בספרד פירגנו לריאל: "טביעת אצבע של אלופה"

שחקני ריאל מדריד חוגגים
שחקני ריאל מדריד חוגגים | AFP

הבלאנקוס חגגו תוצאה מרשימה בחוץ על אייאקס בשמינית גמר ליגת האלופות, סולארי: "ידענו לעמוד בלחץ. סבלנו וניצחנו". על פסילת השער של טאיליאפיקו: "סומכים על השופטים". ראמוס עלול להיות מושעה על צהוב מכוון

(גודל טקסט)
ריאל מדריד לא עוצרת. גם אם זה בעזרת השופטים וטכנולוגיית ה-VAR שהיתה סוף סוף לטובתם, הניצחון 1:2 על אייאקס בחוץ מוכיח שהיא חזק בתמונת המועמדות לזכייה, שתהייה הרביעית שלה ברציפות במפעל.


בעיתון "מארקה" נכתב: "ריאל מדריד הראתה תעודת אלופה באמסטרדם. מרקו אסנסיו חזר לחיים עם שער בדקות האחרונות. אייאקס היתה טובה יותר במחצית הראשונה והשער שלה נפסל בצורה מעוררת מחלוקת, אבל מבצע ענק של ויניסיוס הסתיים בשער של בנזמה. חכים זייץ' השווה ואסנסיו עלה מהספסל וכבש שער ניצחון. ראוי לציין את ההופעה הטובה של סרחיו ראמוס במשחקו ה-600, למרות שאייאקס תקפה ללא הרף". הכותרת בשער העיתון היתה: "עמדו כמו אלופים".


בשער "אס" הופיע הכותרת: "עם טביעות אצבע של אלופה". טיבו קורטואה, סרחיו ראמוס ו-ויניסיוס קיבלו ציון של שלושה אסים כל אחד. דני קרבחאל ורגילון קיבלו שניים, וכל השער אחד. כותרת הידיעה פירגנה בענק לויניסיוס עם "הוא נמצא עבור כולם".


#LaPortada Aguantaron como campeones #Championspic.twitter.com/PR7IwlylfP

— MARCA (@marca) 13 בפברואר 2019


השער של ניקולאס טאיליאפיקו בדקה ה-38 נפסל לטענת אופ"א לאחר שדושאן טאדיץ' עמד בעמדת נבדל ולמעשה הפריע לראייה של טיבו קורטואה, דבר שנתון לפרשנות. השופט דאמיר סוקומינה החליט על כך בעזרת ה-VAR וזה ההסבר שניתן, אבל זו החלטה שניתנת לפרשנות לכאן או לכאן. שופט העבר אנדוחר אוליבר אמר לרדיו "מארקה": "ראיתי מספר פעמים את ההילוך והשער היה חוקי לחלוטין. טאדיץ' לא ממש הפריע לקורטואה".


כאמור, ב"מארקה" נכתב שלראמוס היתה הופעת שיא והוא פירגן: "אם ראמוס ימשיך לשחק ככה הוא יוכל להניף כל גביע העונה". על שאר השחקנים נכתב: "ויניסיוס היה מעורב כל הזמן בהתקפה וזה לא מפתיע. בנזמה היה שקט עד לשער שכבש ואז נאלץ לנטוש בדקה ה-73 בגלל פציעה. חוסה רגילון ממשיך להראות שהוא הרבה יותר טוב ממרסלו".


מאמן ריאל מדריד סנטיאגו סולארי: "אני מרוצה מאסנסיו. הוא שיחק בשלושה-ארבעה משחקים מאז חזר מהפציעה. הוא עשה הכל שביכולתו ולא רק השער שהבקיע אלא גם משחק ההגנה שלו וההתקפה. ללא ספק זה היה משחק בו סבלנו, אבל ידענו איך לשחק אותו. עבדנו קשה, סבלנו וניצחנו. עשינו את הכל האפשרי והוכחנו שאנחנו קבוצה חזקה". כאשר עיתונאי העיר לו שזה היה משחק גרוע של הבלאנקוס, סולארי טען נגדו: "זו הדעה שלך. נכון שנאלצנו לעשות הרבה דברים כדי לנצח, אבל ידענו איך לעמוד בלחץ. בשלב הזה אין קבוצות חלשות ואייאקס שיחקה טוב". על ביטול השער אמר: "לנו אין את המסכים שיש לשופטי ה-VAR ולכן אנחנו סומכים על החלטתם".


PORTADA AS (14/02/2019): "Con la pegada de Champions" https://t.co/MawIAajHTl

— El Bernabéu (@elbernabeucom) 13 בפברואר 2019


חלוץ ריאל מדריד קארים בנזמה הוסיף: "אנחנו שיודעים שהם שיחקו כדורגל טוב, זו תוצאה מאוד טובה עבורנו לקחת הביתה. אני אוהב לשחק עם ויניסיוס, הוא מקשיב לך ועובד קשה, אני מקווה שהוא ימשיך ככה. המחצית הראשונה שלנו היתה גרועה בסך הכל, אבל השתפרנו מאוד במחצית השנייה, אבל עכשיו אנחנו יודעים איך אייאקס משחקת ונהיה ערוכים טוב יותר מולם בגומלין. לנצח בחוץ זו תוצאה מעולה". על הפציעה שלו: "ספגתי מכה בירך כבר בתחילת המשחק וכאשר התחיל להיות קר יותר זה ממש כאב לי. אני בסדר. אצטרך לנוח קצת, אבל לא משהו רציני".


סרחיו ראמוס, שכאמור שיחק משחק טוב, ספג צהוב שימנע ממנו לשחק בגומלין ויצא בהכרזה מפתיעה: "אחרי שראיתי את התוצאה אשקר אם אומר שלא ניסיתי לקבל צהוב. בכדורגל לפעמים אתה צריך לקחת החלטות קשות. אייאקס שיחקה עם לחץ גבוה עלינו, אבל אין לי ספק שעכשיו זה יהיה התור שלהם לסבול לעיני האוהדים שלנו". על ההצלחה הפתאומית של הבלאנקוס אמר: "הסיבה העיקרית היא שאנחנו פשוט יעילים. כדורגל לא חייב תמיד להיות משחק יפה. ידענו שיהיה משחק קשה נגד קבוצה צעירה ונחושה". בשל הרמיזה כי ספג את הכרטיס הצהוב בכוונה הוא עלול להיות מושעה ליותר ממשחק אחד, ולכן פרסם הבלם התנצלות בטוויטר.


מאמן אייאקס אריק טן האג הודה שהשוער שלו אנדרה אוננה היה יכול לעשות יותר בשער השני שספגה אייאקס: "באופן כללי היינו אגרסיביים מאוד ודחפנו טוב את ריאל מדריד, אבל לא היינו מספיק מדויקים מול השער". על השער שנפסל: "חבל מאוד. השופט נתן לנו שני הסברים שונים. קודם נבדל ואחר כך שהסתירו לקורטואה. אני מאמין שאם היינו רואים את השער מזווית אחרת ההחלטה היתה שונה". חוסר ניסיון במעמדים כאלה: "לא חושב. לא מאמין שקבוצה אחרת מאיתנו תגיע ליותר מצבים כמו שהגענו נגד ריאל מדריד". שבחים לויניסיוס: "הוא הראה עד כמה הוא טוב ויודע להתחמק מהמגנים. ללא ספק שחקן טוב".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי