אופ"א עשויה לאשר בקרוב חילוף רביעי באופן קבוע

אלכסנדר צ'פרין
אלכסנדר צ'פרין | AFP

בקונגרס הארגון שנערך בסלובקיה, נוטים לקבל את ההחלטה התקדימית כדי לשמור על בריאותם של הכדורגלים בלוח הזמנים העמוס, בכל המסגרות ובכל הנסיבות. אופ"א לא תשתמש ב-VAR בליגת האלופות בעונה הבאה

(גודל טקסט)

האם אנחנו בדרך לשינוי חסר תקדים בכדורגל האירופי? "מארקה" מדווח הבוקר שאופ"א עשויה לאשר בעתיד הקרוב חילוף רביעי בכל המסגרות ובכל הנסיבות, זאת כפתרון אפשרי ללוח הזמנים הצפוף שמעמיס על הכדורגלנים ועל בריאותם ומדאיג את ראשי הארגון.

בישיבות שנערכו בעבר הסכימה אופ"א לבחון את העניין בשלבים הסופיים של אליפויות אירופה לנשים עד גיל 19 ובוגרות ב-2016 ו-2017 ובאליפות אירופה לנבחרת צעירות לגברים ב-2017. בעקבות המסקנות מאותם ניסויים, נראה שאופ"א קיבלה החלטה להפוך את החילוף הרביעי לדבר קבוע, לאחר שהנושא נידון אמש בקונגרס אופ"א שנערך בברטיסלבה שבסלובקיה.

שינוי שלא ייצא לפועל בעתיד הקרוב הוא שימוש ב-VAR, טכנולוגיית שיפוט בווידאו בליגת האלופות. נשיא אופ"א אלכסנדר צ'פרין אמר היום: "אני חושב שישתמשו בזה במונדיאל, אבל אני יכול לומר בוודאות שאנחנו לא נשתמש בזה בעונה הבאה בליגת האלופות. אני ממש לא נגד זה. אני לא חושב שיש דרך חזרה, אבל צריכים לחנך את השופטים בהתאם. אף אחד לא באמת יודע איך זה עובד וזאת עלולה להיות בעיה גדולה. בואו נראה מה יהיה במונדיאל ואז נחליט".


צ'פרין. אופ"א בדרך להחלטה היסטורית? (AFP)

בנוסף, צ'פרין הביע דאגה מהאלימות המתגברת בעקבות האירוע ביום חמישי האחרון בבילבאו, בו כזכור נהרג שוטר מהתקף לב במהומות בין אוהדי אתלטיק המקומית לאוהדי ספרטק מוסקבה. העונש שיקבלו הקבוצות צפוי להיות קשה במיוחד כדי לעורר הרתעה, וחברי ההנהלה ביקשו שיתוף פעולה מהפוליטיקאים ברחבי היבשת: "בלי אחדות, לא יהיה פיתרון".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי