אל תעצבנו אותה: סלטיק הוליכה, פ.ס.ז' ענתה עם שביעייה מהדהדת

פאריס סן ז'רמן
פאריס סן ז'רמן | AFP

דמבלה הדהים את הצרפתים, אך ניימאר וקבאני (צמדים) לא התרגשו ובסיום הראה לוח התוצאות 1:7, ששבר שיא מרשים של דורטמונד. ברצלונה בשמינית אחרי 0:0 אצל יובנטוס, צ'לסי העפילה בזכות 0:4 על קרבאח

(גודל טקסט)
שמונה משחקים נעלו את המחזור החמישי של שלב הבתים של ליגת האלופות, ובמוקד דרסה פ.ס.ז' את סלטיק עם 1:7 אדיר. צ'לסי עלתה לשמינית הגמר לאחר שהפכה משחק קשה על הנייר מול קרבאח בחוץ לטיול. ברצלונה בשלב הבא אחרי 0:0 אצל יובנטוס, מנצ'סטר יונייטד זקוקה לנקודה כדי לעלות ואתלטיקו תקווה לנס.


ביברס נאתכו בישל ב-0:2 של צסק"א במוסקבה על בנפיקה אבל יחמיץ את המשחק הקובע במחזור האחרון אצל מנצ'סטר יונייטד בגלל שצבר צהוב שלישי. גיאורגי שניקוב וז'ארדל (שער עצמי) כבשו. שוער צסק"א, איגור אקנפייב, שמר על שער נקי לאחר 43 משחקים רצופים בצ'מפיונס בהם ספג. 



בית א
צסק"א מוסקבה – בנפיקה ליסבון 0:2
צסק"א נזקקה לשלוש נקודות והיא אכן לקחה אותן עם 0:2 משערים של שניקוב וז'ארדל (עצמי). נאתכו בישל שער אבל גם ספג בדקה ה-77 צהוב שלישי במפעל וייעדר מהמשחק הגורלי במחזור האחרון מול יונייטד. הרוסים חייבים להקדים את באזל בנקודות, משום שלשוויצרים יתרון במפגש הכפול ביניהם. בכל מקרה יונייטד, שזקוקה לעוד נקודה, כדי להבטיח גם תיאורטית את העלייה שלה, היא שתקבע את זהות המצטרפת אליה מהבית.


מהלך המשחק
דקה 13: 0:1 לצסק"א.
 נאתכו הכניס כדור עומק אדיר לגיאורגי שניקוב. החלוץ שהיה בעמדת נבדל התקדם מעט וירה שטוח ופנימה.



שניקוב. שער ששווה שמינית גמר? (AFP)


דקה 56: 0:2. אלמיידה פרץ מהאגף ונתן כדור נהדר לוויטיניו מול השוער. הברזילאי של צסק"א בעט והברזילאי של בנפיקה, המגן ז'ארדל, הטיס את הכדור לרשתו הוא בניסיון הרחקה כושל.


באזל – מנצ'סטר יונייטד 0:1
מנצ'סטר יונייטד הייתה עם מאזן מושלם אחרי ארבעה משחקים באלופות, אבל הערב היא נכנעה 1:0 באצטדיון סנט. יאקוב בבאזל לשער דרמטי של מיכאל לאנג (89) ועדיין לא הבטיחה את מקומה בשלב הבא.


השדים האדומים עלו בהרכב חזק למעט השוער דויד דה חאה שזכה למנוחה ככל הנראה ונותר מחוץ לסגל, הנריק מחיטריאן נותר מחוץ לסגל כפי שגם היה בסוף השבוע מול ניוקאסל בפרמייר-ליג מסיבות מקצועיות, ולעומתם השלים 90 דקות הבלם הארגנטיני מרקוס רוחו – שהתאושש מפציעה קשה ולמעשה פתח בפעם הראשונה אחרי 216 ימים.


מוריניו
מוריניו. 6:0 והביתה?


כאמור המגן השווייצרי היה היחיד שמצא את הרשת דקה לפני תחילתה של תוספת הזמן והמשמעות של ה-0:1 של באזל על מנצ'סטר יונייטד היא שז'וזה מוריניו ושחקנים זקוקים לנקודה כדי לעלות – הפסד של 6:0 במחזור הסיום מול צסק"א מוסקבה, באולד טראפורד, ידיח אותה מהמפעל.


מהלך המשחק
דקה 89: 0:1 לבאזל. מיכאל לאנג הדהים את מוריניו עם שער חשוב במיוחד.


בית ב
אנדרלכט – באיירן מינכן 2:1
המאבק על המקום הראשון בבית יוכרע במחזור הסיום בו תיפגשנה באיירן ופ.ס.ז'. אלופת גרמניה לא הרשימה ואף סיפקה לאנדרלכט הימנעות מהצטרפות למועדון השלילי של הקבוצות שלא כבשו או ליקטו נקודות בשלב הבתים של ליגת האלופות. כעת נותרה רק קבוצה אחת במפעלי אופ"א העונה שעוד לא כבשה או רשמה נקודה – מכבי תל אביב.


#RSCA 1-2 FC Bayern ⚽️ 77' Goal: Corentin Tolisso #COYM#UCL#ANDFCB

— RSC Anderlecht (@rscanderlecht) November 22, 2017

מהלך המשחק
דקה 51: 0:1 לבאיירן. חאמס הריץ מתפרצת משולשת שנגמרה אצל לבנדובסקי. החלוץ לא התבלבל וממטר כבש את הראשון בבריסל.


דקה 63: 1:1.
האני איזן וכבש בכך את השער הראשון של הבלגים בקמפיין הנוכחי, מה שאומר שהם לא יצטרפו לרשימה המכובדת עם מכבי חיפה ודינמו זאגרב, של קבוצות שלא השיגו נקודות או שערים בשלב הבתים של ליגת האלופות.


דקה 77: 1:2 לבאיירן.
קימיך פרץ באגף ימין והעביר רוחב לטוליסו, שדייק והחזיר את היתרון.


פאריס סן ז'רמן – סלטיק 1:7
מוסא דמבלה הדהים את הפארק דה פרינס בדקה הרביעית, אך למשך שאר המשחק זה היה קונצרט צרפתי משובח. כבר כעבור 22 דקות הפך ניימאר את התוצאה עם צמד, קבאני הצטרף אליו עם צמד משלו, ואמבפה, וראטי ודני אלבס השלימו את התוצאה המהממת שקבעה שיא מרשים – פ.ס.ז' עקפה את בורוסיה דורטמונד והפכה לקבוצה הפוריה ביותר בתולדות שלב הבתים של ליגת האלופות עם 24 שערים, כשנותר לה עוד משחק אחד. ניר ביטון פתח על הספסל אך נכנס בדקה ה-13, כשעוד היה 1:1.


ביטון רודף אחרי ניימאר
ביטון רודף אחרי ניימאר (AFP)


מהלך המשחק
דקה 4: 0:1 לסלטיק. דמבלה הגיע לקרן שטוחה בפינת הרחבה, ותוך כדי סיבוב הפציץ לרשת. שער ראשון שפ.ס.ז' סופגת אחרי 362 דקות.


MOUSSSSSSAAAAAAAAAAAAAA! pic.twitter.com/bOzUw4imJT

— Celtic Football Club (@celticfc) November 22, 2017


דקה 11: 1:1. ראביו חטף כדור במרכז המגרש ודהר כל הדרך לרחבה כדי להעביר רוחב לניימאר, שגילגל מקרוב לרשת.


דקה 26: 1:2 לפ.ס.ז'. המהפך הושלם עם שיתוף פעולה נפלא בין וראטי לניימאר, שניצל דאבל פס בתוך הרחבה והכפיל מקרוב.


דקה 32: 1:3. התקפה מסודרת למופת של המארחת הסתיימה עצל קבאני ברחבה, שמול השוער לא התבלבל וכבש בקלילות.


« Tu ne seras jamais seul », le beau aux supporters du @celticfc

#ICICESTPARISpic.twitter.com/wIXBayEIHf

— PSG Officiel (@PSG_inside) November 22, 2017

דקה 35: 1:4. זאת כבר תבוסה – אמבפה השתלט על כדור בתוך הרחבה וירה פצצה לרשת.


דקה 78: 1:5. וראטי כבש אחרי הרחקה רעה של הגנת סלטיק וקבע היסטוריה – פ.ס.ז' הפכה למבקיעה הפוריה בתולדות שלב הבתים של ליגת האלופות עם 22 שערים. היד עוד נטויה כן?


דקה 80: 1:6. זוכרים שסלטיק הוליכה? קבאני הפציץ מהאוויר לקורה ופנימה.


דקה 84: 1:7. דני אלבס כבש את השער הראשון במשחק מחוץ לרחבה עם טיל אדיר!


« Du virage résonne la passion, des Ultras du PSG… » Le @Co_Ultras_Paris est prêt pour ce soir ! #PSGCELpic.twitter.com/DkJtO4Eayp

— Ambre Godillon (@AmbreGodillon) November 22, 2017

בית ג
קרבאח – צ'לסי 4:0
וויליאן שלא מקבל הזדמנויות רבות מאנטוניו קונטה נתן הצגת ענק באזרבייג'אן והעלה את הבלוז לשמינית. הברזילאי סחט פנדל וגם כרטיס אדום מקפטן קרבאח סאדיקוב שגמר למעשה את המשחק. הוא כבש פעמיים וסחט עוד פנדל בדרך ל-0:4. הבלוז הבטיחו עלייה אבל לא את המקום הראשון.


מהלך המשחק
דקה 14 – מתפרצת מצוינת של קרבאח הסתיימה בחדירה של מיצ'ל לרחבה, אבל אקס מכבי חיפה בעט מקרוב למשקוף.



אנדלובו. קרבאח היתה טובה עד הפנדל (Getty)


דקה 21: 0:1 לצ'לסי. אדן הזאר הכניס כדור עומק לוויליאן שברח לשומר שלו סאדיקוב. הקפטן האזרי תפס את הברזילאי ברחבה, ראה את האדום משום שמדובר בפעולה מכוונת וגם העניק ליריבה כדור עונשין מ-11 מטרים. הזאר ניגש לפנדל ובעט חד, שטוח ומדויק לפינה הימנית ופנימה.



פדרו והזאר. בישלו בעקבים לוויליאן (AFP)


דקה 36: 0:2. וויליאן החל בפריצה מכ-40 מטרים לכיוון השער תוך כדי שהוא נעזר בשני עקבים מפדרו והזאר כדי להגיע מול השוער האזרי ולגלגל פנימה. מהלך מרהיב.


דקה 71: 0:3. שוב פנדל, השופט הפורטוגלי הקפדן מדי דה סוזה שרק לתפיסה של וויליאן ברחבה ואף כיבד את מקסים מדבדב בצהוב. ססק פברגאס בעט פנימה, דה סוזה המתיש שרק לבעיטה חוזרת והספרדי דייק גם בבעיטה השנייה.


דקה 85: 0:4. וויליאן, בלי ספק הטוב במגרש, סובב כדור מ-20 מטרים לרשת.


Full-time: Qarabag 0-4 Chelsea!

Job done in Baku, with goals from @hazardeden10, @willianborges88 (2) and @cesc4official! #QARCHEpic.twitter.com/Rapgwf0sqo

— Chelsea FC (@ChelseaFC) November 22, 2017

אתלטיקו מדריד – רומא 0:2
הניצחון השאיר את הקולצ'ונרוס בחיים למרות שהתרחיש שהם זקוקים לו כדי להעפיל די דמיוני – הבחורים של דייגו סימאונה חייבים לנצח את צ'לסי במחזור הסיום ושבמקביל תנצח קרבאח את רומא. גולת הכותרת במשחק הייתה אחד משערי העונה בדמות חצי מספרת מטורפת של אנטואן גריזמן.


מהלך המשחק
דקה 69: 0:1 לאתלטיקו. אנטואן גריזמן העלה את המארחת ליתרון קריטי מחצי מספרת מדהימה אחרי הגבהה של קוראה.


⏱ 69' | 1-0 | ⚽ ¡GOLAAAAAAAAAZZZZZOOOOOOO de @AntoGriezmann! #AtletiRoma#AúpaAtleti#UCLpic.twitter.com/xUmvB3FGPI

— Atlético de Madrid (@Atleti) November 22, 2017

דקה 87: 0:2. קווין גאמיירו דייק כמעט מקו הקרן ומזווית קשה הכפיל.


בית ד
יובנטוס – ברצלונה 0:0
עיקר תשומת הלב במשחק התרכזה בלאונל מסי, שפתח על הספסל לראשונה מאז ה-15 באוקטובר 2016 כדי לאפשר לו מנוחה. הפרעוש נכנס בדקה ה-55 אך לא תרם לניצחון ספרדי, מה שלא שינה יותר מדי לאור העובדה שבארסה השלימה העפלה לשמינית הגמר. יובנטוס הייתה קרובה לקראת הסיום לכבוש, ובמשחק הבא נגד אולימפיאקוס שהודחה היא תצטרך לנצח כדי להבטיח מקום בשמינית.


Gracias a todos los culés que esta noche nos han animado desde el Juventus Stadium. #JuveBarça#ForçaBarçapic.twitter.com/wF557JpcMd

— FC Barcelona (@FCBarcelona_es) November 22, 2017

ספורטינג ליסבון – אולימפיאקוס 1:3
ספורטינג הבטיחה העפלה לליגה האירופית אחרי הצגה מול הקהל הביתי. באס דוסט כיכב עם צמד, ברונו ססאר הוסיף וההשפלה של אולימפיאקוס הושלמה. אודג'יג'ה רק צימק לפני השריקה.


UNIDOS. #UCL#SCPOYLpic.twitter.com/DQoXgBME1N

— Sporting Clube de Portugal (@Sporting_CP) November 22, 2017

מהלך המשחק
דקה 44: 0:1 לספורטינג. ממש על סף המחצית העלה באס דוסט את הפורטוגלים ליתרון.


דקה 45: 0:2. אולימפיאקוס החלה לתכנן נסיון קאמבק, אך לא חלפה דקה וברונו ססאר הכפיל.


דקה 66: 0:3. באס דוסט השלים צמד אישי מקרן מוצלחת, אולימפיאקוס מושפלת בפורטוגל.


דקה 89: 3:1.
אודג'יג'ה הציל מעט מהכבוד של היוונים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי