נחשף: כך צפויה להשתנות ליגת האלופות החל מ-2024

גביע ליגת האלופות
גביע ליגת האלופות | AFP

אופ"א נמצאת בקשר עם המועדונים הגדולים. הפורמט החדש יכיל 48 קבוצות במקום 32, ארבעה תאריכים נוספים ודרך בת 17 משחקים עד להנפת הגביע. וגם: הקשר לגביע המקומי והתגובה הצינית של פפ

(גודל טקסט)

האם ליגת האלופות שוב עומדת להשתנות? הפורמט של המפעל היוקרתי ביותר עבור הקבוצות עבר לא מעט שינויים מאז הקמתו בשנת 1955 ולפי הדיווחים הטורניר עשוי לעבור מתיחת פנים נוספת משנת 2024. התוכנית החדשה: לא פחות מ-48 קבוצות (בניגוד ל-32 קבוצות מאז 1999/00). אופ"א ממשיכה בדיונים אל מול כמה מהקבוצות הגדולות ביבשת.

 
 
לפי הדיווחים, מספר המשחקים עבור הזוכה ייגדל מ-13 עד ל-17, כפי שהיה בעונת 2002/03, לאחריה בוטל שלב הבתים השני עם המעבר לשיטת שמינית הגמר. הרעיון הוא להוסיף עוד ארבעה תאריכי משחקים אם כי עדיין לא ברור מתי זה יקרה לאור לוח הזמנים הצפוף. אחת ההצעות היא שקבוצה שתשחק בליגת האלופות לא תשתתף במסגרת הגביע המקומי
 
נבדקות מספר אופציות לגבי שלב הבתים, למשל שמונה בתים של שש קבוצות במקום המצב הנוכחי (שמונה בתים של ארבע קבוצות). ייערך שלב בתים שני של ארבע קבוצות וכל מנצחות הבתים יעיפלו לחצי הגמר.
 
 
מובן שזה רעיון לא ממש פופולארי. כששאלו את פפ גווארדיולה ויורגן קלופ מה דעתכם, הם התנגדו בצורה נחרצת. פפ אמר בציניות: "אני חושב שצריכים לעשות שינויים אחרים – שיהיו 400 ימים בשנה, או אפילו 500, זה יהיה הפיתרון". 


ליאו מסי מול וירג'יל ואן דייק. הפורמט ישתנה ב-2024? (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי