הכי ראוי שיש: קארים בנזמה זכה בכדור הזהב לראשונה בקריירה

play
קארים בנזמה, זוכה כדור הזהב | GettyImages, FRANCK FIFE/AFP
תיקתקנו: סיכום אירועי היום, 16.10 06:00

החלוץ שהוביל את ריאל מדריד לזכייה באליפות ספרד ובליגת האלופות זכה לכבוד. מאנה ודה בראונה השלימו את הטופ 3, קורטואה שוער השנה, גאבי הצעיר המצטיין

(גודל טקסט)

הכי ראוי שיש: בפעם הראשונה בקריירה, קארים בנזמה זכה הערב (שני) בכדור הזהב אחרי עונת חייו, בה הוביל את ריאל מדריד לזכייה באליפות ספרד ובליגת האלופות עם שורה של תצוגות בלתי נשכחות. בנזמה, שהפך לצרפתי הראשון מאז זינדין זידאן ב-1998 שזוכה בפרס של "פראנס פוטבול", הפך לשני בלבד ב-14 השנים האחרונות שזוכה בתואר שחקן השנה בעולם, אחרי שחברו בריאל לוקה מודריץ' קטע את הרצף ב-2018. בחמישייה נכללו גם רוברט לבנדובסקי, קווין דה בראונה, סאדיו מאנה ומוחמד סלאח.

ליאונל מסי, זוכה כדור הזהב בשנה שעברה, לא היה חלק מ-30 המועמדים האחרונים לתואר לראשונה מאז 2005. לעומתו, כריסטיאנו רונאלדו נכלל ברשימה ודורג במקום ה-20, הנמוך ביותר שלו מאז המקום ה-14 ב-2006.

עונת 2021/22 האירה פנים לחלוץ הצרפתי שזכה כבר בפרס שחקן השנה של אופ"א על זכייתו המדהימה עם ריאל מדריד בליגת האלופות כשהוא כבש 44 שערים ובישל 15 ב-30 הופעות במדי הבלאנקוס כשהוא מלך השערים בלה ליגה ובליגת האלופות, והוסיף לכך גם אליפות בספרד ואת הסופר קאפ האירופי עם ניצחון על איינטרכט פרקנפורט. גם חזרתו לנבחרת צרפת לפני כשנה הייתה מוצלחת, כשבנזמה כבש ארבעה שערים במדי הטריקולור בשנה האחרונה. חלוץ הבלאנקוס יהפוך לשחקן ההתקפה הראשון מאז רונאלדיניו ושבצ'נקו בתחילת המילניום שזוכה בפרס ואינו מסי או רונאלדו.

קארים בנזמה, זינדין זידאן
שני הצרפתים האחרונים שזכו בכדור הזהב. בנזמה וזידאן | אימג'בנק GettyImages, FRANCK FIFE/AFP

דירוג 30 הגדולים:

25. דרווין נונייס, כריסטופר אנקוקו, יוזואה קימיש, אנטוניו רודיגר, מייק מניאן, ז'ואאו קאנסלו (במשותף)
22. טרנט אלכסנדר ארנולד, ברנרדו סילבה, פיל פודן (במשותף)
21. הארי קיין
20. כריסטיאנו רונאלדו
17. דושאן ולאחוביץ', קאסמירו, לואיס דיאס (במשותף)
16. וירג'יל ואן דייק
14. רפאל לאאו, פאביניו
13. סבסטיאן האלר
12. ריאד מחרז
11. יונג מין-סון
10. ארלינג הולאנד
9. לוקה מודריץ'
8. ויניסיוס
7. טיבו קורטואה
6. קיליאן אמבפה
5. מוחמד סלאח
4. רוברט לבנדובסקי
3. קווין דה בראונה
2. סאדיו מאנה
1. קארים בנזמה

עוד לפני ההכרזה על שחקן השנה, לריאל מדריד הייתה סיבה לחגוג כאשר טיבו קורטואה נבחר לתואר שוער השנה על שם לב יאשין. בנוסף על כך, השוער הבלגי סיים במקום השביעי בדירוג של כדור הזהב.

בפרסים שחולקו עוד קודם לכן שלטה דווקא ברצלונה עם זכייה בשלושה פרסים שונים. גאבי נבחר לתואר השחקן הצעיר בעל הפוטנציאל הטוב ביותר, כאשר את החמישיה הראשונה השלימו אדוארדו קמאבינגה, ג'מאל מוסיאלה, ג'וד בלינגהאם ונונו מנדש.

אלכסייה פוטייאס מקבוצת הנשים של ברצלונה זכתה בתואר שחקנית השנה בפעם השנייה ברציפות, בעוד רוברט לבנדובסקי זכה בתואר הכובש המצטיין על שם גרד מולר. יש לציין כי הפרסים מחולקים על ההישגים בעונת 2021/22, כך שעבור הפולני מדובר בהופעותיו במדי באיירן מינכן ולא במדי קבוצתו הנוכחית. מחליפו במינכן, סאדיו מאנה, זכה בתואר על שם כדורגלן העבר הברזילאי סוקרטס על תרומתו לקהילה.

תואר אותו ריאל מדריד דווקא הפסידה באופן תמוה הוא "מועדון השנה", בו זכתה מנצ'סטר סיטי שהפסידה לה בחצי גמר ליגת האלופות. הבלאנקוס סיימו רק במקום השלישי, ליברפול במקום השני.