קונטה, אלגרי, לואיס אנריקה ועוד: המועמדים להחליף את אמרי

שחקני פאריס סן ז'רמן מאוכזבים
שחקני פאריס סן ז'רמן מאוכזבים | AFP

לא שקט בפ.ס.ז' אחרי עוד כישלון באלופות. בקבוצה נחושים להביא מאמן בעל שם בעונה הבאה, ממשלת קטאר מתחילה לאבד את הסבלנות וריאל מדריד לא מפסיקה לקרוץ לניימאר. יעקב זיו על העתיד המעורפל בפאריס

קבוצות: פריז סן ז'רמן
(גודל טקסט)
האיש הכי אומלל בפארק דה פראנס אמש (שלישי) היה מאמן פאריס סן ז'רמן, אונאי אמרי, שלמרות שקיבל את המפתחות, איכזב שנה שנייה ברציפות נגד שתי הגדולות של ספרד. זה אולי גם ההבדל בין אמרי שהיה המאמן הכי צעיר בליגה הספרדית כשהעלה את אלמריה לליגה הראשונה בעונת 2006/7, לבין הכוכב הזוהר זינדין זידאן. אמרי טיפס לאט בין הקבוצות עד שהגיע להצלחה עם ולנסיה וזכה עם סביליה בליגה האירופית, אבל לעומת הצרפתי, אף פעם לא היה שחקן מפורסם ולא הצליח לזכות בשמונה תארים בשנתיים הראשונות שלו כמאמן.


כעת, לפ.ס.ז' ברור שהיא חייבת מאמן בעל שם, רצוי עם ניסיון בליגת האלופות, כדי לשנות כיוון. בעיקרון, בפאריס מחפשים מאמן איטלקי שייקח פיקוד. קרלו אנצ'לוטי כבר אימן את הקבוצה בעבר, אבל היו לו פחות כוכבי על מאשר אלה שיש כיום בסגל הנוכחי. לאחרונה עלה גם שמו של אנטוניו קונטה כמועמד אם יעזוב את צ'לסי, כשגם רוברטו מנצ'יני שאימן בעבר את מנצ'סטר סיטי ומסימיליאנו אלגרי מאמן יובנטוס הוזכרו. שם מעניין נוסף הוא זינדין זידאן, שעשוי לקבל הצעה אם יעזוב את ריאל מדריד בתום העונה.


ראשי הקבוצה מקטאר והנשיא נאסר אל חלאיפי דורשים שהמאמן הבא יצליח להגיע לפחות לחצי גמר המפעל, לעומת אמרי שהודח פעמיים בשמינית הגמר. עוד מאמן שהוזכר הוא מאוריסיו פוצ'טינו ששיחק בעבר בקבוצה ומצליח כיום עם בטוטנהאם, וגם מאמן ברצלונה לשעבר לואיס אנריקה. אם בפ.ס.ז' ירצו להשאיר את ניימאר, הם זקוקים למאמן שישדר מסר ברור לכוכב הברזילאי שיש לו עתיד בקבוצה מבחינת הגעה להישגים. לניימאר היה ניסיון מוצלח עם המאמן הספרדי שקלט אותו בברצלונה והייתה בין השניים כימיה טובה, דבר שלא קיים בינו לבין אמרי.


« PARIS PERDU »#PSG#PSGReal (Le Parisien) pic.twitter.com/uQEru6lCZP

— PSG Society (@PSGsociety) 7 במרץ 2018

העיתון "לה פריזיאן" כתב שאמרי הפסיד בכל המשחקים שלו נגד הגדולות באמת בשנתיים האחרונות כמו ברצלונה, ריאל מדריד, באיירן מינכן ומול ליון בליגה, זאת למרות שהוא לא צריך לעסוק בנושאים בהם עוסקים מאמנים אחרים כמו רכש ואפילו לא עימותים עם שחקנים כמו בעת שספסל את טיאגו סילבה ואנחל די מריה במשחק הראשון בסנטיאגו ברנבאו. עוד נכתב שאמרי לא הצליח בקבלת ההחלטות על כר הדשא ואין לו כפי, שמגדיר העיתון, "מפת דרכים" ברורה איך לשחק.



אמרי. האחוזים משקרים (Gettyimages)


"ל'אקיפ" פרסם את אחוזי ההצלחה של המאמנים בעידן הקטארי ומתברר שלאמרי יש את האחוזים הכי גבוהים עם 78.2 אחוזי נצחונות (11 הפסדים בלבד ב-101 משחקים) לעומת לורן בלאן (72.8) וקרלו אנצ'לוטי (63.6 בלבד), אבל אפשר לראות שהאחוזים משקרים. הניצחון 0:4 על ברצלונה יישאר ללא ספק ההישג הכי גדול שלו כמאמן בקבוצה שאולי משחקת כדורגל יותר תוסס, אבל השחקנים מעריכים אותו יותר בגלל שהוא בן אדם טוב יחסית שמעולם לא התעמת ממש עם אף שחקן, על פני ההצלחה הטקטית שלו.


במשחקים הגדולים באמת הוא פישל ולא הגיע שלף איזה שפן מהכובע או תובנה מקצועית מיוחדת במינה שאיש לא חשב עליה. הוא התעקש לשחק תמיד במערך 4-3-3 התקפי, גם אם זה לא התאים לנסיבות. עוד כתב "ל'אקיפ" שהיה עליו לחץ עצום מההנהלה מרגע שניימאר הגיע לשלב אותו בהצלחה בקבוצה מבחינה מקצועית וחברתית. "אם ניימאר היה משחק בגומלין לעולם לא נדע איך זה היה נגמר, אבל זה נראה שפ.ס.ז' לא הגיעה נחושה מספיק וזידאן ניצח את אמרי בטקטיקה", כתב העיתון.


אריגו סאקי האיטלקי, ששימש בעבר כמנהל מקצועי בבלאנקוס, לא חסך בביקורת על הקבוצה הצרפתית: "ציפיתי לראות את פאריס סן ז'רמן עם סכין בין השיניים ובסוף ראיתי את ריאל מדריד עם סיגר בפה. ריאל פגשה יריבה מאוד חלשה. פ.ס.ז' היא רק אוסף של שחקנים ואת האידאולוגיה אי אפשר לקנות. המועדון תמיד לפני הכל".




אל חלאיפי. גם הוא יעזוב? (Gettyimages)


בתקשורת הצרפתית מציינים שההדחה מול ריאל מדריד הייתה סטירת הלחי הכי כואבת שקיבלה הקבוצה. אומנם ההדחה מול ברצלונה וההפסד 6:1 אולי כאבו יותר, אבל נוכח ההשקעה המאסיבית של המועדון בקבוצה (כמיליארד יורו בשנים האחרונות), היו תקוות לעבור את הבלאנקוס שלא חווים עונה מוצלחת במיוחד. הקטארים מאוכזבים מהישגי המועדון ועשויים לקבל החלטה לא רק להיפרד לא רק מאמרי, אלא גם מהנשיא נאסר אל חלאיפי. כשהקבוצה נרכשה ב-2011 הקציבה ממשלת קטאר חמש שנים למועדון לזכות בליגת האלופות וחשבו שהדבר יהיה אפשרי, אבל שבע שנים אחרי מסתבר שזו משימה לא קלה והכסף לא תמיד קונה הצלחה במפעל הכי יוקרתי.


אמיר קטאר, תמים בן חמד אל ת'אני, הסכים לשלם 404 מיליון יורו על קיליאן אמבפה וניימאר, אבל ההשקעה שוב לא הוכיחה את עצמה בזירה האירופית. לפי המנהל המקצועי של פ.ס.ז', אנטרו הנריקה, בקטאר יש החלטה להמשיך להשקיע בקבוצה לפחות עד 2022, אז יתקיים המונדיאל בנסיכות ולאחר מכן ייתכנו החלטות שונות. בצרפת עצמה כותבים העיתונים כי לא ברור אם ניימאר יישאר בקבוצה. "הקיץ הזה הולך להיות חם בכל הקשור להישארות של ניימאר בקבוצה", כתב ל'אקיפ אחרי המשחק. המנהל הספורטיבי טען שהוא יישאר: "טוב לו בעיר ובמועדון ואין סיבה שהוא יעזוב", אבל ריאל מדריד כנראה תלחץ עליו חזק. כפי שנכתב ב"מארקה": "המסר של ריאל מדריד לניימאר ברור. אם אתה רוצה לזכות בתארים, תצטרף אלינו". 




אל ת'אני. יעזוב אחרי 2022? (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי