתיע אותנו, זה שפולגאר לא התנצל עד היום. בני (נכדו של המנוח) פגש אותו פעם אחת וניגש לדבר איתו, ופולגאר איים עליו".