ספרד גברה 1:3 על ירדן, זייך כבש מחצי מגרש בניצחון מרוקו

play
אנסו פאטי, שחקן נבחרת ספרד חוגג | אימג'בנק GettyImages, KHALIL MAZRAAWI/afp/AFP
משחק ילדים: פאטי, גאבי ו-וויליאמס חגגו בניצחון נבחרת ספרד על ירדן 02:31

פאטי (13), גאבי (56) ו-וויליאמס (84) עם שער בכורה, הבקיעו לזכות נבחרתו של לואיס אנריקה, שישה ימים לפני משחק הפתיחה במונדיאל, אל דאראדור (91) צימק. הקשר של צ'לסי הבקיע מרחוק ב-0:3 על גאורגיה

(גודל טקסט)

נבחרת ספרד סיימה את שלב ההכנות הערב (חמישי) בניצחון 1:3 על נבחרת ירדן, וכעת תמריא לקטאר לקראת משחק הפתיחה של במונדיאל. לואיס אנריקה ביצע שינויים רבים ב-11 ונתן הזדמנות ללא מעט שחקנים, ביניהם רוברט סאנצ'ס בשער, קרלוס סולר בקישור ופאו טורס בעמדת המגן השמאלי.

בדקה ה-13 הספרדים מצאו את שער היתרון מרגלי אנסו פאטי. חלוצה של ברצלונה קיבל את הכדור בתוך הרחבה ממרקו אסנסיו, שפתח בעמדת החלוץ, והשחקן הצעיר בעט בעוצמה את הראשון של ה'לה רוחה'. בדקה ה-56 גאבי הכפיל בבעיטה מדויקת מתוך הרחבה וניקו וויליאמס שעלה מהספסל כבש את שער הבכורה שלו (84) במדים הספרדיים מבישול של ירמי פינו המחליף. חאמזה עלי חאלד אל דאראדור עוד הספיק לצמד בתוספת הזמן, אבל זה לא הספיק. ניצחון קליל של הנבחרת הספרדית בירדן, שישה ימים לפני משחק הפתיחה מול קוסטה ריקה.

הרכב נבחרת ספרד: רוברט סאנצ'ס, פאו טורס, אמריק לאפורט, אריק גרסיה, דני קרבחאל, קוקה, קרלוס סולר, גאבי, פאבלו סראביה, אנסו פאטי, מרקו אסנסיו.

לואיס אנריקה, מאמן נבחרת ספרד
מבחן אחרון מוצלח לפני המונדיאל. אנריקה | רויטרס

מהלך המשחק

דקה 13: גול! פריצה של מרקו אסנסיו על קצה רחבת הנבחרת הירדנית מצאה את אנסו פאטי. חולצה של ברצלונה לא התבלבל ובעט בעוצמה את שער היתרון. 0:1 לספרד!

דקה 56: גול! קרלוס סולר העביר כדור לפאבלו סראביה שניסה לבעוט לשער, אבל הכדור פגע בשחקן הגנה והגיע לגאבי שהטעה את השומר שלו ובעט פנימה לפינה הרחוקה. 0:2 לספרד!

דקה 84: גול! ירמי פינו מצא את ניקו וויליאמס פנוי על קצה רחבת ירדן, וחלוצה של אתלטיק בילבאו בעט פנימה את שער הבכורה שלו במדי הנבחרת. 0:3 לספרד!

דקה 91: גול! חאמזה עלי חאלד אל דאראדור הקדים את ססאר אספיליקואטה ביציאה רעה של המגן הספרדי ודחק מקרוב מול ראייה. ירדן צימקה ל-3:1!

שחקן נבחרת ספרד ניקו וויליאמס חוגג עם רודרי
שער בכורה במדי הנבחרת. וויליאמס | רויטרס
שחקן נבחרת קנדה ג'ונתן דייויד
מגיעים לקטאר אחרי ניצחון. דייויד | רויטרס

יפן – קנדה 2:1

יריבתה של ספרד בשלב הבתים פגשה את הנבחרת מבית ו', קנדה, והשתיים לא הצליחו למצוא הכרעה ב-90 דקות במשחק ההכנה האחרון לפני המונדיאל, עד שהגיעה הדקה ה-95. יוקי סומה העלה את יפן ליתרון בדקה התשיעית וראה את סטיבן ויטוריה משווה את התוצאה בדקה ה-21 בכדור חוזר בתוך הרחבה היפנית. שני המאמנים ערכו רוטציות וביצעו חילופים רבים כדי לנהל את חלוקת הדקות של הכוכבים שלהם, אך רק בתוספת הזמן של המשחק קנדה מצאה את הפרצה בפנדל. לוקאס קבאליני (95) ניגש לנקודה הלבנה והכניע את שיוצ'י גונדה בדרך לניצחון דרמטי.

צפו בשער המרהיב של חכים זייך מחצי מגרש

מרוקו – גאורגיה 0:3

במקביל למשחק של ספרד וירדן, נפגשו נבחרות מרוקו וגאורגיה בהצגה של המרוקאים רגע לפני משחק הפתיחה שלהם מול קרואטיה ביום רביעי. יוסוף אן נסירי העלה את הנבחרת האפריקאית ליתרון בדקה החמישית אחרי שהחלוץ דחק מקרוב כדור חוזר שנהדף על ידי השוער הגאורגי. בדקה ה-29 חכים זייך זיהה עוד טעות של השוער שעמד רחוק מדי ובעט מחצי מגרש בעיטה מדהימה שנעצרה רק ברשת של היריבה. סופיאן בופאל הוסיף את השלישי מהנקודה הלבנה בדקה ה-72 וחתם את התוצאה. מבחן אחרון מוצלח של מרוקו לפני הטיסה לקטאר.