אופ"א בתגובה לסיום הליגה הבלגית: "החלטה נמהרת ולא מוצדקת"

אלכסנדר צ'פרין
אלכסנדר צ'פרין | Gettyimages

לאחר החלטת הבלגים לסיים את העונה, ההתאחדות האירופית הבהירה את עמדתה במכתב ("חשוב ביותר שהמגיפה לא תמנע הכרעה על המגרש") ואיימה: הדבר עלול לסכן את ההשתתפות במפעלים הבינלאומיים

קבוצות: קלאב ברוז'
(גודל טקסט)

מנהלת הליגה הבלגית בכדורגל הפכה אתמול (חמישי) לראשונה באירופה שמודיעה על סיום העונה עקב משבר הקורונה והכתירה לאלופה את קלאב ברוז', שהוליכה את הטבלה בזמן עצירת הפעילות, אך מסתבר שאופ"א לא אהבה את ההחלטה. סוכנות הידיעת AP חשפה כי מספר שעות לאחר הודעת הבלגים, ההתאחדות האירופית העבירה מכתב לראשי הליגות בו הגדירה את סיום הליגה הבלגית כהחלטה "נמהרת ולא מוצדקת", בניסיון לשדר רוגע ולהבהיר כי להשלמת העונה חשיבות עצומה.

"אנחנו בטוחים שאפשר יהיה לחדש את הכדורגל בחודשים הבאים, בכפוף לתנאים שיכתיבו הרשויות. אנחנו מאמינים שכל החלטה לנטוש את התחרויות המקומיות בשלב זה תהיה נמהרת ולא מוצדקת", כך מסרה אופ"א במכתב שעליו חתומים הנשיא אלכסנדר צ'פרין, יו"ר ארגון המועדונים האירופיים אנדראה אניילי ונשיא התאחדות הליגות האירופיות, לארס-כריסטר אולסון. "נכון לעכשיו אנו עובדים על תרחישים המכוונים לחודשים יולי ואוגוסט ולוקחים בחשבון גם אפשרות שהמפעלים הבינלאומיים יושלמו לאחר הליגות המקומיות".

אם לא די בכך, אופ"א רמזה כי החלטות מסוג זה עלולות לסכן את השתתפות הקבוצות באירופה: "מאחר וההשתתפות בתחרויות המועדונים הבינלאומיות נקבעת על פי התוצאה לאחר השלמת המפעלים המקומיים, סיום מוקדם עלול לגרור עמו ספקות בנוגע לעמידה בתנאים".

עוד נכתב: "חשוב ביותר שגם פריצתה של מגיפה בלתי צפויה שכזו לא תמנע את הכרעת התחרויות שלנו על המגרש ובהתאם לחוקים, ושכל התארים יחולקו על בסיס תוצאות. עלינו להבטיח זאת בתור המנהיגים האחראים על הענף שלנו כל עוד האפשרות והפיתרונות לכך קיימים וברי הוצאה לפועל".


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי