דיווח: קטאר אוסרת מכירת אוכל כשר ותפילה יהודית פומבית

ב"ג'רוזלם פוסט" פורסם שארגונים יהודיים התבשרו כי חרף הסכמים מוקדמים שהושגו, מארחת המונדיאל מקשה על התיירים היהודים מסיבות ביטחוניות

(גודל טקסט)

קטאר הסכימה בצעד היסטורי להכניס את תושבי ואזרחי ישראל לשטחה במהלך משחקי גביע העולם, לפחות את אלו שרכשו כרטיסים לפחות לאחד ממשחקי המונדיאל, אבל היום (ראשון), זמן קצר לפני שנערך טקס הפתיחה החגיגי ונערך המשחק הראשון בין קטאר המארחת לאקוודור, דווח כי ארגונים יהודיים התבשרו כי נאסר עליהם להציע שירותי דת וכי התפילה אסורה מטעמי ביטחון, בטענה שלא ניתן יהיה לאבטח יהודים שיעשו זאת ועל כן מדובר בפעולה אסורה.

על פי הידיעה שהתפרסמה ב"ג'רוזלם פוסט", מקורות בארגונים יהודיים גם סיפרו כי נאסר עליהם למכור או להציע אוכל כשר למיליוני האוהדים שהגיעו למדינה. "הבטיחו לנו שיתאפשר לציבור היהודי שיגיע לצפות במשחקים להתפלל באיזורים שיוקצו לשם כך, אבל לאחרונה נאמר לנו שלא ניתן יהיה לעשות זאת מכיוון שלא ניתן יהיה לאבטח את המתפללים".

אוהדים בקטאר לפני משחק פתיחת המונדיאל
| אימג'בנק GettyImages, Dean Mouhtaropoulos

עוד נכתב בג'רוזלם פוסט כי על פי ההערכות יגיעו לקטאר מעל 10,000 יהודים מכל רחבי העולם, כמובן שגם מישראל, אולם הרעיון להציע להם אוכל כשר עלה בתוהו. במקום זאת, טען מקור באותם ארגונים יהודיים כי בשלב זה אושר להם למכור רק בייגלה. בארגונים גם סיפרו כי מאז שהתבשרו על הפרת ההסכם, ישנם כבר יהודים שהחליטו לבטל את הגעתם לקטאר מחשש שלא ירגישו בטוחים ושיישארו ללא מזון כשר.

"אין אוכל כשר, אין ארוחות שבת ולא ניתן יהיה להתפלל בציבור. איך זה שקטאר הגדולה שטוענת כי היא מפרידה בין דת לספורט לא יכולה לאבטח מתפללים יהודים?", טענו באותם ארגונים. בג'רוזלם פוסט פנו למשרד החוץ של קטאר, אולם עד פרסום הכתבה לא נמסרה תגובה.