ההגינות של ריבר, הפנדל של ראסינג, העקיצות של בוקה: ארגנטינה לא תשכח

play
בוקה ג'וניורס חוגגת אליפות | GettyImages, Daniel Jayo
אם כל הדרמות: ריבר פלייט ניצחה את ראסינג והעניקה אליפות לבוקה ג'וניורס 05:38

הפרידה האירונית של גז'ארדו, הבועט הלא צפוי שהפסיד תואר והחגיגות של האלופה: "ריבר ניצחה? יודעים רק שזכינו"

(גודל טקסט)

קשה לדמיין שבכלל אפשרי לייצר סיפורים כאלה, אבל ארבע הקבוצות הכי גדולות בכדורגל הארגנטיני הוכיחו אמש (ראשון) שגם זה יכול לקרות. נסו לעקוב: בוקה ג'וניורס חגגה אליפות למרות 2:2 ביתי מול אינדפנדיינטה, שסיפקה עזרה ענקית ליריבתה השנואה ראסינג קלוב, אלא שזו פישלה עם הפסד ביתי 2:1 לריבר פלייט – שסידרה לאויבת הכי גדולה שלה את התואר ה-73 בתולדותיה וה-35 במסגרת הליגה. מבולבלים? צפייה בתקציר המשולב שבתחילת הידיעה תעשה לכם סדר.

שוער ריבר פלייט פרנקו ארמאני
האחראי לדרמה. פרנקו ארמאני | אימג'בנק GettyImages, LUIS ROBAYO/AFP

האחראי העיקרי לדרמה הבלתי נשכחת היה שוער ריבר ונבחרת ארגנטינה, פרנקו ארמאני, אשר הדף בדקה ה-90 פנדל של ג'ונתן גלבאן, שיכול היה להעניק לראסינג את הניצחון והאליפות. בכך, ריבר, האלופה היוצאת, העניקה לבוקה את האליפות במפגן ספורטיביות נדיר, כשכל זה קרה דווקא במשחק הפרידה של מרסלו גז'ארדו, המאמן המעוטר ביותר בהיסטוריה של המועדון ומי שאמלל יותר מכולם את בוקה, כולל ניצחון היסטורי עליה בגמר גביע ליברטדורס במדריד לפני ארבע שנים.

"הוא ביקש מאיתנו לשחק בגדולה בשביל כל מה שהוא השיג, בשביל הגמר במדריד, כל הדברים האלה עולים לראש לשחקנים – והיינו חייבים לעשות לו כבוד", סיפר בסיום המשחק מיגל בורחה, חלוץ ריבר פלייט שכבש צמד במשחק, על בקשתו של גז'ארדו בחדר ההלבשה לפני ההתמודדות. "הייתי רוצה להדגיש בעיקר שבמדינה בה הכל חשוד, ונראית ריקה מערכים, אנחנו מאמינים שלפעמים באמצעות הכדורגל ניתן להראות שאפשר לכבד את המקצוע, את המשחק ואת התשוקה שמאחדת את כולנו סביבו", אמר גז'ארדו בסיכום מרגש. "אני מבין אם יש אוהדים שכועסים או מתוסכלים, אבל היינו צריכים לשמור על היושרה וההגינות שלנו. ככה ריבר תהיה יותר גדולה ממה שהיא כבר הפכה להיות".

מאמן ריבר פלייט מרסלו גז'ארדו
פרידה אירונית. מרסלו גז'ארדו | GettyImages, LUIS ROBAYO/AFP

בראסינג, כמובן, בכו על הפנדל המוחמץ. חשוב לציין שמתיאס רוחאס העניק ל"אקדמיה" את היתרון דווקא מהנקודה הלבנה בדקה ה-56, אלא שבהמשך הוא הוחלף, וכשהמארחת קיבלה עוד בעיטת עונשין מ-11 מטר, מספר שחקנים התווכחו על זהות הבועט. גבריאל האוצ'ה שנכנס במקום הכובש אפילו השתלט על הכדור, מלך השערים אנסו קופטי גם היה שם, אבל דווקא גלבאן, שחקן הגנה שלא בעט אפילו פנדל אחד בקדנציה שלו בראסינג וגם בקבוצתו הקודמת, לקח בסופו של דבר את האחריות – ועלה לקבוצה שלו בתואר.

שחקני ראסינג קלוב
פספוס שלא יישכח. שחקני ראסינג | אימג'בנק GettyImages, Marcelo Endelli

כמו שבאבז'אנדה חגגו את השערים של היריבה גדולה אינדפנדיינטה, כך השתוללו משמחה גם בבומבונרה, כשריבר כבשה פעמיים ובמיוחד כשארמאני עצר את הפנדל הגורלי. רגעים סוריאליסטיים לחלוטין. כמעט מיותר לציין שבבוקה לא הרגישו צורך להוקיר תודה לריבר על העזרה, אך החלוץ דריו בנדטו התייחס להדיפת הפנדל: "ארמאני נלחם על המקום שלו בנבחרת לקראת המונדיאל, זה הגיוני. אנחנו אלופים ראויים, התגברנו על הכל. צריך לשנות את השיטה, כמעט מתנו מהתקף לב". המאמן הוגו איבארה גם טען: "זכינו בסגנון של בוקה, וכך זה תמיד יותר מיוחד ויפה. בוקה היא הזוכה הראויה".

כמובן ששני המשחקים נערכו במקביל, ואחריהם התברר כי שחקני בוקה אפילו לא ידעו שריבר כבשה שער ניצחון בדקה ה-95: "לא הבנתי כלום. למרבה המזל, ראסינג פישלה", עקץ הקשר אלאן וארלה. "לא ידעתי שריבר ניצחה, ידעתי רק שזכינו באליפות ואנחנו הכי טובים במדינה – זה הוכח".

שחקני בוקה ג'וניורס חוגגים זכייה באליפות
אליפות הכי מרגשת שיש. בוקה ג'וניורס | אימג'בנק GettyImages, Marcos Brindicci

מבחינת האלופה יצטרכו להתקבל החלטות קריטיות: הגיבור של המשחק אמש וכנראה גם של האליפות כולה, השוער אגוסטין רוסי, עדיין לא חידש את חוזהו בעקבות פערים עם הנהלת בוקה ג'וניורס, וכלל לא מן הנמנע שיעזוב. המאמן איבארה, שמונה במהלך העונה בעקבות הפתיחה הרעה של קודמו, סבסטיאן בטאגליה, מסיים את חוזהו בתום 2022 ועשוי לעזוב בעצמו. בינתיים, עד סוף השנה יוכלו ה"בוסטרוס" לזכות בשני תארים נוספים: הגביע הארגנטיני, בו ישחקו בחצי הגמר ביום רביעי הקרוב, והסופר קאפ שבו היריבה עשויה להיות ראסינג.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי