המשפט שמזעזע את סרביה: האצטדיון של פרטיזן שימש כתחנת סמים

play
וליקו בליבוק | צילום מסך, טוויטר Vreme
תיקתקנו: סיכום אירועי היום בספורט, 30.11 05:17

במשפט שכולל מקרי רצח וקטיעת איברים, נחשפה דרך הפעולה של כנופייה אכזרית של אוהדי פרטיזן: "היינו מכינים הכול באצטדיון"

(גודל טקסט)

בפברואר 1995, כשווליקו בליבוק היה בן 9, אביו התאבד באמצעות הפעלת פצצה בבית המשפחה. ביחד עם חייו, הוא נטל גם את חייהן של אשתו ושל אמה. בליבוק נפצע ושרד, ונשאר יתום. באותו רגע הכול השתנה.

אחרי הטראומה הנוראית, בליבוק הפך לילד אלים במיוחד ובנעוריו כבר החל לפזול לעולם הפשע. הוא ויתר על בית הספר, התחבר עם אנשים מפוקפקים והיום נחשב לאחד האנשים הכי אכזריים בבלקן, אדם שלפי העדויות בבית המשפט "מתמחה בקטיעת איברים באמצעות גרזן".

ההתנהגות האלימה של בליבוק עלתה לו בעונשי מאסר ובמרוצת השנים הוא הפך לבכיר בארגון האוהדים "פרינציפי" של פרטיזן בלגרד (מעין שלוחה קיצונית שהיא חלק מהארגון הגדול והמפורסם "גרובארי"). אחרי שראש הארגון וחברו הקרוב, אלכסנדר סטנקוביץ', נרצח ב-2016, בוליבוק תפס את המושכות.

וליקו בליבוק
וליקו בליבוק | צילום מסך, טוויטר Vreme

בליבוק נעצר בתחילת 2021 בחשדות רבים שכוללים שבעה מקרי רצח ושלוש היעלמויות נוספות, סחר בסמים, הובלת ארגון פשע ועוד. מלבד ארגון האוהדים, הוא גם עמד בראש כנופייה אלימה. בסרביה נפתחה תיבת פנדורה, שכוללת קשרים לשלטון, הון, עולם תחתון.

המשפט עדיין בעיצומו והוא מזעזע את סרביה בעיקר בגלל החשיפות של עד מדינה בשם סרג'ן לאליץ', מי שהיה בעבר חייל בכיר של בליבוק. בימים האחרונים הוא סיפר כיצד בליבוק ושותפו להנהגה, מרקו מיליקוביץ', תכננו מקרי רצח וחטיפות, איך בליבוק פירק את הגופות עם גרזן וכיצד מיליקוביץ' תכנן לרכוש מטחנת בשר ענקית כדי "להעלים ראיות".

מהעדות של לאליץ' עולה שהאצטדיון של פרטיזן בלגרד שימש כתחנת סמים מרכזית, על כל המשתמע מכך – בפיקוחו של בליבוק כמובן. הדרך: להפוך לחברת האבטחה של המקום.

אצטדיון פרטיזן בלגרד
אצטדיון פרטיזן בלגרד | אימג'בנק GettyImages, Srdjan Stevanovic

"השתלטנו על לאצטדיון, הכניסה והיציאה הייתה באחריותנו", סיפר העד לאליץ' בבית המשפט, "התקנו מצלמות ובכל פעם שמישהו היה רוצה להיכנס, הוא היה צריך לצלצל. כשהשחקנים היו מגיעים, היינו רואים אותם במצלמות ופותחים".

ואז הוא התחיל לספר על הסמים: "היה מישהו שמביא את החומרים לתוך האצטדיון ומשאיר אותם במטבח, ארוזים כמו קפה. זה היה הכי נוח. היה לנו באצטדיון חדר שקראנו לו 'הבונקר' ורק לנו היה מותר להיכנס אליו. היינו מכינים שם הכול, מערבבים ומוכרים. העיסוק העיקרי היה בקוקאין וספידים".

לאליץ' הוסיף: "אני זוכר שיום אחד קיבלתי 40 ק"ג קוקאין היישר לתוך האצטדיון… הכול היה מגיע וגם יוצא משם באותו יום. הסוחרים היו מגיעים לאצטדיון, כל אחד היה מקבל מאיתנו את החלק שלו והולך למכור. כל מי שעבד באבטחה במועדון, היה חלק מזה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי