24 שנים אחרי זידאן: קארים בנזמה צפוי לזכות בכדור הזהב

play
בשליטת ריאל מדריד. בנזמה | GettyImages, OZAN KOSE / AFP
תיקתקנו: סיכום אירועי היום, 16.10 06:00

בטקס היוקרתי שייערך הערב בפריז, חלוצה של ריאל מדריד ונבחרת צרפת יבחר לשחקן השנה בעולם ויהפוך לצרפתי הראשון מאז מאמנו לשעבר שזוכה בתואר. טיבו קורטואה יזכה בשוער השנה, גאבי יפתיע בפרס "קופה" לשחקן הצעיר?

קבוצות: ריאל מדריד
(גודל טקסט)

אחרי שכבש בניצחון 1:3 של ריאל מדריד על ברצלונה בקלאסיקו, קארים בזנמה צפוי הערב (שני) לזכות בכדור הזהב ולהפוך לשחקן השני בלבד שזוכה בתואר שחקן השנה בעולם שהוא לא ליאונל מסי או כריסטיאנו רונאלדו ב-14 השנים האחרונות, אחרי שלוקה מודריץ' קטע את הרצף ב-2018.

עונת 2021/22 האירה פנים לחלוץ הצרפתי שזכה כבר בפרס שחקן השנה של אופ"א על זכייתו המדהימה עם ריאל מדריד בליגת האלופות כשהוא כבש 44 שערים ובישל 15 ב-30 הופעות במדי הבלאנקוס כשהוא מלך השערים בלה ליגה ובליגת האלופות, והוסיף לכך גם אליפות בספרד ואת הסופר קאפ האירופי עם ניצחון על איינטרכט פרקנפורט. גם חזרתו לנבחרת צרפת לפני כשנה הייתה מוצלחת, כשבנזמה כבש ארבעה שערים במדי הטריקולור בשנה האחרונה. חלוץ הבלאנקוס יהפוך לשחקן ההתקפה הראשון מאז רונאלדיניו ושבצ'נקו בתחילת המילניום שזוכה בפרס ואינו מסי או רונאלדו. הוא יהיה גם לצרפתי הראשון מאז שמאמנו לשעבר, זינדין זידאן, זכה בפרס בשנת 1998.

החלוץ צפוי לגבור על רוברט לבנדובסקי וחברו לקבוצה ויניסיוס ג'וניור, כשסאדיו מאנה ומוחמד סלאח, אותם ניצח בגמר האלופות, אמורים להיות גם חלק מהחמישייה הבכירה.

קארים בנזמה, שחקן ריאל מדריד חוגג
אין ראוי ממנו. קארים בנזמה | רויטרס

ליאונל מסי, זוכה כדור הזהב בשנה שעברה, לא יהיה חלק מ-30 המועמדים האחרונים לתואר לראשונה מאז 2005, כשיריבו כריסטיאנו רונאלדו, צפוי להיבחר במיקום נמוך אחרי עונה פושרת יחסית במדי מנצ'סטר יונייטד.

פרסים נוספים שיחולקו בצרפת יהיו "פרס יאשין" על שוער השנה בעולם, בו טיבו קורטואה שזכה עם בנזמה בכל התארים בעונה האחרונה ונחשב לשוער הטוב בעולם כיום צפוי לזכות גם בתואר הזה. ההפתעה שאמורה להגיע היא מכיוון פרס "קופה" של השחקן הצעיר בעל הפוטנציאל הטוב בעולם, פרס שנחנך בשנה שעברה, בו זכה פדרי מברצלונה. גם השנה, ככל הנראה, ייזכה שחקן ספרדי של הקטלאנים, כשגאבי בן ה-18 אמור על פי דיווחים לזכות בפרס. זאת הפתעה בהתחשב בקפיצת המדרגה שג'וד בלינגהאם האנגלי, שחקנה של בורוסיה דורטמונד, עשה בשנה האחרונה ועם זכייתו של אדוארדו קמאבינגה בליגת האלופות.

טיבו קורטואה שוער ריאל מדריד מנשק את הגביע, גמר ליגת האלופות 2022
השוער הטוב בעולם. טיבו קורטואה | רויטרס

טקס "כדור הזהב" ייערך הערב בפריז עם בחירת שחקן השנה בעולם, שחקנית השנה בעולם, שוער השנה, השחקן הצעיר בעל הפוטנציאל הטוב ביותר, קבוצת השנה, חלוץ השנה ושער השנה.