חמישי בליגה האירופית: וייסמן ונאתכו יצילו את העונה?

שון וייסמן, ניקולו זאניולו
שון וייסמן, ניקולו זאניולו | ERWIN SCHERIAU/APA/AFP via Getty Images

וולפסברגר תנסה להדהים את מוליכת הבונדסליגה פעם נוספת כדי לחזור לתמונת העלייה לשלב 32 האחרונות, קפטן הנבחרת ופרטיזן בלגרד מוכרחים לנצח בהולנד והאם ארסנל תפשל גם מול פרנקפורט?

(גודל טקסט)

המחזור החמישי והלפני אחרון בליגה האירופית ייצא מחר (חמישי) לדרך ובמוקד המפגשים וולפסברגר ושון וייסמן יארחו את בורוסיה מנשנגלדבאך במשחק שיכול להחזיר את האוסטרים חזק לתמונת העלייה לשלב 32 האחרונות, פרטיזן בלגרד וביברס נאתכו יתארחו אצל אלקמאר בזמן שמנצ'סטר יונייטד תשחק בהרכב חסר מול אסטנה ומואנס דאבור צפוי לפתוח בהרכב סביליה במשחק הבית מול קראבח.

בית 5
סלטיק – רן (החל מ-21:50 בספורט1)
סלטיק כבר הבטיחה את מקומה בשלב הבא והיא תארח את היריבה מצרפת כשהיא עם 10 נקודות, נקודה מעל קלוז' הרומנית, אולי המפתיעה הגדולה עד כה במפעל. ניר ביטון עשוי לפתוח אחרי שלא שותף בשבת ב-0:4 הביתי של אלופת סקוטלנד על ליווינגסטון ואילו חאתם אלחמיד הפצוע לא אמור להיכלל בסגל. סלטיק תתארח אצל קלוז' במחזור הסיום, כך שגם אם תפסיד בביתה במפתיע וקלוז' תכניע את לאציו, היא תוכל לעקוף את הרומנים במחזור סיום העונה בעוד שבועיים.

במשחק נוסף בבית: לאציו – קלוז'


ביטון במדי הנבחרת. צפוי לפתוח נגד הצרפתים (אודי ציטיאט)

בית 6
ארסנל – איינטרכט פרנקפורט (החל מ-21:50 בספורט4)
הדבר האחרון שצריכה ארסנל, קבוצה שכבר הבטיחה את עלייתה לשלב הבא ובפרמיירליג מפשלת משחק אחר משחק, הוא מפגש מול קבוצת בונדסליגה. התותחנים אמנם יארחו את המשחק וצפויים לשחק בהרכב משני, כמו בכל משחקי המפעל עד כה, אבל לאחר ה-2:2 הביתי מול סאות'המפטון בליגה, הביקורות הקשות נגד אונאי אמרי וציפיית הקהל שיתפטר, מעידה נוספת עלולה להסתיים בכאוס של ממש.

ערב המחזור, ארסנל עם 10 נקודות ומיד אחריה סטנדרד ליאז' ופרנקפורט עם 6 כל אחת. הגרמנים, שמדורגים במקום ה-10 בבונדסליגה, הפסידו שלושה שלושה משחקים ברציפות, 2:1 בבלגיה ובליגה לפרייבורג ולוולפסבורג, כך שאם ישובו עם נקודות מהאמירויות זו בהחלט יכולה להיות נקודת מפנה עבורם.

במשחק נוסף בבית: גימראייש – סטנדרד ליאז'


אמרי. לא יכול להרשות לעצמו מעידה נוספת, גם אם המשחק לפרוטוקול (GLYN KIRK/AFP via Getty Images)

בית 10
וולפסברגר – בורוסיה מנשנגלדבאך (החל מ-19:45 בספורט2)
האוסטרים ספגו שתי שלישיות ברציפות, תחילה נגד בשאקשהיר בליגה האירופית ולאחר מכן בליגה מול זלצבורג, אבל בשבת האחרונה הם שבו למסלול הניצחונות עם 1:4 בליגה על חשבון נועלת הטבלה, משחק בו גם שון וייסמן חזר למצוא את הרשת עם צמד, וכעת הם יארחו את מוליכת הבונדסליגה בניסיון אחרון לשמור על סיכוי להעפיל.

לאחר חמישה משחקים בבית, בשאקשהיר מוליכה את הבית עם שבע נקודות, מנשנגלדבאך ורומא עם חמש נקודות כל אחת ו-וולפסברגר עם ארבע נק', כך שהבית פתוח לחלוטין. הישראלי, שכבש 14 שערים בבונדסליגה האוסטרית ב-14 משחקים, כבש את שערו היחיד בליגה האירופית ב-0:4 המדהים בגרמניה על מנשנגלדבאך במחזור הראשון.

במשחק נוסף בבית: בשאקשהיר – רומא


וייסמן חוגג על מנשנגלדבאך לפני כחודשיים (Christof Koepsel/Bongarts/Getty Images)

בית 12
אסטנה – מנצ'סטר יונייטד (החל מ-17:40, ישיר בספורט1)
השדים האדומים של אולה גונאר סולשיאר כבר נקלעו לפיגור כפול ביום ראשון בשפילד, אבל הצליחו להפוך ל-2:3 פנטסטי תוך שבע דקות בלבד, אלא שלצערם ספגו בדקה ה-90 והם עדיין הרחק מהצמרת הגבוהה בפרמיירליג. לעומת זאת, בליגה האירופית הם בפסגת הבית, כבר הבטיחו את העלייה לשלב 32 האחרונות ובמשחק בקזחסטן, מול היריבה שטרם צברה נקודה העונה, הם יעלו בהרכב צעיר מאוד לצד ג'סי לינגארד, לוק שואו ואקסל טואנזבה ששבו מפציעות.

במסיבת העיתונאים אישר המנג'ר שבין השאר יפתחו השוער לי גרנט בן ה-36, אית'ן ליירד, דישון ברנרד ודילן לויט : "אם השחקנים הצעירים שלי ילמדו מהליגה האירופית, אז זו הזדמנות טובה בשבילם. אנחנו מצפים למשחק ובשבילי זו אפשרות טובה לצפות כיצד הם משתלבים ומשחקים יחד".


גם גרינווד צפוי לפתוח אחרי שער הבכורה בליגה (PAUL ELLIS/AFP via Getty Images)

אלקמאר – פרטיזן בלגרד (החל מ-19:45, ישיר בספורט1)
ביברס נאתכו ופרטיזן בלגרד חייבים ניצחון בהולנד, אחרת הם יסיימו את הקמפיין האירופי כבר בשלב הבתים. לסרבים ארבע נקודות מול שמונה שצברו ההולנדים, כך שכל תוצאה אחרת פרט לניצחון חוץ יחרוץ את גורל הבית – לכל היותר ישאיר את הקרב על הפסגה למחזור הסיום, בו תארח מנצ'סטר יונייטד את אלקמאר.

אתמול ביברס נאתכודיבר לקראת המשחק ובניסיון להחמיא לאלקמאר טען שהיא "טובה יותר ממנצ'סטר יונייטד", אבל גם קפטן נבחרת ישראל יודע שקבוצתו פספסה הזדמנות פז לנצח את יריבתה מחר כשבמפגש ביניהן בסרביה לפני חודשיים, בו נאתכו כבש צמד, היא שמטה יתרון 1:2 על אף שהאורחת הייתה ב-10 שחקנים.

 

נאתכו חוגג צמד מול אלקמאר בסיבוב הראשון (ANDREJ ISAKOVIC/AFP/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי