הלם ואכזבה עצומה במכבי ת"א: "היינו חייבים לעבור אותם"

שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים
שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים | דני מרון

האלופה מנסה להתאושש מה- 2:2 נגד קלוז' וההדחה המוקדמת מליגת האלופות. שחקן: "רק אם נגיע לשלב הבתים בליגה האירופית נצליח לכפר". שכטר: "יהיה לי קשה לישון יומיים-שלושה". סבוריט עשוי להיות כשיר נגד הליטאים

(גודל טקסט)

הלם גדול ואכזבה עצומה בקרב אנשי האלופה מכבי תל אביב לאחר שהחלום להגיע לשלב הבתים של ליגת האלופות התנפץ אתמול (שלישי) לרסיסים, כבר בסיבוב המוקדמות השני לאחר תיקו 2:2 ביתי מאכזב והדחה כואבת מול קלוז' הרומנית. לאחר הפסד 1:0 במשחק החוץ, קיוו השחקנים של ולדימיר איביץ' להפוך את התוצאה לעיני הקהל הצהוב, אך לא עמדו במשימה. במקום לפגוש את סלטיק הסקוטית במשחק יוקרתי בסיבוב הבא בקרב על המפעל הגדול באמת, אלופת המדינה תסתפק בסיבוב המוקדמות השלישי של הליגה האירופית ותפגוש את סודובה הליטאית כשמהשחק הראשון ייערך כבר בחמישי הבא בנתניה.

"זו קבוצה שהיינו צריכים לעבור בוודאות", אמר אחד משחקני הקבוצה בסיום. "האכזבה היא עצומה והכאב הוא גדול ורק אם נגיע לשלב הבתים של הליגה האירופית, נצליח לכפר על ההדחה הזאת", הוסיף השחקן. המאמן עצמו אמר בעמדת הראיונות לאחר המשחק שלא תמיד הקבוצה הטובה מנצחת.

המשחק החל לפי התוכניות, עם שער מוקדם של ניק בלקמן בדקה ה-15, אך כבר לאחר שלוש דקות נשרק פנדל מפוקפק ביותר לזכות הרומנים שהצליחו לאזן ואף לעלות ליתרון לאחר טעות גדולה נוספת של השוער היווני אנדראס יאניוטיס ושער מראשו של רנדון האורח בדקה ה-42. יונתן כהן שנכנס כמחליף במחצית, הצליח להעיר מחדש את האצטדיון, עם שער שוויון נהדר בדקה ה-48, אולם כאן נגמרו הכוחות לצהובים שלא השכילו לכבוש שערים נוספים.


יונתן כהן חוגג עם דור מיכה. שער ענק שלא הספיק (דני מרון)

מעבר לעובדה שאיביץ' חסר אמש שלושה שחקני מפתח פצועים: הקפטן שרן ייני, המגן אנריק סבוריט וכן עומר אצילי, אפשר בהחלט לומר שהאלופה הישראלית לא הגיעה מוכנה למוקדמות ליגת האלופות, בעיקר בכל הנוגע לבניית הסגל וצירוף שחקני הרכש, שהגיעו בשלב מאוחר מאוד של ההכנות. 

השוער היווני אנדראס יאניוטיס, שאולי עוד יתברר כשוער טוב שיביא נקודות, שגה קשות בשני המשחקים נגד הרומנים והחלודה עליו ניכרת מאוד, לאחר שלא שיחק חודשים רבים בעונה שעברה. גם הפעם, כמו אחרי המשחק הראשון, העדיפו שחקנים שלא להפיל את האשמה על היווני ורבים מהם ניגשו אליו עם הירידה לחדר ההלבשה ועודדו אותו לקראת ההמשך.

באגף הפצועים נראה ששרן ייני בספק למשחק נגד הליטאים בשבוע הבא, בעוד שהמגן אנריק סבוריט חש הטבה גדולה במצב פציעתו ועשוי להיות כשיר להתמודדות.


אנדראס יאניוטיס וז'איר אמאדור. השוער מאכזב (דני מרון)

"אחרי הגול הראשון הרגשנו שזה כבר בידיים שלנו", סיכם באכזבה החלוץ איתי שכטר שגרם לפנדל לזכות הרומנים במחצית הראשונה. "זה היה חוסר ריכוז ואני חושב שלא היה פנדל, אבל זה הכדורגל. אולי הייתי צריך לעצור לפני. אבל גם אחרי הפנדל היו לנו כמה דקות שיכולנו לחזור למשחק. ברמות האלה, לספוג גם במשחק הראשון וגם במשחק הזה, משני מצבים נייחים – זה הכריע את ההתמודדות. ראינו מכבי תל אביב חזקה, אבל זה הכדורגל. נצטרך להרים את הראש ולהיות מרוכזים במטרה הבאה, שזו הליגה האירופית".

שכטר המשיך: "היה מומנטום מאוד חיובי ב-0:1 וראינו את הטירוף וצריך לשבח את הקהל שנתן אווירה מדהימה עד הדקה האחרונה. אני חושב שמכבי תל אביב קבוצה יותר טובה מקלוז' אם מסתכלים על שני המשחקים ואמרתי לפני ההתמודדות שהמשחקים האלה יוכרעו על טעות לפה או טעות לשם ושם נפלנו. אולי לקלוז' יש שחקנים יותר מנוסים,  הם ידעו לאסוף אחד את השני בדקות מסוימות ואנחנו אחרי ה-0:1 היינו צריכים לעבור כמה דקות ולא הצלחנו וישר ספגנו גול והחזרנו אותם למשחק. ברוב המשחק הם העיפו כדורים וניסינו לייצר מצבים נגד צפיפות, היו הרבה דקות טובות היינו בטוחים שעם הקהל פה בבית, נחזור לעניינים ונעלה לשלב הבא, אבל בליגת האלופות, ברגע שאתה עושה טעות אתה ישר נענש. לפעמים הקבוצה הפחות טובה עוברת שלב".

החלוץ התייחס גם לשחקנים שנעדרו: "אני לא אוהב להשתמש בתירוצים, אבל צריך לזכור שיש כמה שחקנים סופר משמעותיים אצלנו שלא שיחקו בשני המשחקים בשל פציעות, בשני המשחקים האלה. ההגנה שלנו הייתה חדשה יחסית. ייני וסבוריט היו מאוד משמעותיים בעונה שעברה, נפלנו בקטנות. זה מאכזב מאוד. קשה להגדיר את גודל האכזבה כרגע. עפנו מול אלופת רומניה, שהיא גם מדינה של כדורגל. ברור שאני חושב שאנחנו קבוצה יותר טובה וחזקה, אבל נפלנו גם בגול במצב נייח ברומניה, גם בפנדל שאני חושב שלא היה וגם בכמה מצבים שהיו לנו אח"כ ולא כבשנו".


שרן ייני. הקפטן היה חסר (דני מרון)

על הקיץ:  "מוקדם לדעת אם נחלשנו. עשינו דווקא הכנה טובה כמועדון. יצאנו לשני מחנות אימונים, עשינו כמה משחקים. זה נכון שעזבו כמה שחקנים חשובים ודומיננטיים וצריך לחבר מחדש את השורות, בעיקר שוער והגנה ששיחקו בשני המשחקים האלה לא שחקו הרבה ביחד. תירוצים אפשר להביא מהיום ועד מחר, בשורה התחתונה, קלוז' עלתה, מכבי תל אביב לא עלתה, אבל יש עוד עונה ארוכה ואנחנו מועדון חזק".

על הבונקר של הרומנים: "קבוצה כמו מכבי תל אביב, משחקת כמעט תמיד מול הגנות צפופות ואני חושב שהצלחנו לייצר מצבים די טובים, שלא הספיקו. כבשנו פעמיים וקיבלנו שני שערים ממצב וחצי. הקבוצה נראתה טוב. זה נכון שעפנו ומועדון כמו מכבי ת"א צריך בחלקים להיראות יותר טוב, ואני חושב ששני גולים שכבשנו היו צריכים להספיק ל-0:2, אבל השניים שקיבלנו, לא יודע, זה מאכזב. אני יכול לדבר אתכם עד מחר בבוקר וזה לא יעזור. בסוף הקבוצה הפחות טובה עלתה אבל זה הכדורגל".

על המצבים הנייחים: "אין ספק שקלוז' זו קבוצה שחיה על מצבים נייחים, על כדורים ארוכים ועל הכדורים השניים שנופלים. עבדנו על זה כל השבוע שאם הם יעשו גולים זה ממקרים כאלה. עשינו את המקסימום כדי לעשות משחק הגנה הכי טוב שיש אבל זה הכדורגל. מאכזב מאוד. אנחנו המועדון הגדול בישראל וחייבים להרים את הראש כי יש לנו מזל שלא נגמרה לנו העונה באירופה עדיין ויש התמודדות קשה כבר בשבוע הבא".

החלוץ נשאל לאחר המשחק על כך שנראה שבור: "כן, אני מאמין שיהיה לי קשה לישון ביומיים – שלושה הקרובים, את הסיטואציה של הפנדל ראיתי לפני. ראיתי שהוא עושה סטופ, ראיתי שהוא עוצר קצת, ואמרתי לעצמי שאני צריך לעצור קצת ועכשיו גם ראיתי את הפנדל בחדר ההלבשה, זה משהו שלא שורקים וגם אמרתי את זה לשופט. אני מכיר אותו מהתקופה בגרמניה, זה שופט גדול, אבל אמרתי לו את דעתי והוא אמר לי שהוא היה בטוח שזה פנדל ויכול להיות שהוא טעה. אמרתי לו שזו טעות שמכריעה התמודדות. יכול להיות שהייתי צריך לעצור הרבה לפני. אולי מהטירוף וההתלהבות, לא מתאים לי לעשות טעות כזאת".


איתי שכטר. "יהיה לי קשה לישון בלילה" (דני מרון)

היכולת שלו: "אני מרגיש טוב מאוד ברמה פיזית. נכון שהיו לי דקות פחות טובות אבל היו גם דקות טובות. הרגשתי טוב על המגרש. הרגשתי שברוב העימותים מול היריבה אני מנצח ואני יכול לייצר מצבים לקבוצה, אבל בסוף זוכרים את החצי טעות שלי. אעשה הכל כדי להחזיר לקבוצה על הדשא. אני בטוח שנהיה מאוד חזקים השנה".

איך מרימים את הקבוצה הלאה: "זה הכדורגל. אנחנו ספורטאים שמייצגים מועדון גדול. גם שנה שעברה היה לנו הפסד לא פחות מאכזב, עפנו לקבוצה פחות טובה מהרומנים, גם שם קיבלנו פנדל גבולי ועפנו ועשינו אח"כ עונה חלומית. יש לנו צ'אנס לתקן. נגיע סופר מוכנים ליום חמישי ונעשה הכל כדי להגיע לשלב בתים בליגה האירופית כי זה יהיה נפלא למועדון".

לפני שבוע, מישהו בתקשורת החליט שאתם כשחקנים התנגדתם להחתמה של ניק בלקמן. נראה כולם יכוונו את החצים לעבר השוער. מה אתה כדמות מובילה בחדר ההלבשה תעשה כדי לבוא ולמנוע שהדברים האלה ישפיעו?
"קודם כל, חדש לי מה שאמרת על ניק, הוא בחור טוב וחיובי ורואים שהוא יעזור לנו המון. השוער הוא פוטנציאל ומוכשר וצריך לזכור שהוא לא שיחק תקופה ולבוא למשחקים כאלה חשובים אחרי תקופה ארוכה זה לא פשוט. אנחנו קבוצה. אנחנו לא מחלקים את עצמנו לשוער, בלם, קשר או חלוץ. אני בטוח שהוא יעשה עונה מצוינת ביחד איתנו. נהיה ביחד בטוב ובפחות טוב. חדר הלבשה ומועדון חזק נמדדים לא באליפויות אלא ברגעים הפחות נעימים".


ניק בלקמן חוגג. "יעזור לנו המון" (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי