הנשק האמיתי של פ.ס.ז': אנחל די מריה מגיע לנקום בריאל מדריד

אנחל די מריה
אנחל די מריה | AFP

ההגעה של ניימאר ואמבפה הפכה אותו למחליף, המעבר לברצלונה התמסמס והשערים לא הגיעו, אך ב-2018 הוא כבש יותר מכל אחד אחר ובזכותו חולמים בעיר האורות על רבע הגמר. זיו על החשבון הפתוח של "האטריה" עם האקסית

(גודל טקסט)

אנחל די מריה לא נראה מסוג הטיפוסים שינסה לנקום בכל מי שעולל לו דברים רעים בקריירה. הוא תמיד נחשב למקצוען ולחביב המאמנים, אבל גם לבחורים הטובים נמאס לפעמים. ארבע שנים אחרי שנזרק מריאל מדריד למנצ'סטר יונייטד (בה לא התאקלם) לפני שהמשיך לפ.ס.ז', יש לו הזדמנות חד פעמית ללמד את נשיא ריאל, פלורנטינו פרס, לקח.

האיש שהחליט למכור אותו יראה את הארגנטיני מנסה להעיף אותו במדי הקבוצה היריבה כמחליף של ניימאר הפצוע. זו יכולה להיות גם סוג של נקמה במאמן הפריזאי אוניי אמרי, שלא ספר אותו במשחק הראשון בסנטיאגו ברנבאו והשאיר אותו 90 דקות על הספסל. הייבוש הזה כל כך הרגיז את אשתו, חורחלינה קרדוסו, שהיא נזפה במאמן בארסיות כשכתבה ברשת חברתית: "כל המאמצים שלך + העבודה הנוספת שלך + השערים + הבישולים + הרגעים הטובים בקבוצה = הספסל". אמרי הרס לו אז את יום ההולדת ה-30. היום הוא מקווה שיהיה לזה סוף אחר.

בשנת 2010, כשז'וזה מוריניו הוחתם בריאל מדריד, הוא דרש מפרס לרכוש את די מריה מבנפיקה וזה עלה לו 25 מיליון יורו. למרות שהארגנטיני היה השחקן הבולט בעידן מוריניו (לצד רונאלדו) ולאחר מכן הסתדר גם עם קרלו אנצ'לוטי, הנשיא פרס החליט לממש את האפשרות להרוויח עליו כסף גדול ולמכור אותו למנצ'סטר יונייטד, אף שזכה עם האיטלקי בליגת האלופות בעונת 2013/14 ונבחר על ידי אופ"א למצטיין בגמר שבו הביסה ריאל את אתלטיקו מדריד 1:4. פרס מכר אותו ב-75 מיליון יורו למנצ'סטר, אבל השידוך של השדים האדומים והקשר לא עבד. הקור של מנצ'סטר, הגעגועים למדריד ושודדים שרוקנו את הווילה שלו שכנעו את אשתו ואותו לעזוב לפאריס שהייתה מוכנה לשלם תמורתו 63 מיליון יורו, בתקופה שהסכום הזה עוד נחשב להרבה מאוד כסף.


השידוך ביונייטד לא עבד, גם בעיר האורות דברים לא עבדו מהרגע הראשון (AFP)

עד היום הבעיטה שקיבל מהבלאנקוס כואבת לדי מריה. אחרי הזכייה בליגת האלופות נדרש אנצ'לוטי להוריד את די מריה לקישור, לבקשת הנשיא פרס שרצה את גארת' בייל בעמדת ההתקפה. גם במיקום הזה די מריה שיחק לא רע, אבל אנצ'לוטי נאלץ לוותר עליו לחלוטין. מאמן ברצלונה בעבר צ'רלי רשאק טען אז בצורה זדונית שהסיבה האמיתית שדי מריה נמכר הייתה שהוא מכוער ופרס לא רק רוצה כוכבי כדורגל בקבוצה, אלא גם כאלה שיש להם פנים יפות כמו של דייויד בקהאם או כריסטיאנו רונאלדו. השנה רצתה ברצלונה לרכוש את ה"מכוער", שבעת מכירתו ממדריד למנצ'סטר הכניסו לו הבלאנקוס סעיף בחוזה שהוא לא יכול לעבור משם לברצלונה.

מעבר מפאריס לברצלונה כבר יכול היה להתאפשר, אבל העסקה לא יצאה לפועל מכיוון שבפ.ס.ז' היססו באשר לדי מריה בן ה-30. בראיון ל"סו פוט" הצרפתי גילה הקשר שריאל התייחסה אליו בנבזיות לקראת גמר מונדיאל 2014. הוא היה פצוע ולדבריו המועדון שלח מכתב להתאחדות הארגנטינית רגע לפני הגמר עם גרמניה וביקש שלא לסכנו בטענה שהם רוצים למכור אותו. "קרעתי את המכתב לגזרים ואמרתי שרק המאמן יחליט אם אשחק או לא", הוא אמר בראיון, "אבל אני לא צריך שיזכירו לי מה קרה אז, כי לשחק מול ריאל מדריד זו סיבה מספיק טובה להיכנס למוטיבציה".

די מריה כנראה נועד לסבול. גם כששיחק בנבחרת מתחו עליו ביקורת עד שהודה בראיון ל-ESPN שנזקק לטיפול פסיכולוגי. "למדתי שמאחורי המקלדת יושבים אנשים פחדנים. עכשיו הראש שלי בסדר". לצערו, הגעתם של ניימאר וקיליאן אמבפה לקבוצה השפיעה עליו גם פסיכולוגית. שני שחקנים שעלו 400 מיליון יורו ושיחקו על המשבצת שלו באגפים. הוא הבקיע רק שער אחד עד דצמבר במדי פ.ס.ז' בליגה ושער נוסף באלופות, אבל מאז תחילת 2018 חזר לכושרו הטוב, כבש 13 שערים ב-15 משחקים בכל המפעלים והיה מעורב ב-20 שערים כולל שלושער ראשון בקריירה נגד סושו בגביע בניצחון 1:4. למעשה, הוא הבקיע יותר מניימאר, קבאני ואמבפה.


ב-2018 הוא הבקיע יותר מניימאר, קבאני ואמבפה (AFP)

לא ברור היכן ישחק הערב די מריה. מול טרואה הוא תופקד באגף ימין ואמבפה שיחק בשמאל, אבל זה יכול להשתנות נגד ריאל מדריד. "האטריה" העלה את מפלס הביטחון במועדון הצרפתי אחרי שכבש צמד ברבע גמר הגביע הצרפתי בניצחון 0:3 על מארסיי. "פראנס פוטבול" אף כתב כי "פ.ס.ז' הוכיחה שהיא מסוגלת לנצח משחק גדול בלי ניימאר והאיש שהביא את הברק למשחק שלה היה די מריה. הוא הגיע ממש בזמן כדי שהיא תרגיש בטוחה נגד ריאל מדריד".

פרשן TF1 הצרפתית, ביצ'נטה ליזארזו, אמר: "לפ.ס.ז' יש שחקנים גדולים וגם אם ניימאר לא יהיה – גילינו מחדש את די מריה. דווקא כשניימאר שיחק שהקבוצה הייתה פחות מאוחדת. ניימאר לא מסר מספיק לאמבפה, קבאני לא חיפש את ניימאר וכן הלאה. היום יש משחק הרבה יותר קבוצתי שיכול להזיק לריאל מדריד".

גם אנטואן קומבורה, ששיחק בפ.ס.ז' והדיח ב-1993 את ריאל, חושב שדי מריה יכול לעשות את ההבדל. "הוא שחקן עם ניסיון עצום שזכה כבר בליגת האלופות ושיחק במועדונים גדולים. הוא לא פחות דומיננטי מניימאר אם נותנים לו את המפתחות. גם פורטוגל זכתה ביורו 2016 מול צרפת בלי כריסטיאנו רונאלדו". האם רונאלדו יהיה הקורבן על אדמת צרפת? לדי מריה הפתרונים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי