סולשיאר: "כבר ניצחנו את יובה ופ.ס.ז בחוץ". מאטיץ' בסגל

סולשיאר
סולשיאר | Gettyimages

הנורבגי החליט שלא לדרבן את שחקניו עם הקאמבק נגד באיירן מינכן בגמר ליגת האלופות לפני עשרים שנה. דה חאה ביקש מחבריו להשתפר לקראת האתגר הגדול. לוקאקו סיפר: "לא יכולתי לחכות כבר למשחקים בליגת האלופות"

(גודל טקסט)
מנצ'סטר יונייטד כבר המריאה לגומלין רבע גמר ליגת האלופות נגד ברצלונה מחר. השדים האדומים חולמים על רמונטדה גדולה כפי שעשו בשלב שמינית הגמר, לאחר שמחקו הפסד 2:0 באולד טראפורד נגד פריז סן ז'רמן והגיבו עם ניצחון 1:3 בפארנק דה פראנס. בשבת חזרה הקבוצה של סולשיאר למסלול הנצחונות לאחר שהפסידה קודם לכן בארבעה מחמשת משחקיה, כשגברה 1:2 על ווסטהאם.


22 שחקנים נכללים בסגל המורחב של מנצ'סטר יונייטד למשחק. המגן השמאלי לוק שואו המריא עם הקבוצה למרות שהוא מושעה לאחר הצהוב שספג במשחק הראשון בו הפסידה מנצ'סטר יונייטד 1:0 וכבש שער עצמי. בסגל נכללים גם אלכסיס סאנצ'ס, נמניה מאטיץ' ומתיה דרמיאן שלא שיחקו באחרונה בגלל פציעות. מרכוס רוחו או אשלי יאנג עשויים להחליף את שואו וגם דיוגו דלוט מועמד. 

השוער דויד דה חאה שהיה מצוין נגד ווסטהאם, קרא לחבריו לשפר את היכולת שלהם כדי שיהיה סיכוי לעבור את ברצלונה: "ברור שזו תהיה משימה קשה, אבל קבוצת צמרת חייבת לשחק בליגת האלופות ברמה גבוהה. לא שיחקנו טוב נגד ווסטהאם ועלינו להשתפר לקראת האתגר הענק, אבל נוכל להגיע למשחק עם יותר ביטחון ונעשה הכל כדי לנצח. זה לילה גדול ואתגר גדול".



דה חאה. קרא לחבריו להשתפר (AFP)

 

אולה גונאר סולשיאר אומר שהנצחונות של יונייטד בחוץ העונה נגד יובנטוס ופ.ס.ז' צריכים לדרבן אותם להישג נוסף. לדבריו הוא לא חושב כרגע לדרבן את השחקנים על ידי איזכור הקאמבק נגד באיירן מינכן בגמר האלופות 1999 בו ניצחו 1:2 בקאמפ נואו. בחודש הבא ימלאו 20 שנה מאז הניצחון הענק בזמן פציעות שהביא ליונייטד באותה עונה את הטרבל. הנורבגי אומר שהוא רוצה שהשחקנים ייקחו דוגמא מהקאמבקים של העונה: "אני לא רוצה לקחת דוגמה מאז כי זו הייתה באיירן מינכן וזה היה הגמר. נשתמש בנצחונות שלנו על יובה ופ.ס.ז' כי אלה היו משחקי חוץ שבאנו וניצחנו אותם". 


כזכור, במשחק הראשון מנצ'סטר יונייטד הייתה אנמית ולא הצליחה לבעוט אפילו לא פעם אחת למסגרת. מי שמאוד נחוש להוביל את הקבוצה לחצי גמר ראשון מאז 2010/11 הוא החלוץ הבלגי רומולו לוקאקו שכבש צמד נגד פ.ס.ז. החלוץ התראיין לאתר אופ"א וניתח את המשחק: "ברצלונה אמנם לא פ.ס.ז, זו אחת מארבע הקבוצות החזקות ביותר בעולם, אבל לפעמים ברצלונה נותנת לך שטחים לשחק, נצטרך לא לעשות טעויות ולצאת קדימה בזמן הנכון. אנחנו צריכים להיות בטוחים ולהגיע לקאמפ נואו עם הרבה תשוקה ולייצר הזדמנויות".


רק בגיל 24 ערך לוקאקו את הופעת הבכורה שלו בליגת האלופות. לוקאקו מספר: "אמרתי לעצמי: הגיע הזמן, סוף סוף! כבשתי כבר 150 שערים בקריירה שלי אני חושב עד שזה קרה, אבל אף אחד מהם לא היה בליגת האלופות. כל שחקן כדורגל רוצה לקחת חלק במפעל הזה. אמי הייתה ביציע כשכבשתי נגד באזל והתרגשה יחיד איתי, לא ידעתי מה לחשוב בזמן ההמנון".



יונייטד חוגגת נגד פריז. מחפשת עוד קאמבק היסטורי (AFP)


על ילדותו הקשה
: "אבי היה בעבר כדורגלן מקצועני אבל לאחר שפרש ממשחק היינו במצוקה קשה. עברנו ממקום למקום והיינו חסרי כל. לא ידענו מה נאכל למחרת. היינו הולכים לשוק באנדרלכט ואם הירק היה נופל על הריצפה אז אמי הייתה מרימה אותו ומניחה בסל. הפכתי לבוגר בגיל צעיר מאוד".


במאבקים נגד הספרדיות, יונייטד המשיכה הלאה שש פעמים והודחה בשמונה מקרים. רק נזכיר שבשנה שעברה סיימה הקבוצה את דרכה בליגת האלופות כשהודחה נגד יריבה מספרד, סביליה, כשאחרי תיקו ללא שערים במשחק החוץ, האנגלים נכנעו 2:1 דווקא במשחק בית.



לוקאקו חוגג (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי