צפו: צרפת ניצחה את הולנד 0:1 אחרי הארכה והעפילה לחצי גמר יורו נשים

play
חגיגה ברות'רהאם. שחקניות נבחרת צרפת | רויטרס
צרפת ניצחה את הולנד 0:1 אחרי הארכה והעפילה לחצי גמר יורו נשים 03:45

הישג שיא לכחולות, שמעולם לא עברו לפני כן את רבע הגמר. שער בפנדל בדקה ה-102 העניק להן מקום בין ארבע הראשונות והן ישחקו נגד גרמניה בחצי הגמר

(גודל טקסט)

נבחרת הנשים של צרפת בכדורגל עלתה הערב (שבת) לראשונה בתולדותיה לחצי גמר אליפות אירופה. לה בלו – הכחולות – גברו על הולנד 0:1 אחרי הארכה וסוף סוף צלחו את רבע הגמר, השלב בו נעצרו בשלוש האליפויות הקודמות. איב פריסה כבשה את השער היחיד במשחק בפנדל (102) אחרי התערבות של צוות VAR.

צרפת היא הנבחרת האחרונה שמבטיחה את מקומה בחצי הגמר והיא תפגוש את גרמניה ב-27 ביולי במילטון קיינס. יום לפני כן יתקיים חציר הגמר הראשון בבראמל ליין שבשפילד, ובו אנגליה המארחת תשחק נגד שבדיה. הגמר יתקיים בוומבלי ביום שבת הבא, 31 ביולי.

שחקניות נבחרת צרפת בכדורגל
חגיגה ברות'רהאם. שחקניות נבחרת צרפת | רויטרס
שוערת נבחרת הולנד, דפני ואן דומסלאר
הצילה את הולנד פעם אחר פעם, אבל נכנעה לפנדל. ואן דומסלאר | אימג'בנק GettyImages, BSR Agency

הולנד התייצבה למשחק ברות'רהאם כאלופת אירופה וסגנית אלופת העולם, אבל פגשה יריבה תוססת שגילתה עדיפות ברורה, איימה ללא הרף ואילולא החמצות מרובות, הייתה גומרת את הסיפור בתוך 90 דקות – בתוצאה גבוהה למדי.

השוערת בת ה-22, דפני ואן דומסלאר, הבריקה בין הקורות ועצרה את כל הניסיונות של הצרפתיות ב-90 הדקות הראשונות, כולל שתי הדיפות הירואיות בתוספת הזמן. וכשוואן דומסלאר לא הייתה באזור, השחקניות בכחול מצאו דרך לפספס. השוער ההולנדית לא הייתה רחוקה מלעצור את הפנדל של פריסה בדקה ה-102, אבל הפעם לא הצליחה וצרפת חגגה.