זידאן: "אוהב את אמבפה כבר המון זמן", ניימאר חוזר לצ'מפיונס

זינדין זידאן
זינדין זידאן | PIERRE-PHILIPPE MARCOU/AFP via Getty Images

שלישי באלופות: ריאל מחפשת העפלה. בייל עשוי לפתוח, קורטואה יצא להגנתו. מאמן הבלאנקוס החמיא לצרפתי שאמר: "רוצה לזכות בגביע". הברזילאי ישחק במפעל לראשונה מאז דצמבר. איזה כוכב ישאיר טוכל על הספסל?

(גודל טקסט)
המחזור החמישי בשלב הבתים בליגת האלופות ייצא לדרך מחר (שלישי) כשבבית' א' ייערך קרב גדול בספרד. ריאל מדריד תקווה להשיג את הכרטיס לשמינית הגמר ולנצח במשחק גדול באמת לראשונה מאז שזינדין זידאן חזר לקווים. פריז סן ז'רמן, שמחזיקה במאזן מושלם, משחקת בעיקר על היוקרה. במשחק המוקדם תארח גלאטסראיי את קלאב ברוז' בהרכב חסר מאוד בקרב על המקום השלישי.


ריאל מדריד – פריז סן ז'רמן (22:00)
הבלאנקוס עדיין לא הבטיחו את מקומם בשמינית הגמר והם נחושים לנקום על התבוסה שספגו בצרפת במחזור הפתיחה. הקבוצה של זינדין זידאן נראית טוב מאוד לאחרונה כשניצחה בחמשת מששת משחקיה האחרונים בכל המסגרות ביחס שערים 1:18, האחרון שבהם היה 1:3 על ריאל סוסיאדד ביום שבת.


מצד אחד הספרדים מעולם לא הפסידו בברנבאו ליריבה מצרפת, וליון היא היחידה שהצליחה לחלץ נקודה, אך מצד שני ריאל ניצחה רק בשלושה משמונת משחקי הבית האחרונים שלה באירופה. בזמן שקארים בנזמה רושם עונת שיא עם עשרה שערי ליגה ושניים נוספים בליגת האלופות, הוא ישמח לכבוש נגד קבוצה מולה הוא תמיד מתקשה. החלוץ, ששיחק כזכור גם בליון, הבקיע פעם אחת בלבד ב-11 משחקים נגד פ.ס.ז'.


גארת' בייל או רודריגו. זו ההתלבטות של זידאן (PIERRE-PHILIPPE MARCOU/AFP via Getty Images)


טוני קרוס צפוי לחזור להרכב על אף המשחק המצוין של לוקה מודריץ', כאשר גם מרסלו צפוי לקבל את המקום ב-11, על חשבונו של פרלאן מנדי. העמדה הפתוחה היחידה היא בכנף ימין, רודריגו או גארת' בייל. הוולשי החמיץ את האימון אתמול (ראשון) אך בהמשך


הצרפתים שמרו על מאזן מושלם עד עתה והם הקבוצה היחידה במפעל שלא ספגו אף שער, אם כי הם ניצחו בעבר קבוצות גדולות וחסרה להם גם תוצאה טובה במשחק חוץ. קיילור נבאס יחזור לברנבאו לראשונה מאז שנפרד מהקבוצה בקיץ וישמח לשמור על שיאו. ההתקפה נראית נהדר ולתומאס טוכל יש כאב ראש חיובי לגבי החלוצים. ניימאר ירשום את משחקו הראשון באירופה מאז דצמבר, אז כבש ובישל במהלך הניצחון על הכוכב האדום בלגרד. בקישור, מרקו וראטי התאושש מפציעה בעוד אנדר הררה ייעדר.


אמבפה דיבר בראיון על כמה הוא רוצה לזכות במפעל: "זו התחרות הגדולה ביותר ברמת המועדונים, היא גורמת לכל השחקנים לחלום. אני בר מזל לפגוש שחקני כדורגל שכבר היו אלופים, אני צופה בהם, לומד מהם ומקווה לזכות בתואר הזה בעצמי בעתיד, זה תואר גדול שאין לי. אין עלינו לחץ לזכות במפעל אבל עלינו ללמוד מהטעויות הקודמות".



אמבפה מחליף את ניימאר. הפעם הם ישחקו יחד (FRANCK FIFE/AFP via Getty Images)


השוער טיבו קורטואה הגיע למסיבת העיתונאים יחד עם מאמנו: "זה יהיה משחק נהדר, צריכים לשחק טוב מההתחלה ועד הסוף. אני מתאמן נגד כל יריבה באותו הקצב, יש ליריבה הרבה איכות כדי לכבוש שערים ואהיה מוכן להכל. ניימאר הוא ללא ספק מהטובים בעולם.

על יכולתו ברמה האישית: "כל מה שאני יכול לעשות זה לתת את המיטב שלי כדי לזכות באמון של הקהל. כשוער אתה לא יכול לאבד את הביטחון שלך, חשוב לעזור לקבוצה ולא משנה מה שאומרים, המאמן רואה אותי כל יום". השוער חשף שהיה קרוב בעבר להצטרף לצרפתים: יש לי הרבה כבוד לפ.ס.ז'. כשהייתי בצ'לסי הם התעניינו בי ושוחחו עם הסוכן שלי, אתה אף פעם לא יודע מה יהיה אבל אני מאוד שמח בריאל מדריד.
 

על בייל: "זה לגיטימי שהוא אוהב לשחק עבור המדינה שלו. אני מכיר אותו במאה אחוז, הוא מעורב כל הזמן, מקצוען, דואג לעצמו, ראינו בשבת שהוא נכנס טוב למשחק וכמעט כבש, זה מוכיח שהוא רוצה לתת הכל. מה שהיה עם הדגל? לדעתי הוא היסס".




טיבו קורטואה. "אסור לשוער לאבד את הביטחון" ( PIERRE-PHILIPPE MARCOU / Contributor)


זידאן אמר: "זה משחק גדול, אנחנו חייבים את כל השלושה: ראש, ריכוז, וכדורגל. אנחנו רוצים להציג משחק טוב, נהיה חייבים להציג את המשחק הטוב ביותר שלנו העונה. זה משחק חשוב נגד יריבה קשה. הקהל חשוב לנו מאוד, הם מהווים יתרון כשהם איתנו. אני רוצה שהם יהיו עם הקבוצה מהדקה הראשונה ועד הדקה ה-90. אמבפה? הוא מגיע כיריב, מה שחשוב לי הוא מה שאנחנו נעשה. כולם יודעים איזה שחקן הוא, נצטרך להיערך אליו. ניימאר או אמבפה? אני לא מתכוון לבחור".


הרגע הטוב ביותר של הקבוצה: "אני מכיר את המצב הזה ובכדורגל הכל משתנה מהר. היו משחקים שהיינו טובים אבל לא כבשנו שערים. אני שמח כי הקבוצה משתפרת מדי יום.


על בייל: "אני לא יודע איך הוא, צריך לשאול אותו. הוא איתנו והוא משחק כדורגל מחר. האם יפתח? תראו מחר. בתוך המשחק יש כל כך הרבה דברים, מה שקובע זה ההווה, עכשיו, החוויה. המשחק מחר חשוב לכולם, גם לבייל".

גלאטסראיי – קלאב ברוז' (19:55)
לאחר שהפסידו לגדולות, כצפוי, השתיים נאבקות על המקום השלישי בבית כאשר לבלגים יתרון נקודה. גלאטסראיי, שרשמה הפסד ביתי בליגה  ביום שישי, נראתה קטסטרופה נגד ריאל והובכה 6:0 בברנבאו והיא מחכה לניצחון בכורה במפעל, אך תיאלץ לעשות זאת ללא רדמאל פלקאו ופלורין אנדונדה הפצועים, כאשרת גם ראיין באבל בספק. מעבר לכך, השוער פרננדו מוסלרה סובל מבעיות גב וגם כשירותו אינה בטוחה. הקשר סטפן אנזונזי ייעדר בשל השעייה. האורחת מגיעה למשחק כשהיא שומרת על הפסגה בליגה המקומית. הקבוצה תחסר את הבלם מתאה דמיטרוביץ' הפצוע וכן את הקשר רוד וומר המושעה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי