ואלוורדה על בוסקטס: "אני מקבל את ההחלטות, השאר מביעים דעה"

ארנסטו ואלוורדה
ארנסטו ואלוורדה | LLUIS GENE / Contributor

רביעי בליגת האלופות: 'הפרעוש' ירשום את משחקו ה-700 בבארסה, ואלוורדה הגיב לביקורות: "צריכים להסתכל על הצדדים החיוביים". דה יונג: "אנחנו לא גרועים כמו שאומרים". רויס: "לטר שטגן יש חוסן מנטאלי אדיר"

(גודל טקסט)
המחזור החמישי בשלב הבתים של ליגת האלופות יימשך מחר (רביעי) כשבמוקד נמצא בית 5 שמסומן כבית המוות עוד משליפת הכדורים. ברצלונה, הקבוצה היחידה שלא הפסידה, תארח את השנייה בורוסיה דורטמונד כשנקודה אחת מפרידה ביניהן. אינטר השלישית בטבלה הסתבכה במחזור הקודם כשהשמיטה יתרון מבטיח בגרמניה, והיא תתארח אצל סלביה פראג הצ'כית שחזרה עם 0:0 מכובד מספרד.



ברצלונה – בורוסיה דורטמונד (22:00)
אלופת ספרד מגיעה למשחק סוערת לאחר יכולת איומה במהלך הניצחון נגד לגאנס ומקווה לנצח ולהבטיח את מקומה בשמינית הגמר מראשות הבית, והיא תצטרך להתגבר על לא מעט בעיות בהגנה. ג'רארד פיקה מושעה בשל צהובים וצמד המגנים הבכירים, נלסון סמדו וג'ורדי אלבה, ייעדרו בשל פציעות. החדשות הטובות הגיעו מכיוונו של קלמנט לנגלה שהתאושש ויפתח לצד סמואל אומטיטי.


יותר מכל, יהיה זה משחק מיוחד עבור ליאו מסי שירשום את הופעתו ה-700 במדי ברצלונה. החלוץ שרשם העונה תשעה שערים ושישה בישולים ב-930 דקות בלבד, ירצה לדאוג לניצחון. המאמן ארנסטו ואלוורדה מתלבט לגבי השחקן השלישי שישלים את חוליית ההתקפה: עוסמאן דמבלה או אנטואן גריזמן.



 ליאו מסי מול אשרף חכימי (Martin Rose/Bongarts/Getty Images)


בארסה מציגה רקורד נפלא במשחקי הבית באירופה מצד אחד כשלא הפסידה כבר 34 משחקים (מאז מאי 2013) וניצחה ב-30 ממשחקיה, אך מצד שני התיקו נגד סלביה פראג במחזור הקודם הדליק נורות אדומות.


בראיון לאתר פיפ"א אמר השוער מארק אנדרה טר שטגן: "ליגת האלופות היא המטרה העיקרית שלנו. כל התארים חשובים והתואר הזה אפילו יותר. חווינו עליות וירידות בשנה האחרונה. פתחנו חזק וניצחנו הרבה משחקים אך התואר חמק מאיתנו. למרות זאת, הייתה לנו שנה טובה כקבוצה. בכדורגל אתה אף פעם לא יודע מה יקרה אבל צברנו ניסיון ונלמד מהדברים השליליים שהתרחשו".


"רוצים לזכות במפעל". טר שטגן (Thomas Eisenhuth/Getty Images)


גם מאמן הקטאלונים, ארנסטו ואלורודה דיבר במסע"ת לפני המשחק: "אני חושב שברור לכולם כמה אנחנו רוצים לנצח. יש לנו יתרון שאנחנו משחקים בבית לעיני הקהל שלנו. זה ברור שאנחנו רוצים להשתפר, אנחנו צריכים לתקן כמה טעויות שעשינו בניצחון על לגאנס בשבת. הצלחנו להפוך את התוצאה במשחק שהיה יכול להיות מסובך. הגישה של השחקנים טובה מאוד, אנחנו צריכים גם להסתכל על הצדדים החיוביים".




על סערת בוסקטס אמר: "אם אני מחליף אותו הרבה סימן שהוא שחקן הרכב. אני בסופו של דבר מקבל את ההחלטות שלדעתי נכונות לקבוצה, השאר רק מביעים דעה. אם הייתי משאיר את בוסקטס עוד 5 דקות על המגרש והוא היה נפצע או מורחק היו מבקרים אותי על זה".
על הכושר המאכזב של גריזמן אמר: "אנחנו מנסים לעזור לו כמו לכולם. אנחנו נותנים לו עצות, אבל הוא שחקן נהדר ואנחנו מקווים שהוא יראה את זה. עד היום הוא הצליח קצת יותר מאחרים".






גם פרנקי דה יונג התלווה למאמנו במסיבת העיתונאים: "מאוד חשוב לנצח כי נעלה למקום הראשון. אני לא מתחרט על שהגעתי לברצלונה, אני מאוד שמח כאן. אני נהנה מהקבוצה, זה נפלא. אנחנו במקום הראשון בבית שלנו בליגת האלופות ובליגה, ואנחנו עדיין יכולים להשתפר כמובן"



על הטעויות הקבוצתיות: "אנחנו יודעים שאפשר להשתפר. דיברנו על זה ואנחנו עובדים קשה. אין משחק ללא טעויות. אנחנו יכולים להשתפר אבל אנחנו לא גרועים כמו שאנשים אומרים. אני חושב שמחר נשחק טוב וננצח" 


מי המודל לחיקוי שלו באימונים: "מכל שחקני ברצלונה, אבל אם אני חייב להצביע על אחד – סרחיו בוסקטס. הוא עוזר לי מאוד".



הזכייה בכדור הזהב: "אני תמיד אומר שמסי צריך לזכות. הוא הטוב בעולם והייתה לו עונה פנטסטית. הוא חייב לזכות בזה. הוא הטוב ביותר ללא צל של ספק".



התחרות בקישור והאם הוא מרגיש שיפור מאז שעבר לברצלונה: "בוסקטס, וידאל וארת'ור שחקנים מצוינים ומגוונים. כשאתה משחק במועדון כמו ברצלונה התחרות היא נורמלית. הם קשרים מצוינים, אני אנסה לעשות את המיטב. אני שמח כשאני משחק, אני מרגיש טוב מאוד ולא צריך מנוחה.  קשה להצביע על שיפור בפרמטר ספציפי. כשאתה מגיע למועדון חדש לוקח זמן ללמוד ולהשתפר".


<



בורוסיה דורטמונד מגיעה למשחק ברגשות מעורבים. היא ביצעה קאמבק נהדר נגד אינטר במחזור האחרון כשמחקה פיגור 2:0 בדרך לניצחון 2:3 שהשאיר אותה בתמונה, לא מעט בזכות אשרף חכימי שכבש צמד נפלא (ארבעה שערים העונה במפעל), אך מצד שני היא מציגה הגנה מסננת. הצהובים-שחורים הובסו 4:0 בקלאסיקר הגרמני ונקלעו לפיגור מביך נגד פאדרבורן (3:0) והצליחו לחלץ נקודה. גם הכותרות הבלתי פוסקות סביב ג'יידון סאנצ'ו שלפי הדיווחים נחוש לעזוב, לא מוסיפים לשקט הנפשי במועדון.


הגרמנים יצטרכו להתגבר על הרקורד הרעוע שלהם על אדמת ספרד. דורטמונד ניצחה רק פעם אחת ב-15 ביקוריה, כאשר ב-1996/97, העונה בה זכתה בגביע אירופה היחיד בתולדותיה – השיגה 0:1 על אתלטיקו מדריד.  ב"ספורט" נכתב על דורטמונד "הקבוצה הכי לא צפויה באירופה".


מעבר לכך, המאמן לוסיאן פאברה יצטרך להסתדר ללא הקשר תומאס דלאייני הפצוע בזמן שבקבוצה וגם החלוץ פאקו אלקאסר שלא הספיק להתאושש בזמן מהפציעה ולכן לא המריא לספרד. אלקאסר לא יצליח לכבוש נגד האקסית.  מנגד, הקפטן מרקו רויס שהשווה עמוק בתוספת הזמן במשחק בשבת, מגיע עם מוטיבצייה מיוחדת – לכפר על החמצת הפנדל שלו במשחק בין הקבוצות בגרמניה.





מרקו רויס הגיע לקאמפ נואו ודיבר במסיבת העיתונאים לפני המשחק: "אני לא יודע על מצב הפציעות שלהם וגם לא אכפת לי. לברצלונה יש סגל מאוד עמוק עם מספר שחקנים טובים בכל עמדה. נצטרך לגלות הרבה אופי וביטחון. נהיה חייבים לסבול, זה נורמלי. אם נשחזר את היכולת מהמפגש הקודם, יש לנו סיכוי".


על עתידו בדורטמונד: "לא מזמן הארכתי את החוזה שלי כאן, כשהוא יסתיים אהיה בן 33 או 34. זאת פעם ראשונה בשביל רבים מאיתנו לשחק בקאמפ נואו. אנחנו כאן כדי לנצח".


היחסים עם טר שטגן:
"כמובן שאנחנו מדברים. הוא בחור נהדר עם חוזק מנטאלי אדיר. אשמח להבקיע לו מחר, אני אשתדל מאוד"



רויס וטר שטגן בימיהם במנשנגלדבאך: "יש לו חוסן מנטאלי אדיר" (PATRIK STOLLARZ/AFP via Getty Images)
 


סלביה פראג – אינטר (22:00)
הנראזורי זוכרים היטב את ההדחה בשלב הבתים בעונה שעברה ולא רוצים שזה יקרה שוב. הקבוצה של אנטוניו קונטה מבריקה בליגה והשוותה את השיא שלה מ-1950 אז ניצחה ב-11 מ-13 המשחקים הראשונים, אך באירופה המצב לא טוב והיא הפסידה בכל ארבעת משחקי החוץ האחרונים בצ'מפיונס (וניצחה רק אחד מהשמונה האחרונים כולל משחקי הבית). עד הדקה ה-50 הובילה אינטר 0:2 בגרמניה אך הפסידה לבסוף.  הנחמה של האיטלקים היא שאינטר הקבוצה היחידה בכל אירופה שכבשה שער בכל משחקיה העונה.


אינטר תחסר את הקשר הפצוע ניקולו בארלה ששיחק מחצית בניצחון הקליל על טורינו והוא יוחלף בבורחה ואלרו. רומלו לוקאקו יחפש את שער הבכורה שלו במפעל במדי קבוצתו החדשה. ב"גאזטה" נכתב שההבדל בין העפלה לכישלון יהיה 20 מיליון יורו.



רומלו לוקאקו. מחפש שער בכורה בצ'מפיונס במדי אינטר (Jörg Schüler/Getty Images)


אלופת צ'כיה חולמת להשתחל לליגה האירופית ואחרי שהצליחה שלא להפסיד בסן סירו (ספגה שוויון בדקה האחרונה) ובקאמפ נואו, תרצה להשיג נקודות ראשונות העונה בבית בליגת האלופות. הקשר תומאס סוצ'אק, מלך שערי הקבוצה עם עשרה שערים בכל המסגרות, נמצא בספק למשחק.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי