השוואות לדיבאלה, סלאח ואפילו מסי: אירופה מתמוגגת מאונדר

אונדר
אונדר | AFP

אחרי שכבש אמש את שערו החמישי בארבעה משחקים, הטורקי בן ה-19 מסתמן ככוכב הבא של רומא. די פרנצ'סקו על ההפסד 2:1 לשחטאר דונייצק: "הייתי צריך להחליף חצי מהשחקנים, לא מבןי מה ניסינו לשלוט"

(גודל טקסט)
שחטאר דונייצק השיגה אמש (רביעי) ניצחון 1:2 גדול בבית על רומא אחרי שפיגרה 1:0. מאמן שחטאר פאולו פונסקה שיבח את שוער רומא ונבחרת ברזיל אליסון שמבוקש בליברפול ועוד קבוצות צמרת: "הפער היה יכול להיות הרבה יותר גדול עבורנו אם לא ההופעה המדהימה של אליסון. לא היה קל לשחק בקצב חזק יותר במחצית השנייה אחרי שחזרנו רק ביום שישי האחרון מפגרת החורף". ושימו לב לנתון הבא: שחטאר ניצחה רק שלושה משחקים בשלב הנוקאאוט בליגת האלופות, שלושתם נגד רומא.


מאמן רומא אוזביו די פרנצ'סקו זעם על קבוצתו שהובילה 0:1 במחצית, אך הפסידה: "הייתי צריך להחליף את חצי מהם. הלכנו אחורה אחרי שער היתרון לא רק מבחינה פיזית, אלא גם מנטלית. 50 הדקות הראשונות שיחקנו כדי להזיק לשחטאר וכל המחצית השנייה ניסינו לשלוט במשחק. אני לא מבין מה ניסינו לשלוט בכלל".



למרות ההפסד, רומא הציגה את ילד הפלא החדש שלה, צ'נגיז אונדר הטורקי שנראה כמו "מסי מהבוספורוס" במשחק הבכורה במפעל שלו. נראה שאונדר בן ה-19 עוד ידבר הרבה בכדורגל העולמי והוא כבש אמש את שער היתרון לג'אלורוסי. לכדורגלן שהגיע מבשאקשהיר אומנם לקח קצת זמן להתאקלם בבירה של איטליה, אבל במשחקים האחרונים הוא פשוט מדהים עם חמישה שערים בארבעת המשחקים האחרונים.


ב-2017 למשל הוא פתח רק ארבע פעמים בהרכב ולא שותף בכלל בשלב הבתים מכיוון שדי פרנצ'סקו לא ספר אותו, אבל כשרומא נקלעה למשבר החליט המאמן לתת לו צ'אנס והוא לקח אותו בשתי ידיים. הוא משחק כקיצוני ימני ויש לו בעיטה אדירה ברגל שמאל ונחשב היום לאחד הכשרונות הגדולים באירופה.

Debut en #ChampionsxESPN y gol… ✅

Es Cengiz Ünder, tiene 20 años y le está dando la ventaja a la Roma https://t.co/G4qfzqKR2qpic.twitter.com/n7oj1Xujiy

— ESPN.com.mx (@ESPNmx) 21 בפברואר 2018

די פרנצ'סקו אמר עליו: "הוא מזכיר לי את וינצ'נזו מונטלה כשהיה שחקן". יש כבר כאלה שמשווים אותו לפאולו דיבאלה, מוחמד סלאח ואפילו ליאו מסי. באיטליה הוא התפרסם גם לשלילה אחרי שביצע הצדעה צבאית כשכבש מול בנבנטו צמד בניצחון 2:5 ב-11 בפברואר. הדבר פורש כתמיכה שלו במבצע הטורקי של רג'פ טאיפ ארדואן נגד הכורדים בסוריה. בשאקשהיר ממנה הגיע לרומא נחשבת לקבוצה של המנהיג החזק של טורקיה, שאפילו התקשר אליו בקיץ האחרון לברך אותו על המעבר לג'אלורוסי.


אונדר נולד במערב טורקיה בסינדריגי, עיירה של 12 אלף תושבים. סקאוט של קבוצת אלטינורדו מאיזמיר המשחקת בליגה השנייה עקב אחריו והחליט להביא אותו לקבוצה בה שיחק כבר בגיל 17 בבוגרים וכבש חמישה שערים בעונה הראשונה שלו ולאחר מכן שישה. לפני עונה בשאקשהיר רכשה אותו בחצי מיליון יורו בלבד והוא כבש שבעה שערים בליגה וזומן לנבחרת טורקיה בה הבקיע עד כה 3 שערים ב-7 משחקים. מי שהצליח להביא אותו לרומא היה המנהל הספורטיבי מונצ'י. הזאבים שילמו עבורו 14 מיליון יורו והוא אפילו דחה הצעה ממנצ'סטר סיטי. אתמול למרות ההפסד, הוא קיבל ציון 6.5 ב"גאזטה דלו ספורט" ונכתב שהוא עוד ישלוט בכל אירופה כמו ג'ינגיס חאן.



אונדר וההצדעה. הספיק לספוג גם ביקורות (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי