הקיסר החדש: אלסנדרו פלורנצי הוא רומא

אלסנדרו פלורנצי
אלסנדרו פלורנצי | טוויטר

הקשר המוכשר של הג'אלורוסי מסמל את כל מה שהקבוצה מהבירה האיטלקית מייצגת, ורגע לפני שצ'לסי מגיעה לאולימפקו להתמודדות בליגת האלופות (21:45, ישיר בספורט1), יוכין מנתח כיצד האוהדים כבר התאהבו

(גודל טקסט)
רומא תארח את צ'לסי הערב (שלישי, 21:45, שידור ישיר בספורט1), וכשנשאל אנטוניו קונטה לגבי שחקני המפתח של רומא, לא היסס מנג'ר האלופה לציין את אלסנדרו פלורנצי. זה לא מפתיע – הוא יודע עליו הכל כמאמן נבחרת איטליה לשעבר. במהלך הקדנציה בת השנתיים על הספסל הלאומי, הפך קונטה את פלורנצי לאחד משחקני המפתח. כי הרי הוא השחקן המושלם עבור קונטה – שילוב אידיאלי של כשרון, נחישות, מוטיבציה ומשמעת, שלא לדבר על היכולת למלא מספר עמדות. קחו למשל את יורו 2016, במהלכו כיכב פלורנצי בשני האגפים, גם בקישור המרכזי והצטיין בכל המערכים.


זו הסיבה בגללה העריכו לא מעט פרשנים באנגליה כי קונטה יעשה מאמץ להנחית את פלורנצי בסטמפורד ברידג', אך הוא כלל לא פעל בכיוון. הוא פשוט הבין שאין בכך טעם, כי השחקן לא יעזוב את רומא. כמו פרנצ'סקו טוטי – אלילו, מחנכו וחברו – הוא פשוט לא מסוגל לדמיין את עצמו בחולצה אחרת. פלורנצי נולד ברומא, אהד תמיד את רומא, גדל באקדמיה של רומא ופסגת חלומותיו היא לשחק עבור רומא. זה רק סמלי כי בהופעת הבכורה בליגה האיטלקית הוא נכנס במקומו של טוטי. כעת, כאשר הקיסר הגדול תלה את הנעליים והוא היורש האולטימטיבי. טוטי אפילו אמר זאת בעצמו.



אי אפשר לשכוח את האושר הטהור על פניו של טוטי כאשר פלורנצי הבקיע את שערו היחיד עד כה בליגת האלופות. היה זה לפני שנתיים בקרב היוקרתי מול ברצלונה באולימפיקו. פלורנצי הבחין במארק-אנדרה טר שטגן עומד מחוץ לשערו ושלח טיל מרהיב מחצי מגרש הישר לרשת, באחד הביצועים היפים ביותר של העונה אם לא מעבר לכך. לא רק הקפטן – כל האוהדים ביציעי רומא יצאו מגדרם ושמחו עם שחקן הבית האהוב.


השער המיתולוגי הזה סייע לרומא להשיג 1:1, אבל עבור פלורנצי ורוב האוהדים החגיגות הזכורות ביותר התקיימו שנה קודם לכן. אחרי שהרשית מול קליארי במשחק ליגה שגרתי, רץ הכוכב לברך את סבתו שהזילה דמעות ביציע. החיבוק החם הזה הפך במידה לא מבוטלת לסמל של רומא. יש אפילו חשבונות טוויטר שנקראים "סבתא של פלורנצי", כי הרי כל בני משפחתו אוהדים את רומא. יתרה מזו, את אישתו לעתיד פגש פלורנצי באולימפיקו, כאשר השניים באו לעודד את הקבוצה כאוהדים. פלורנצי הוא רומא, ורומא היא פלורנצי.


Auguri a tutti i nonni! ❤️#FestaDeiNonnipic.twitter.com/jFDnPwPo3X

— Alessandro Florenzi (@Florenzi) October 2, 2017


הוא עבר את כל התחנות הנכונות. כקפטן הקבוצה הצעירה הוביל את רומא לאליפות. את הפריצה האמיתית בהרכב הראשון, אחרי עונת השאלה בקרוטונה הדרומית, הוא עשה בעונת 2012/13 בהדרכתו של זדנק זמאן, אחד המאמנים המזוהים ביותר עם רומא. הצ'כי, שידוע כמקדם צעירים דגול, זיהה את הפוטנציאל של הקשר הצעיר והעניק לו תפקיד קריטי במרכז המגרש. כבר במחזור השני הוא הבקיע בנגיחה שער מרהיב בניצחון על אינטר, מבישול של טוטי. הנטיות ההתקפיות שלו היו ברורות לכל, לראייה 11 השערים שכבש בקרוטונה. ואולם, הרב גוניות שלו גרמה לשינוי העמדות התדיר, ובסופו של דבר מצא את עצמו פלורנצי כמגן ימני.


המאמן הצרפתי רודי גרסיה הגה את הרעיון, וגם לוצ'אנו ספאלטי שירש אותו אהב את הגישה. הוא סמך על פלורנצי בעיניים עצומות, והעונה שעברה – אחרי אליפות אירופה המוצלחת – הייתה יכולה להיות נפלאה עבור השחקן. במקום זאת, היא הפכה לטרגדיה מתמשכת. בשלהי אוקטובר 2016, קרע פלורנצי את הרצועות בברכו במשחק מול ססואולו. הוא החלים מהר מהמתוכנן, חזר לאימונים בפברואר והתכונן לחזור למגרשים, אך קרע שוב את הרצועות במהלך אימון.


פרנצ'סקו טוטי. פרש והכתיר את היורש (AFP)
פרנצ'סקו טוטי. פרש והכתיר את היורש (AFP)


המכה השנייה הייתה קשה מנשוא. "זה גרוע יותר מהפציעה הראשונה, כי ממש לא ציפיתי לזה", אמר פלורנצי. גם ספאלטי היה על סף דמעות. הוא אפילו הציע להקדיש את המשחק מול טורינו לכוכב חסר המזל. "נוסיף את האותיות 'פלו' לשמו של כל שחקן על החולצה", הוא אמר. המועדון עשה הכל על מנת לחזק ולעודד את פלורנצי, שהבטיח לחזור שוב חזק מתמיד. אלא שהדאגה הייתה לא רק למצבו הנפשי. לא כולם מתאוששים מפציעות ברכיים קשות, במיוחד לא משתי פציעות זהות תוך חודשים ספורים. הדבר עלול לפגוע בתפקודו של השחקן בטווח הארוך, ואף להרוס קריירה.


זה היה החשש הגדול של כל הצד הצהוב-אדום בבירת איטליה. האם פלורנצי מסוגל לשחק שוב כפי שעשה בעבר? התשובה, למרבה ההקלה, הייתה חיובית. המגן חזר בספטמבר, ואיתו כל התכונות שקונטה כל כך אוהב – כשרון, נחישות, מוטיבציה ומשמעת. כאשר הבקיע פלורנצי את שערו הראשון העונה ב-0:2 המפואר על מילאן בסן סירו, הוא בכה מאושר וכל האוהדים בכו איתו. כי פלורנצי הוא רומא, ורומא היא פלורנצי. הוא כבר סגן הקפטן, ויהיה הקפטן כאשר דניאלה דה רוסי יפרוש.


פלורנצי. התאמן בכל הכוח וחזר כמו חדש (טוויטר)
פלורנצי. התאמן בכל הכוח וחזר כמו חדש (טוויטר)


כעת מחכים ברומא להצגות שלו גם בליגת האלופות. בינתיים הוא שולב פעמיים כמחליף, והמאמן אוזביו די פרנצ'סקו מהסס להעמיד את הכוכב בפני עומסים גדולים מדי, אבל הערב – במשחק ביתי מול קונטה וצ'לסי – הוא עשוי להיות בהרכב. מאמן הבלוז יודע היטב שצריך להיזהר ממנו, גם כאשר הכדור נמצא במרכז המגרש.


אנטוניו קונטה. יודע שהוא צריך לחשוש (AFP) אנטוניו קונטה. יודע שהוא צריך לחשוש (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי