יש על מי לסמוך: גריזמן סידר לברצלונה 1:1 באיטליה מול נאפולי

שחקני ברצלונה חוגגים עם אנטואן גריזמן
שחקני ברצלונה חוגגים עם אנטואן גריזמן | DeFodi Images / Contributor

הצרפתי כבש שער חוץ יקר (57) וחיפה על יום בינוני של מסי. מרטנס הבקיע ראשון (30), השתווה להאמשיק והוחלף בגלל פציעה. בוסטקס ו-וידאל ייעדרו מהגומלין, גם פיקה נפגע

(גודל טקסט)
ההופעה של אנטואן גריזמן אמנם לא הייתה מבריקה גם הערב (שלישי), אך שער חוץ יקר שלו העניק לברצלונה 1:1 בסן פאולו מול נאפולי במסגרת המשחק הראשון מבין שנים בשמינית גמר ליגת האלופות. אלופת ספרד לא הופיעה למחצית הראשונה ולא הרשימה במיוחד גם בשנייה, אולם למזלה הצרפתי חיפה על יום בינוני בסטנדרטים של ליאו מסי וסידר לה מקדמה משמעותית לקראת הגומלין בקאמפ נואו, ממנו ייעדרו סרחיו בוסטקס וארתורו וידאל. מי שבוודאי לא מרוצה מהיכולת של חניכיו הוא המאמן קיקה סטיין, שיצטרך לחשב מסלול מחדש לקראת הקלאסיקו מול ריאל מדריד בברנבאו (ראשון ב-22:00).

בהיעדרם של סרג'י רוברטו, ג'ורדי אלבה, עוסמאן דמבלה ולואיס סוארס הפצועים, ברצלונה פתחה עם ג'וניור פירפו, נלסון סמדו ורביעיית קישור שהורכבה מסרחיו בוסקטס, איבן ראקיטיץ', פרנקי דה יונג וארתורו וידאל. במרכז ההגנה לצידו של ג'רארד פיקה עלה סמואל אומטיטי, כשעל הספסל נותר קלמנט לנגלה ואילו בחוד הוצבו ליאו מסי, במשחקו הראשון אי פעם בסאן פאולו – המקדש של דייגו מראדונה, ואנטואן גריזמן. מנגד, דויד אוספינה פתח בין הקורות של נאפולי, שעלתה בחלק הקדמי עם חוסה קאייחון, דריס מרטנס ולורנצו אינסינייה.

לעיני לא מעט אוהדים שהגיעו לסן פאולו עם מסכות על הפנים בעקבות התפשטות נגיף הקורונה באיטליה, המשחק נפתח בצורה שקולה כשברצלונה החזיקה יותר בכדור ונאפולי סיכנה בהתקפות מתפרצות. בדקה ה-30, אחרי ששתי הקבוצות לא הגיעו למצבים ממשיים, פיוטר ז'יילינסקי חטף לג'וניור פירפו את הכדור בחלק המגרש של ברצלונה, העביר כדור רוחב מדויק לדריס מרטנס והבלגי סובב באומנות לחיבורים. זה היה שערו ה-121 של מרטנס במדי הקבוצה מבירת איטליה ובכך הוא השתווה למארק האמשיק, מלך שערי המועדון בכל הזמנים, אותו הוא צפוי כמובן לעבור ממש בקרוב. אלופת ספרד, מנגד, הסתפקה בהנעת כדור סתמית ולא רשמה אף בעיטה למסגרת של אוספינה המשועמם במהלך 45 הדקות הראשונות.


וידאל ובוסקטס. ברצלונה תיאלץ להסתדר ללא שניהם בגומלין (Gettyimages)

ארבע דקות בתוך המחצית השנייה הספיקו לבוסקטס, שתיקל בפראות את מרטנס וספג צהוב שהוביל לכך שהוא ייעדר ממשחק הגומלין בקאמפ נואו. הספרדי היה צריך להיות מורחק כבר הערב לאחר עבירה גסה שביצע במהלך המחצית הראשונה, אולם למזלו במקרה הראשון השופט הסתפק באזהרה בלבד. הכוכב הבלגי של נאפולי ניסה להמשיך לשחק, אך כעבור חמש דקות (54) הוא סימן לספסל שהוא אינו מסוגל והוחלף על ידי ארקדיוש מיליק. כעבור שלוש דקות, בהזדמנות הראשונה שלה במשחק, בארסההשיגה את שער החוץ המיוחל: אותו בוסקטס סיפק כדור עומק נפלא לסמדו, שהעביר בנגיעה לגריזמן והצרפתי דחק מקרוב את השני שלו העונה בליגת האלופות. איזה שער חשוב של הצרפתי.

נאפולי לא נבהלה מהשער של ברצלונה והחלה לתקוף בחמת זעם, אך נתקלה במארק אנדרה טר שטגן שעצר את איניסינייה ומיליק בזה אחר זה ומנע שערים בטוחים. מן העבר השני, יצאה אמיצה של אוספינה לא איפשרה למסי לגלגל את הכדור לרשת. בדקות שנותרו התפתח משחק מהיר עם התקפות לשני הכיוונים, אולם אף אחת מהן לא הצליחה להכריע את ההתמודדות. בדקה ה-88 ברצלונה נותרה בעשרה שחקנים לאחר שארתורו וידאל תיקל בפראות את מריו רוי וספג צהוב. השניים לא הסתפקו בכך, התעמתו והשופט של, לשניהם צהוב נוסף, מה שהוביל להרחקתו של הקשר חם המזג של בארסה שייעדר גם הוא מהגומלין. אם לא די בכך, האורחת איבדה בתוספת הזמן גם את ג'רארד פיקה שנפצע והוחלף על ידי קלמנט לנגלה.


אוהד מחוץ לסן פאולו. גם בדרום איטליה חוששים מהתפשטות הקורונה (Gettyimages)

גם בתוך האצטדיון נוקטים באמצעי זהירות (Gettyimages)

הרכבים
נאפולי: דויד אוספינה: ג'ובאני די לורנצו, קוסטאס מנולאס, ניקולה מקסימוביץ', מריו רוי, פביאן רואיס, דייגו דמה (אלאן, 80), פיוטר ז'יילינסקי, חוסה קאייחון (מתיאו פוליטאנו, 74), דריס מרטנס (ארקדיוש מיליק, 54), לורנצו אינסינייה.

ברצלונה: מארק אנדרה טר שטגן, נלסון סמדו, ג'רארד פיקה (קלמנט לנגלה ,90), סמואל אומטיטי, ג'וניור פירפו, סרחיו בוסקטס, פרנקי דה יונג, איבן ראקיטיץ' (ארתור, 56), ארותרו וידאל, ליאו מסי, אנטואן גריזמן (אנסו פאטי, 87).

מהלך המשחק
דקה 10, ניסיון ראשון במשחק: מרטינס הבלגי סיפק בעיטה למסגרת, אולם טרן שטגן היה במקום הנכון וקלט בקלות.

דקה 24: בוסקטס ביצע עבירה שהייתה אמורה לעלות לו בכרטיס צהוב, אך למזלו של הקשר השופט "ויתר לו" ונכון לרגע זה הוא יעמוד לרשות ברצלונה גם במשחק הגומלין.

דקה 30, נאפולי עלתה ל-0:1: פירפו איבד ברשלנות לז'יילינסקי הפולני, שהעביר רוחב למרטנס והאחרון סובב מ-17 מטר לחיבורים של טר שטגן. איזה ביצוע מופלא של הבלגי, שהעלה את מאזנו ל-121 שערים במדי הקבוצה בבירת איטליה – יותר מכל שחקן אחר בתולדות המועדון בצוותא עם מארק האמשיק.


ביצוע מושלם. דריס מרטנס (Gettyimages)

מרטנס חוגג עם האוהדים את שערו ה-121 במדי נאפולי (Gettyimages)

דקה 42, הזדמנות נוספת לנאפולי: קאייחון העביר כדור רוחב חד, אך מי שהגיע לפני כולם היה דווקא בלם נאפולי מנולאס שהחמיץ מעמדה נוחה.

דקה 49: בוסקטס תיקל בפראות את מרטנס, ספג כרטיס צהוב והוא יחמיץ את משחק הגומלין בקאמפ נואו.

דקה 57, ברצלונה השוותה ל-1:1: בהזדמנות הראשונה שלה במשחק, אלופת ספרד עלתה על לוח התוצאות. בוסקטס הכניס כדור עומק כדול לסמדו, שהעביר רוחב מדויק וגריזמן דחוק מקרוב. שער חוץ יקר לספרדים.


ענה למבקרים הרבים. אנטואן גריזמן (Gettyimages)

דקה 61: איניסינייה עקף שני שחקני ברצלונה ומעמדה נהדרת הוא בעט היישר לגופו של טר שטגן.

דקה 63: מיליק המחליף הכניס לקאייחון כדור גדול, אך גם הספרדי נכשל מול טר שטגן שסיפק הצלה נפלאה באחד על אחד.

דקה 65: וידאל העביר רוחב טוב למסי, אך יצאה אמיצה של אוספינה, ששלח את ידו, מנעה מהפרעוש לדחוק מקרוב.


לא הופעה שהוא ירצה לזכור. ליאו מסי (Gettyimages)

דקה 87: וידאל תיקל את מריו רוי, ספג צהוב, התעמת עם הקשר וספג מיד את הכרטיס הצהוב השני. איזו שטות של הקשר, שייעדר מהגומלין.

דקה 92: ג'רארד פיקה נפצע והוחלף על ידי קלמנט לנגלה, ברצלונה תחסר גם הבלם הוותיק שלה בגומלין

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי