אין כמו בבית: ברצלונה הבטיחה את המקום הראשון עם 1:3 על דורטמונד

שחקני ברצלונה חוגגים
שחקני ברצלונה חוגגים | PAU BARRENA/AFP via Getty Images

אלופת ספרד נהנתה מערב נהדר של מסי, שכבש ובישל לסוארס וגריזמן נגד הגרמנים. סאנצ'ו צימק בשער אדיר, דמבלה נפצע והוחלף. ליברפול תחכה למחזור הבא כדי להעפיל

(גודל טקסט)

אחרי שלושה שבועות של געגוע, ליגת האלופות חזרה אתמול (שלישי) לחיינו עם כל הדרמות והמתח שרצינו ממנה. הערב קיבלנו שני משחקים מרכזיים, כשברצלונה הבטיחה את המקום הראשון בביתה לאחר 1:3 על דורטמונד. במקביל, ליברפול אכזבה עם 1:1 מול נאפולי ותוכל לעלות לשלב הבא רק במחזור האחרון.

ברצלונה – דורטמונד 1:3
אין כמו בבית. לאחר תצוגות רעות במשחקי החוץ, ברצלונה חזרה הערב לקאמפ נואו, והוכיחה פעם נוספת כמה היא קבוצה הפכפכה כשניצחה 1:3 את דורטמונד בקרב אדיר על ראשות הבית בליגת האלופות. ליאו מסי יכול לרשום לעצמו עוד ערב מוצלח בבארסה, כשהארגנטינאי הוביל את קבוצתו עם שער וצמד בישולים – אחד ללואיס סוארס, ועוד יותר חשוב, אחד לאנטואן גריזמן, שאיבד את מקומו בהרכב בתחילת המשחק.

כאמור, ב-11 של ארנסטו ואלוורדה בלטו שתי הפתעות בתחילת המשחק, כשגריזמן סופסל בעקבות היכולת הפושרת שהציג בשבועות האחרונים, לטובת עוסמאן דמבלה. השינוי השני היה הצבתו של איבן ראקיטיץ' בחוליית הקישור, זאת לאחר שבועות רבים בהם הקרואטי נדחק לקצה הסגל של ברצלונה. מן העבר השני, ג'יידון סאנצ'ו נשאר מחוץ להרכב של לוסיאן פאברה, באופן מאוד לא ברור.

בחצי השעה הראשונה של המשחק אלופת ספרד הציגה יכולת רעה, וספגה גם מכה לא קלה אחרי שדמבלה נאלץ לסיים את המשחק בעקבות פציעה נוספת. מאותם הרגעים דורטמונד החלה לבצע טעויות לא ברורות בחלק האחורי, ומול הקטלונים משלמים על כך מהר מאוד.

חגיגה אדירה של ה-M.S.G מול דורטמונד (JOSEP LAGO/AFP via Getty Images)
חגיגה אדירה של ה-M.S.G מול דורטמונד (JOSEP LAGO/AFP via Getty Images)

מסי תחילה מצא את סוארס בנגיעה חכמה, והחלוץ מאורוגוואי כבש גם בין רגליו של רומן בורקי. פחות מחמש דקות חלפו והיוצרות התהפכו – טעות בהגנה האורחת הגיעה לסוארס, שבישל ל"פרעוש" שער נהדר.

במהלך המחצית השנייה סאנצ'ו נזרק לכר הדשא על מנת לנסות להציל את המצב, אך ראה את מסי מוביל כדור במשך עשרות מטרים, ומשלים בישול נוסף במשחק, הפעם לגריזמן שהיה חייב את השער למען ביטחונו.

הבלאוגרנה חייבת הרבה מאוד הערב למארק אנדרה טר שטגן, שסיפק מספר הצלות חשובות מאוד במהלך השליש האחרון של המשחק, כולל אחת לא פחות ממרהיבה אחרי בעיטה אדירה של סאנצ'ו. בדקות הסיום גם הגרמני לא היה יכול לעצור פגז אדיר ששיגר האנגלי הצעיר לתוך שערו, ובכך חתם את המשחק.

הבטיחו את המקום הראשון. שחקני ברצלונה בסיום (David Ramos/Getty Images)
הבטיחו את המקום הראשון. שחקני ברצלונה בסיום (David Ramos/Getty Images)

ברצלונה הבטיחה לאחר שריקת הסיום את ראשות הבית, דורטמונד מצידה נלחמת עם אינטר על הסגנות. הגרמנים יארחו במחזור הבא את סלביה פראג כשהם יודעים שהם חייבים את הניצחון, כשבמקביל הנראזורי יארחו בסן סירו את מסי וחבריו.

הרכבים
ברצלונה: מארק אנדרה טר שטגן, סרג'י רוברטו, סמואל אומטיטי, קלמון לנגלה, ג'וניור פירפו, איבן ראקיטיץ' (ארתורו וידאל, 78), סרחיו בוסקטס, פראנקי דה יונג, ליאו מסי, לואיס סוארס (מוסא וואגה, 91), עוסמאן דמבלה (אנטואן גריזמן, 26).

דורטמונד: רומן בורקי, לוקס פישצ'ק (דאן-אקסל זאגדו, 76), יוליאן וייגל (מריו גצה, 85), מאטס הומלס, אשרף חכימי, אקסל ויטסל, מנואל אקנג'י, ניקו שולץ (ג'יידון סאנצ'ו, 46), מרקו רויס, יוליאן ברנדט, רפאל גררו.

מהלך המשחק
המשחק בקאמפ נואו נפתח עם לחץ גדול של הגרמנים, שניצלו טעות קשה של ראקיטיץ' בדרך להתקפה מהירה, ובעיטה של ניקו שולץ נבלמה על קו השער של בארסה על ידי אומטיטי. בדקה ה-12 דמבלה סיפק את הבעיטה הראשונה למסגרת של המקומיים לאחר מהלך אישי, אך האיום שלו היה חלש מדי בשביל להכניע את בורקי. בדקה ה-26 ברצלונה נאלצה להיפרד מדמבלה, שסובב את קרסולו, נשאר לשכב על הדשא ופונה מהמגרש באלונקה. גריזמן נכנס למגרש במקומו.

פציעה נוספת של דמבלה (Maja Hitij/Bongarts/GettyImages)
פציעה נוספת של דמבלה (Maja Hitij/Bongarts/GettyImages)

למרות שסופסל, גריזמן עלה לכר הדשא מוקדם מהצפוי (PAU BARRENA/AFP via Getty Images)
למרות שסופסל, גריזמן עלה לכר הדשא מוקדם מהצפוי (PAU BARRENA/AFP via Getty Images)

שלוש דקות לאחר מכן הספרדים הצליחו למצוא את הרשת – טעות בהגנה של דורטמונד הגיעה למסי, שהעביר בנגיעה לסוארס והחלוץ מאורוגוואי גלגל בין רגליו של בורקי ולרשת. פחות מחמש דקות חלפו, והארגנטינאי נכנס גם לרשימת הכובשים, לאחר טעות נוספת של ההגנה בצהוב, כשהפעם סוארס היה בצד המבשל, ובכך קבעו מחצית אדירה. 0:2 לברצלונה בהפסקה.

האורוגוואי שבר את הקרח במשחק (Maja Hitij/Bongarts/Getty Images)
האורוגוואי שבר את הקרח במשחק (Maja Hitij/Bongarts/Getty Images)

הכובש והמבשל חוגגים (Maja Hitij/Bongarts/Getty Images)
הכובש והמבשל חוגגים (Maja Hitij/Bongarts/Getty Images)

ג'יידון סאנצ'ו עלה מהספסל למגרש במהלך המחצית, והצליח לסדר לבראנדט מצב מבטיח מאוד לשער, אך טר שטגן הצליח להדוף באחד על אחד. בדקה ה-67 ברצלונה יצאה להתקפה מהירה שהגיעה לרגליו של מסי, שזיהה את גריזמן חופשי לידו ובישל לצרפתי שער חשוב עבור ההמשך, 0:3 לברצלונה. בדקה ה-77 בראנדט סיפק כדור לסאנצ'ו, שביצע מהלך אישי נהדר בתוך הרחבה ושלח פצצה אדירה לרשת של בארסה, ובכך קבע את תוצאות המשחק. 1:3 בסיום.

שער נהדר של סאנצ'ו רק צימק (Maja Hitij/Bongarts/Getty Images)
ביצוע נהדר של סאנצ'ו רק צימק (Maja Hitij/Bongarts/Getty Images)

שער חשוב מאוד עבור גריזמן וברצלונה (PAU BARRENA/AFP via Getty Images)
שער חשוב מאוד עבור גריזמן וברצלונה (PAU BARRENA/AFP via Getty Images)

ליברפול – נאפולי 1:1
ליברפול בלתי מנוצחת באנפילד מאז ההדחה מגביע הליגה על ידי צ'לסי בתחילת העונה שעברה, והרבה עבר מאז על הקבוצה של יורגן קלופ. הפעם היא היתה קרובה לעצור את הרצף הזה, כאשר למרות פתיחה טובה שלה למשחק היתה זו נאפולי שעלתה ליתרון. בדקה ה-21 ג'ובאני די לורנצו שלח כדור ארוך לעבר דריס מרטנס, והבלגי שפתח במקום לורנצו אינסינייה הפצוע המשיך בנגיעה לרשת בשער יפהפה. משם נאפולי ירדה להגנה בניסיון לשמור על התוצאה, ומנעה מליברפול לשחק את המשחק שלה.

קלופ הבין שהוא לא יצליח לנצח בשיטה בה שיחק במחצית הראשונה, ובשנייה הכניס את אלכסנדר אוקסלייד-צ'מברליין במקום ג'ו גומז והוסיף כלי התקפי. התוצאה: בדקה ה-65 אוקסלייד-צ'מברליין השיג קרן, אותה הרים ג'יימס מילנר – היישר לראש של דיאן לוברן, שנגח פנימה את השוויון. השופט בדק עם אנשי ה-VAR ואישר את השער, ושחקני ליברפול חגגו. אלא שהשוויון לא הספיק להם למומנטום כדי להשלים מהפך, ולמרות ניסיונות קרובים בתוספת הזמן המשחק נגמר בתיקו 1:1 שסיבך מעט את המצב בבית.

קלופ. ליברפול מחפשת את המקום הראשון בבית (OLI SCARFF/AFP via Getty Images)
קלופ. המצב בבית מעט הסתבך (OLI SCARFF/AFP via Getty Images)

מהלך המשחק
אלופת אירופה עלתה לקרב החשוב נגד האיטלקים נחושה מאוד, אך בדקה ה-19 נאלצה לבצע חילוף ראשון כשפאביניו נפצע. במקומו של הברזילאי עלה לכר הדשא ג'ורג'ינו ווינאלדום, ושתי דקות לאחר מכן ההולנדי ראה את האורחת עולה ליתרון באנפילד, כשכדור ארוך ומדויק של ג'ובאני די לורנצו מצא את דריס מרטנס חופשי מול אליסון, והבלגי הכניע את השוער מזווית קשה מאוד, וקבע את תוצאות המחצית הראשונה המפתיעה.

מרטנס הפתיע בגדול את אליסון בדרך לשער היתרון. נאפולי חוגגת באנפילד (Michael Regan/Getty Images)
מרטנס הפתיע בגדול את אליסון בדרך לשער היתרון. נאפולי חוגגת באנפילד (Michael Regan/Getty Images)

ליברפול המשיכה ללחוץ בצורה אדירה את ההגנה בתכלת, במטרה להשיג את שער השוויון החשוב. בדקה ה-65 דיאן לוברן הצליח להכניע את אלכס מרט, לאחר כדור קרן מדויק שהרים ג'יימס מילנר ישירות לראשו של הקרואטי, שעלה מעל מרטנס וכבש.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי