נשיא שחטאר דורש להדיח את איראן מהמונדיאל: "אוקראינה צריכה לשחק במקומה"

play
מונדיאל שלישי ברציפות. שחקני איראן חוגגים | רויטרס
אוקראינה: תושבי חרסון בורחים לחצי האי קרים 23.10.22 02:42

סרגיי פאלקין טוען שהאיראנים צריכים להיענש בעקבות עזרתם לרוסים: "האוקראינים נהרגים ממטוסים וטילים איראניים. פיפ"א חייבת להתערב"

(גודל טקסט)

אוקראינה, שנמצאת כבר תקופה ארוכה תחת מתקפה של רוסיה השכנה, היתה קרובה מאוד להעפלה למונדיאל הקרוב אך הודחה בשלב האחרון של הפלייאוף על ידי וויילס שניצחה אותה 0:1 קטן. אלא שסרגיי פאלקין, נשיאה של שחטאר דונייצק הקבוצה הגדולה באוקראינה, טוען שנבחרתו צריכה בכל זאת לקבל מקום במונדיאל על חשבון נבחרת איראן.

"אוקראינה צריכה להיות במונדיאל. לאיראן אין מקום שם", טען פאלקין שהסביר את עמדתו, "בזמן שההנהגה האיראנית תצפה בהנאה במשחקים במונדיאל, האוקראינים נהרגים על ידי מטוסים איראניים וטילים איראניים. כמעט 250 מטוסים כאלו כבר תקפו ערים שלוות באוקראינה".

שחקני נבחרת אוקראינה
אוקראינה תשחק במקום איראן במונדיאל? הסיכוי קלוש | רויטרס

במערב מאשימים את איראן בכך שהיא מספקת לרוסים מטוסי תקיפה כדי להתקיף מספר יעדים באוקראינה ופאלקין זועם: "שחטאר קוראת לפיפ"א ולקהילה העולמית להשעות מיד את איראן מהמונדיאל בעקבות המעורבות הישירה שלה במתקפת הטרור באוקראינה. המקום שיתפנה צריך ללכת לאוקראינה, שהוכיחה שמגיע לה להשתתף במונדיאל והיא נתנה את הלב שלה במשחקי הפלייאוף למרות התנאים הקשים".

כזכור, פיפ"א השעתה את רוסיה וגם את בלארוס שתומכת בה מכל פעילות בינלאומית בעקבות המלחמה. המונדיאל בקטאר ייפתח בעוד פחות מחודש ואיראן אגב, שובצה לבית ב' יחד עם וויילס שהדיחה את האוקראינים וגם עם אנגליה וארצות הברית שתומכות במאבק של האוקראינים.