בנזמה: "השנים שלא הייתי בנבחרת חיזקו אותי, זו זכייה של העם"

play
קארים בנזמה, זוכה כדור הזהב | רויטרס
תיקתקנו: סיכום אירועי היום, 16.10 06:00

זוכה כדור הזהב נרגש עם קבלת הפרס: "החלום הזה תמיד נשאר איתי, לא הורדתי את הראש ועבדתי". אדידס במחווה מקורית, נשיא צרפת בירך

(גודל טקסט)

קארים בנזמה לא תמיד היה קונצנזוס. החלוץ של ריאל מדריד לעתים היה מושמץ, אך בשנים האחרונות התמונה התהפכה. החלוץ הצרפתי הפך לפנים של המועדון המעוטר, כאשר השיא הגיע בעונה שעברה עם תצוגות תכלית וזכייה בליגת האלופות ובאליפות ספרד. הערב (שני) הגיע הדובדבן שבקצפת, כאשר בנזמה זכה בכדור הזהב לראשונה בקריירה, באחת הבחירות המוצדקות אי פעם.

הצרפתי, שהפך לראשון ממדינתו מאז זינדין זידאן ב-1998 שזוכה, התרגש ואמר עם קבלת הפרס: "זו גאווה, חלום שמתגשם. היו לי שני מודלים לחיקוי – זינדין זידאן ורונאלדו הברזילאי. אני שמח שרונאלדו נמצא כאן, הוא הגיבור שלי. לא היה עוד חלוץ כמוהו, את מה שהוא עשה על המגרש אי אפשר לעשות. הוא היה ברמה שאי אפשר להגיע אליה, כמו זידאן.

"החלום הזה תמיד נשאר איתי, גם בשנים בהם לא הייתי בנבחרת, לא הורדתי את הראש ועבדתי. זה היה קשה, אבל זה חיזק אותי מנטלית. אני מודה לחברים שלי בריאל מדריד ובנבחרת צרפת, לנשיא הנהדר שלי (פלורנטינו פרס), שהוא כמו משפחה. אני מודה גם לאקדמיה בליון ולנשיא ז'אן מישל אולאס שעזר לי להגשים את החלום לשחק בריאל מדריד. זו זכייה של העם".

המחווה של אדידס

בין המברכים היה נשיא צרפת, עמנואל מקרון: "בנזמה הוא שם שיישאר בהיסטוריה של הכדורגל. 24 שנים אחרי זידאן, בנזמה מביא כדור זהב נוסף לצרפת, ברכות".

גם אדידס נתנה את הכבוד הראוי לזוכה, כשהעלתה תמונה של יד המכוסה בתחבושת מזהב, כמחווה לבנזמה שנוהג לשחק בשנים האחרונות עם חבישה על ידו.