כמעט פה אחד: הפער העצום של בנזמה מהמקום השני בכדור הזהב נחשף

play
קארים בנזמה, זוכה כדור הזהב | רויטרס
תיקתקנו: קליפ סיכום היום בספורט, 21.10 05:45

הזוכה הטרי בתואר שחקן השנה בעולם נהנה מהפער השני בגובהו אי פעם, כאשר 89 מתוך 93 עיתונאים הציבו אותו במקום הראשון

(גודל טקסט)

ארבעה ימים חלפו מאז זכה קארים בנזמה בכדור הזהב בפעם הראשונה בקריירה. החלוץ הצרפתי, שהוביל את ריאל מדריד לזכייה בליגת האלופות ובאליפות ספרד ואת נבחרתו לזכייה בליגת האומות, נחשב לכל אורך החודשים האחרונים כמועמד הבלעדי לזכות בתואר שחקן השנה העולם. התוצאות המלאות נחשפו הערב (שישי), והן לא מותירות שום מקום של ספק.

מבין 93 עיתונאים, 89 בחרו את בנזמה במקום הראשון, כאשר היחידים שלא שמו אותו בפסגה היו העיתונאים מהולנד, סלובניה, סנגל ומצרים. באופן מקרי, או שלא, משתי המדינות האחרונות מגיעים בהתאמה סאדיו מאנה שסיים במקום השני ומוחמד סלאח שדורג חמישי.

קארים בנזמה, זינדין זידאן
פער עצום. בנזמה עם זידאן | אימג'בנק GettyImages, FRANCK FIFE/AFP

בנזמה זכה ב-549 נקודות סך הכל, והוא הקדים את מאנה בלא פחות מ-193 נקודות – הפער השני בגובהו בכל הזמנים אחרי כריסטיאנו רונאלדו. קווין דה בראונה השלים את הפודיום עם 175, קצת מעל רוברט לבנדובסקי עם 170. סלאח קיבל 116 נקודות, קיליאן אמבפה 85, שוער השנה בעולם טיבו קורטואה סיים שביעי עם 82 נקודות, חברו לריאל מדריד ויניסיוס קיבל 61, ולוקה מודריץ' וארלינג הולאנד השלימו את הטופ 10 עם 20 ו-16 נקודות בהתאמה.

בנוסף, נחשפו חלק מההצבעות לפרס "ריימונד קופה", תואר השחקן הצעיר של השנה בו זכה גאבי מברצלונה. הספרדי הצעיר נותר מחוץ לטופ 3 של זינדין זידאן שהציב במקום הראשון את ג'וד בלינגהאם, במקום השני את אדוארדו קמאבינגה ואחריו את נונו מנדש מפ.ס.ז'. ליאונל מסי הציב את גאבי במקום הראשון, את חברו לקבוצה מנדש רק במקום השני ואת בלינגהאם במקום השלישי.