הארי קיין: "מקווה לזכות בתואר תוך פחות מחמש שנים"

הארי קיין
הארי קיין | Gettyimages

קפטן טוטנהאם דיבר לקראת המשחק נגד דורטמונד בליגת האלופות והתייחס להתקדמות המקצועית של המועדון: "עשינו יותר ממה שציפו מאיתנו, אך זה עדיין לא מספיק". הגרמנים לא חוששים: "מסוגלים לעשות את הבלתי ייאמן"

(גודל טקסט)
טוטנהאם היא אחת הקבוצות המלהיבות בכדורגל העולמי. בשנים האחרונות תחת הדרכתו של המאמן מאוריסיו פוצ'טינו היא עשתה קפיצת מדרגה משמעותית. ועדיין, ארון התארים נשאר ריק. מחר (שלישי, 22:00) היא תוכל לפחות לעשות צעד משמעותי בליגת האלופות, כשתתארח בדורטמונד עם 0:3 מהמשחק הראשון בגומלין שמינית גמר ליגת האלופות.


טוטנהאם לא זכתה באף תואר מאז ניצחה את צ'לסי של אברם גרנט בגמר גביע הליגה ב-2008 משערים של דימיטאר ברבאטוב וג'ונתן וודגייט. כבר היה נראה שהיא חלק ממאבק האליפות, אך בשלושת מחזורי הליגה האחרונים הוציאה נקודה אחת בלבד בדרבי בתיקו 1:1 נגד ארסנל. החלוץ והקפטן הארי קיין, התייחס לעניין בראיון ל-BBC האנגלי, רגע לפני שטוטנהאם תמריא לגומלין שמינית גמר ליגת האלופות נגד דורטמונד.


"אנחנו צריכים להגביר את החוסן שלנו תחת הלחץ", אמר החלוץ על קבוצתו שמדורגת במקום השלישי בטבלה במרחק 10 נקודות ממנצ'סטר סיטי. "אנחנו צריכים למצוא את הדרך לעשות את זה. זו תהיה נקודת מפנה עבורנו. זה כל ההבדל". מאמן התרנגולים היה מאוכזב מאוד לאחר ההפסד לברנלי ואמר: "זה יכול לקחת חמש עד עשר שנים כדי להחדיר את המנטאליות המנצחת הזו עבור זכייה בתואר". החלוץ לא ממש מסכים עם מאמנו והתייחס לעניין אחר – החיזוק. "אני לא חושב שאנחנו רחוקים מזה כל כך, אבל המאמן התכוון שגם אם נשפר את סגל השחקנים זו לא ערובה לניצחונות".



קיין. חולם על תואר עם התרנגולים (Gettyimages)


כזכור, טוטנהאם היא הקבוצה היחידה בליגה האנגלית שלא צירפה אף שחקן. "כל הקבוצות מתחזקות ומשתפרות שנה אחר שנה, ולכן זה חשוב שאנחנו לא נופלים מהן", הוסיף הקפטן. "הגענו לשלב הסופי בארבע חמש השנים האחרונות ועשינו יותר ממה שציפו מאיתנו כמועדון, התקדמנו, אך זה עדיין לא מספיק". אין ספק שההחמצה הגדולה מבחינת טוטנהאם הייתה עונת 2015/16 אז ראתה את לסטר סיטי הקטנה עושה היסטוריה על חשבונה. ב-2017 ו-2018 הודחה הקבוצה מחצי גמר הגביע האנגלי והשנה הופתעה מול קריסטל פאלאס. בשלב מוקדם. "אני מקווה שנזכה בתואר תוך פחות מחמש שנים, הרבה פחות".



קיין לא שיחק במשחק הראשון מול דורטמונד בליגת האלופות וקבוצתו הצליחה להסתדר נהדר בלעדיו כשהשיגה ניצחון ענק 0:3 במשחק הראשון. כעת, החלוץ שכבש 22 שערים העונה ישוב להרכב מול היריבה נגדה כבש שלושה שערים בשלושה משחקים, ובטוטנהאם בטוחים שיעפילו לרבע גמר ליגת האלופות שחמק מהם אשתקד דווקא בוומבלי נגד יובנטוס – לראשונה מאז עונת 2010/11. 'בדרך לדורטמונד – כדי להשלים את המשימה', כתבו התרנגולים ברשתות החברתיות.



מקווים לעלות לשלב רבע הגמר לראשונה מאז 2011 (Gettyimages)


מן העבר השני, דורטמונד מאמינה ביכולתה למחוק את ההפסד 3:0 בוומבלי ולעשות את הבלתי ייאמן – גם כשהיא בתקופת שפל מבחינתה, איבדה את כל הפער המבטיח שהיה לי בפסגת הבונדסליגה. למסיבת העיתונאים לקראת המשחק התייצבו המאמן לוסיאן פאברה והכוכב מרקו רויס, שהצהיר אחרי שהתאושש מפציעה: "אם נצטרך לשחק 120 דקות, אני מוכן לכך. אנחנו לא מרוצים מהתוצאות האחרונות, אבל חשוב שנישאר חיוביים ונלמד מטעויות. נצטרך לצאת מהמצב הזה כקבוצה".


המאמן פאברה הוסיף: "אנחנו יודעים כמה קשה יהיה לנו, אבל אין לדעת מה יהיה ואנחנו מסוגלים לעשות את הבלתי ייאמן. אם טוטנהאם תבקיע זה יהיה מסובך, אבל אני מאמין בסגל. משחק אחד הסתיים ומתחיל אחר, אנחנו יודעים שאנחנו יכולים להבקיע שערים ונצטרך לשחק בצורה חכמה. אם יש אפשרות שרויס, אלקאסר וגצה ישחקו ביחד? הכל יכול להיות".



@woodyinho über seine körperliche Verfassung: „Wenn wir über 120 Minuten gehen müssen, bin ich bereit." #BVBTHFCpic.twitter.com/QzBYJiUSSj

— Borussia Dortmund (@BVB) March 4, 2019
עוד באותו נושא: הארי קיין

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי