דיווח: מנצ'סטר סיטי תושעה בעונה הבאה מליגת האלופות

מנצ'סטר סיטי
מנצ'סטר סיטי | AFP

בכירים באופ"א שוחחו עם העיתונים האנגלים וטענו כי האלופה תורחק מהמפעל היוקרתי בעקבות עבירות על חוקי הפייר-פליי הפיננסי: "אי אפשר לפגוע בהם כלכלית והעונשים בעבר לא עזרו, אז נפגע בהם היכן שזה באמת יכאב"

(גודל טקסט)

אנגליה סוערת בשעות האחרונות, אחרי שבשעת לילה מאוחרת פורסם כי חקירה מתנהלת נגד מנצ'סטר סיטי וכי בהחלט קיימת האפשרות שהאלופה תושעה בעונה הבאה מליגת האלופות. מקור באופ"א הדליף לעיתון ה"סאן" כי הארגון מתכוון להעניש את מנצ'סטר סיטי בחומרה על אי עמידה בתנאי הפייר פליי הכלכלי ולהרחיק את הקבוצה מליגת האלופות כעונש דרסטי, כזה שיגרום גם לשאר הקבוצות ובהן פאריס סן ז'רמן להתחיל לעמוד בקיום החוקים.

לראשי אופ"א ברור שמנצ'סטר סיטי הסתירה בדרכים שונות סכומי כסף אדירים בהם השתמשה לשדרוג המועדון, בעיקר בכל הנוגע לרכש, תוך שהיא מפרה באופן בוטה את חוקי הפייר פליי, כשבארגון מבינים גם שקנס כספי כבד או איסור על ההעברות לכמה חלונות לא ירתיעו את הקבוצה. לפי המקור: "סיטי תדע בקרוב מאוד איזה עונש תקבל בגלל שהפרה את חוקי ההעברות שחקנים והוציאה כספים מעל ומעבר לאפשרי". אותו מקור אף טען בעילום שם שנשיא אופ"א אלכסנדר צ'פרין מעורב אישית בחקירה נגד סיטי ורוצה על ידי עונש חמור לנקות את תדמיתה של אופ"א.

עוד לפי הכתבה, סיטי תורחק מהמפעל בעונה הבאה וזו תהיה מכה קשה לקבוצה ולשאיפותיה. לפי הטענות, הבעלים מאבו דאבי, שייח' מנסור, העביר את רוב הכסף לקבוצה בעסקאות פיקטיביות של ספונסרים שמנוגדות לחוקי הפייר-פלי. המקור אמר ל"סאן": "אתה לא יכול לפגוע בקבוצה כמו סיטי מבחינה כלכלית ואתה צריך להכאיב לה היכן שזה באמת יכאב, וזה עונש השעיה מהמפעל הכי יוקרתי של אופ"א". המקור גם הוסיף: "הענשנו את סיטי בעבר בעיקר בקנסות וזה לא עזר ולא עצר אותם. צריך ללכת שלב אחד קדימה בעונשים". ב-2014 סיטי נקנסה ב-49 מיליון ליש"ט והוגבלה לפעול עם סגל של 21 שחקנים בלבד באלופות.


גווארדיולה ואגוארו. בעונה הבאה מחוץ למפעל הכי יוקרתי? (AFP)

במקרה שסיטי תושעה, הקבוצה שתסיים במקום החמישי בפרמיירליג תקבל את הכרטיס לליגת האלופות. בעבר גלאטאסריי הטורקית הושעתה מהמפעל ב-2016 לשנה אחת, אבל עונש כזה לא הושת אף פעם על אחת הגדולות באמת. גם לא ברור מה יקרה בגזרת פאריס סן ז'רמן שגם נגדה מתנהלת חקירה בעקבות הרכש המאסיבי של ניימאר וקיליאן אמפבה ב-400 מיליון יורו.

גם לגילויים של "פוטבול ליקס" בחודש האחרון יש השפעה על כוונתה של אופ"א להשית עונשים כבדים, בוודאי לאחר שכחלק מהחשיפות פורסמו גם מסמכים לפיהם ראשי אופ"א סייעו בעבר להסתיר מידע על פעילות לא חוקית של הקבוצות הגדולות כמו סיטי ופ.ס.ז'. סיטי אף הואשמה ש-80 אחוז מהכסף שלה מגיע מאבו דאבי. "איתיחד איירוויז" למשל הכניסה לקופתה 82 מיליון ליש"ט ב-2015, אבל למעשה זהו כסף ממשלתי. לפי המסמכים, הסכום שהועבר בפועל על ידי המאמצת היה רק 11 מיליון ליש"ט.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי