לוצ'סקו יאמן מול מאלמו את משחקו ה-100

לוצ'סקו. אגדה רומנית
לוצ'סקו. אגדה רומנית | צילום: Gettyimages

פרגוסון הרומני יצטרף לעמיתו הסקוטי כשיפגוש ב-21:45 את מאלמו

(גודל טקסט)

מירצ'ה לוצ'סקו יהיה ביום רביעי המאמן החמישי בהיסטוריה  עם מאזן של 100 משחקים בליגת האלופות. המאמן הרומני בן ה-70 מצטרף למועדון המכובד הכולל ארבעה מאמני צמרת: אלכס פרגוסון, ז'וז'ה מוריניו, ארסן וגנר וקרלו אנצ'לוטי.

 

לוצ'סקו עתיר הניסיון אימן בין היתר את דינמו בוקרשט, הקבוצה בה גדל, ראפיד בוקרשט ונבחרת רומניה. מחוץ לרומניה עבד באיטליה באינטר וברשיה. בטורקיה זכה באליפויות עם גלאטסראיי ובשיקטאש.

 

 

משנת 2001 הוא משמש כמאמנה של שחטאר דונייצק. הגעתו לאוקראינה שינתה את יחסי הכוחות בליגה, כשעד אז לדינמו קייב לא היו מתחרות. גם בזירה הבינלאומית עשתה הקבוצה חיל.

 

מאזנו בליגת האלופות: 35 ניצחונות, 40 הפסדים ו-24 תוצאות תיקו. ב-64 מהמשחקים אימן את שחטאר דונייצק, 24 בגלאטסראיי, 6 בבשיקטאש ו-3 באינטר. הוא גם העפיל פעמיים לרבע גבר הצ'מפיונס. מעניין כי הקבוצה אותה פגש הכי הרבה פעמים היא ברצלונה. מאזנו? 2 ניצחונות, תיקו ו-5 הפסדים.

 

פירלו. גאווה גדולה (gettyimages)

 

לוצ'סקו אמר לאתר הרשמי של אופ"א: "מאז שהפכתי למאמן שאיפתי הגדולה נשארה לקדם שחקנים צעירים. כך קידמתי את אנדראה פירלו כשהיה בן 16, הענקתי לו יסודות ושכנעתי אותו להאמין בעצמו. לגיאורגי חאג'י נתתי את סרט הקפטן בגיל 18. אני גאה לראות שחקנים שהיו בגיל 18-19 והיום הם כוכבים מפורסמים באירופה ובעולם. השחקנים האלה משחקים בסטנדרטים הכי גבוהים ואציין רק בודדים פרננדיניו (סיטי), וויליאן (צ'לסי), מקטיריאן (דורטמונד), אדריאנו (ששיחק באיטליה) ודאגלס קוסטה (באיירן). למרות שאני בן 70 יש לי סיפוק בכל שנייה".

 

אגב, לוצ'סקו התלונן באופ"א שהם טען וטען שזה למעשה יהיה משחקו ה-126 באלופות ו-26 מהם במוקדמות נגד קבוצות חזקות כמו נגד פנרבחצ'ה, אינטר וקאלב ברוז'.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי