הסתיימה העונה בבלגיה: רפאלוב ושמיר במוק' הליגה האירופית

ליאור רפאלוב
ליאור רפאלוב | KURT DESPLENTER / Contributor

עכשיו זה רשמי: כחודש וחצי לאחר שקיבלו ההחלטה שלא לחדש את העונה, נערכה הצבעה מחודשת ובסופה הוחלט להכתיר את קלאב ברוז' לאלופה ומנגד ואסלנד-בוורן תרד לליגת המשנה. אנטוורפן וליאז' ישחקו במפעל של אופ"א

קבוצות: קלאב ברוז'
(גודל טקסט)

עכשיו זה רשמי: כבר לפני חודש וחצי הצביעו ראשי הקבוצות בליגה הבלגית על סיום העונה והכרזת קלאב ברוז' לאלופה, אלא שאז אופ"א נעמדה על רגליה האחוריות ואיימה שליגות שיחליטו שלא להשלים את עונת 2019/20, עלולות לשלם ביוקר. לאור החשש שקלאב ברוז' לא תשתתף בליגת האלופות ושיוטלו סנקציות נוספות על הקבוצות, ההחלטה לא עברה לאישור ההתאחדות ובבלגיה המתינו.

הערב (שישי), לאחר תקופה ארוכה בה השתנה העולם מקצה לקצה בעקבות נגיף הקורונה וליגות אחרות כבר בוטלו בעיצומן – בראשן ליגות הכדורגל בצרפת ובהולנד השכנות – קלאב ברוז' הודיעה רשמית שהיא אלופת בלגיה, אחרי שראשי המועדונים בליגה הבכירה בבלגיה החליטו שלא לחזור בהם מהחלטתם מתחילת חודש אפריל. לברוז' היה יתרון של 15 נקודות בפסגה כשנותר משחק אחד בלבד לסיום העונה הסדירה והיא זכתה בכרטיס אוטומטי לשלב הבתים של ליגת האלופות. זוהי האליפות ה-17 של קלאב ברוז' והשלישית בחמש השנים האחרונות.

מהזווית הישראלית, המשמעות היא שעונה עבור אנטוורפן של ליאור רפאלוב הסתיימה רשמית וכך גם עבור עדן שמיר וסטנדרד ליאז', אולם השניים, בהנחה שאכן יישארו בקבוצותיהם בעונה הבאה, יזכו לשחק במוקדמות הליגה האירופית. עדיין לא ברור האם ייערך בעונה הבאה משחק הגמר בגביע הבלגי, אליו העפילו אנטוורפן ורפאלוב, אך הכוונה היא לקיים אותו לפני פתיחת העונה הבאה. מי שתרד לליגת המשנה היא ואסלנד-בוורן, שצפויה לערער על ההחלטה. 

אגב, גם בקפריסין הודיעו היום על סיום העונה מוקדם מהצפוי והמשמעות היא שבוריס קליימן, שנמצא במדינה עם משפחתו, לא ישוב לשחק העונה ועמד במטרה להשאיר את הקבוצה בליגה. בקפריסין הודיעו על סיום העונה לאחר שההתאחדות לכדורגל לא הצליחה להגיע לסיכום עם הממשלה על תנאים לקיום המשחקים ובשלב זה טרם התקבלה אם להעניק אליפות, גם מכיוון שבפסגה נמצאות שתי קבוצות בשוויון נקודות – אומוניה ניקוסיה ואנורתוזיס. פראלימני של קליימן נמצאת גם כך שתי נקודות מעל הקו האדום, אבל הוחלט להקפיא את היורדות והליגה תגדל ל-14 קבוצות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי