איביץ': "יכולים להבקיע שלושה שערים ויותר", ריקן: "בטוח שנעלה"

ולדימיר איביץ'
ולדימיר איביץ' | אודי ציטיאט

מכבי ת"א תארח את קלוז' (שלישי, 19:45 בספורט4) בתקווה למחוק את ה-1:0 מרומניה, אך תצטרך לעשות זאת ללא אצילי, ייני וסבוריט: "מי שישחק צריך להוכיח שהוא ראוי לקבוצה הטובה בישראל". מיכה ובלקמן בתמונת ההרכב

(גודל טקסט)

רגע האמת של מכבי תל אביב יגיע מחר (שלישי ב-19:45, ספורט4) כשהיא תארח לעיני אצטדיון מפוצץ בנתניה את קלוז' במשחק הגומלין בסיבוב המוקדמות השני של ליגת האלופות. הצהובים כזכור נוצחו 1:0 ברומניה והערב המאמן ולדימיר איביץ' דיבר במסיבת העיתונאים לקראת המפגש ולא חשש לומר שהוא סומך על שחקניו ובטוח שהם יכולים להבקיע שלושה שערים ומעלה בדרך לסיבוב הבא במפעל היוקרתי ביבשת.

כידוע, תצטרך מכבי ת"א לנצח בהפרש של שני שערים לפחות כדי להכריע את ההתמודדות שבסופה המנצחת תפגוש כמעט בוודאות בשלב הבא את סלטיק, שהתפוצצה במשחק הראשון עם 0:5 קליל על נומה קאליו ותעלה לכר הדשא באסטוניה במקביל למשחק באצטדיון בנתניה במטרה להשלים את המשימה ללא בעיות מיוחדות.

איביץ' לא חשש לצאת בהצהרות לקראת הגומלין: "אנחנו בפיגור מהמשחק הראשון, אבל אנו נשחק בבית ואנחנו רוצים להיות בשלב הבא של ליגת האלופות. נצטרך לנצח בשני שערים ונעשה את הכל בשביל כך. ברור שקל זה לא יהיה, אנחנו נפגוש קבוצה מנוסה באירופה, שזוכה באליפויות ברומניה ויש לה שחקנים מנוסים וגם שחקנים זרים רבים בהרכב, אבל אני מאמין אחרי המשחק הראשון, למרות שהם יותר בכושר איתנו כי הם שיחקו 4-5 משחקים רשמיים ועבורנו אני יכול להגיד שזה היה המשחק הראשון כי בסופר-קאפ המקומי שיחקנו עם שחקנים אחרים לחלוטין, שעשינו עבודה טובה בהגנה, הם הבקיעו ממצב אחד למסגרת, כך שנצטרך להיות מרוכזים במשך 90 דקות ולא לתת להם שום הזדמנות לבעוט".


"זה היה רק המשחק הראשון עבורנו" (אודי ציטיאט)

היכולת במפגש הראשון: "אנחנו רוצים להראות שאנחנו יכולים לשחק בתחרות הזו וגם לנצח. אמנם לא יצרנו הרבה מצבים, אבל עדיין עשינו יותר מקלוז'. לא הגענו למצבים ודאיים להבקעה, אבל אני מאמין שהפעם יהיה אחרת. השחקנים יודעים מה אני מבקש מהם והם יתנו את מאת האחוזים, אני בטוח".


הפציעות של ייני, אצילי וסבוריט
: "השחקנים שיש לי כרגע בסגל הם אלו שישחקו ויראו שהם הכי ראויים להיות בקבוצה הכי טובה בישראל. אני מאמין בהם והם יודעים שאני לא רוצה לשים עליהם לחץ, זה יכול רק לפגוע, וכל תוצאה שלא תהיה אני אחראי. לא השחקנים".

החשש מספיגה: "אני מאמין שאנחנו יכולים להבקיע שלושה שערים וגם יותר, למה לא? אנחנו מתכוננים לניצחון. נצטרך לתת את הכל בהגנה ובהתקפה, אבל אנחנו יודעים איך הם משחקים, שהם טובים מאוד במצבים נייחים ושכל טעות קטנה של הקבוצה תעלה לנו. צריכים להיות חיוביים, להילחם על כל כדור ולתת את הכל. אני בטוח שגם הקהל יתמוך בנו ואני רוצה שכולם יתנו את כל מה שהם יכולים".

הטעות של יאניוטיס: "אדבר על הקבוצה. זה לא משנה אם התוצאה טובה או לא, אני מכבד את כולכם, אבל אני לא מדבר על שמות. רק על הקבוצה – הקבוצה היא שמנצחת משחקים והיא שמפסידה. מהיום הראשון שלי פה אני מדבר רק על הקבוצה שלי. השחקנים יודעים שבחיים לא האשמתי אף אחד, בטח שלא מול התקשורת, מה שיש לי לומר להם אני אומר להם ישירות – פנים מול פנים או מול הקבוצה, כי אם יש בעיות צריך לדעת לפתור אותן. על שמות באופן ספציפי לא אדבר, תאמינו לי".


יאניוטיס. איביץ' סירב להתייחס לטעות באופן ישיר (אודי ציטיאט)

על ליגת האלופות: "זו התחרות הכי חשובה באירופה. משחקי המוקדמות לליגת האלופות הם דבר מיוחד וכולנו רוצים להראות שאנחנו יודעים את העבודה. מקווה שמחר השחקנים יראו כיצד הם יודעים לשחק ואם נהיה מרוכזים במשך 95 דקות, התוצאה תהיה לזכותנו".

אם הוא עוד זוכר את ההדחה מול סארפסבורג בעונה שעברה: "צפינו במשחק הזה לפני 2-3 ימים וכשראיתי שוב את הפנדל (של טיבי, ר.ב) אני חושב שזה משהו שקרה לנו פעם אחת כל העונה, אבל זה הכדורגל. אי אפשר לדעת מה יהיה מחר. זה יכול לקרות לטובתך או לרעתך. אני בטוח שזה לא קרה כי מישהו רצה לעשות את זה, כולנו טועים – גם השופטים. הדברים האלה מתאזנים, בסוף כולם רוצים לתת את הכל. אני לא רוצה לחשוב על השיפוט מחר, אלא רק על המשחק שלנו, הקבוצה ומה שאנחנו רוצים לעשות במשחק. אם ההדחה ההיא הייתה לי קשה? לא. זו עונה חדשה, תחרות אחרת, משהו חדש לגמרי. אנחנו רוצים להעפיל שלב ולתת את הכל בשביל כך".


איביץ' יורד מכר הדשא בקלוז'. "צריך לתת את הכל" (אודי ציטיאט)

הקשר אבי ריקן היה הראשון לדבר במסיבת העיתונאים ואמר לקראת המפגש: "זו הייתה רק המחצית הראשונה ויש משחק חשוב מאוד מחר, שבסופו נדע מה עשינו. אנחנו צריכים להגיע מוכנים מאוד ולנצח וכמובן שאנו יודעים שעלינו להבקיע. צריך להגיע באינטנסיביות ואני בטוח שזה מה שיהיה מחר. אנחנו צופים שיהיה משחק קצת שונה, שנשלוט בקצב המשחק ונצטרך להביא איכות. כמובן שזה יבוא לידי ביטוי בשערים ואני מאמין שאפשר להבקיע".

אם הוא חושש מספיגת שער: "יש לנו 90 דקות וקצת יותר ואנחנו יכולים לכבוש בכל רגע נתון. אנחנו מגיעים למשחק באמונה ובביטחון אחרי שניתחנו את המשחק האחרון ויודעים שאנחנו יכולים לנצח. יש לנו זמן לכבוש ונשתדל לא לספוג. הצוות מכין אותנו כמו שצריך ועם תמיכת הקהל מול אצטדיון מלא ובאווירה טובה, אני מאמין ובטוח שנעשה את זה".


אם ה-1:0 ברומניה לא השפיע אחרי עונה עם שלושה הפסדים בכל העונה שעברה:
"גם בעונה שעברה לצערי הפסדנו בקמפיין האירופי. אם מחר ננצח ובעזרת השם נעבור שלב, תהיה פחות משמעות להפסד. נצטרך לתקן את התוצאה מהמשחק הקודם ויעזור לנו מאוד שהאצטדיון מחר יהיה המלא. בטוחים שאפשר לעבור לשלב הבא".

ריקן.
ריקן. "נצטרך לתקן את התוצאה" (אודי ציטיאט)

הבעיה במצבים נייחים: "אנחנו עובדים על זה הרבה, גם בעונה שעברה עבדנו והצוות שם על זה דגש. לצערי ספגנו ממצב נייח, אבל אני מאמין שנגיע מוכנים למחר למצבים הנייחים. לשים את האצבע על משהו ספציפי אני לא יכול, אבל אנחנו צריכים להגיע מוכנים ולתת מעצמנו כל אחד קצת יותר כדי לוודא שלא יקרה דבר כזה שוב. נקווה גם שהם ישיגו כמה שפחות קרנות".


הטעות של יאניוטיס ברומניה:
"בטוח שאנחנו יכולים לשחק יותר טוב מהמשחק הקודם, אבל לפי הסטטיסטיקה כן תקפנו והגענו למצבים. אנחנו כן יכולים להראות יותר איכות ונראה את זה מחר. לגבי יאניוטיס, כל הקבוצה ספגה יחד והייתה יכולה לעזור לשוער. הוא בחור מקצוען ורציני, ישר אחרי המשחק הוא הראה ביטחון לכולנו והוא יכול לעודד אותנו".

אם הם מרגישים לחץ: "לחץ יהיה ומי שלא יכול להתמודד איתו לא נמצא במקצוע הנכון. אנחנו לוקחים את הלחץ למקום חיובי. יש לנו קצת יותר מ-90 דקות כדי להבקיע ואני בטוח שנעשה את זה. אין לחץ או חשש, לוקחים את זה לכיוון של ביטחון וגם אם זה ייקח יותר זמן אנחנו נעבוד קשה ונצטרך להראות איכות כדי להבקיע".

אם הם חולמים על ליגת האלופות: "לפני ארבע שנים ישר הגעתי לקמפיין אירופי בליגת האלופות אז יש לי את החוויה משם. המטרה היא לעבור את מחר. זו דרך קשה ואם חושבים יותר מדי קדימה, זה מהווה מכשול. נצטרך לעבור התמודדות אחר התמודדות וקודם כל לעבור את מחר".

מבחינה מקצועית, דור מיכה צפוי לשוב להרכב של המאמן ולדימיר איביץ', שיעלה עם דן גלזר ודור פרץ מאחוריו. שרן ייני, אנריק סבוריט, עומר אצילי, אייל גולסה ואורוש ניקוליץ' הפצועים ימשיכו להיעדר ומי שאמורים לאייש את עמדות ההגנה הם אופיר דוידזאדה, שחר פיבן, ז'איר אמאדור ומאור קנדיל – הרביעייה ששיחקה ברומניה. בחלק הקדמי, מסתמן שמקומו של איתי שכטר מובטח ועל שתי העמדות הנוספות מתחרים אבי ריקן, יונתן כהן, צ'יקו אופואדו וניק בלקמן.

הרכב משוער: אנדראס יאניוטיס, מאור קנדיל, ז'איר אמאדור, שחר פיבן, אופיר דוידזאדה, דן גלזר, דור פרץ, דור מיכה, אבי ריקן (יונתן כהן), ניק בלקמן (צ'יקו אופאדו), איתי שכטר.

דור מיכה עם איתי שכטר, אבי ריקן ורוסלן ברסקי באימון המסכם (אודי ציטיאט)
איתי שכטר עם אבי ריקן, דור מיכה ורוסלן ברסקי באימון המסכם (אודי ציטיאט)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי