ירידה תלולה: ריאל מדריד התפרקה בדקות הסיום והפסידה 2:1 למנצ'סטר סיטי

קווין דה בריינה
קווין דה בריינה | David Ramos/Getty Images

לאחר ההפסד בליגה, הבלאנקוס לא הצליחו לייצר מומנטום טוב יותר נגד האנגלים. איסקו כבש ראשון, אך ז'סוס ודה בריינה הפכו. ראמוס הורחק. ליון ניצחה 0:1 בבית את יובנטוס

(גודל טקסט)

החלק הראשון בשלב שמינית גמר ליגת האלופות ננעל הערב (רביעי) עם שני מפגשים מסקרנים במיוחד – במוקד, ריאל מדריד התפרקה בדקות הסיום נגד מנצ'סטר סיטי והפסידה 2:1 בברנבאו אחרי מהפך מאוחר של האנגלים. במקביל, יובנטוס הפסידה 1:0 אצל ליון אחרי משחק רע מאוד מצידה של אלופת איטליה.

ריאל מדריד – מנצ'סטר סיטי 2:1
ריאל מדריד ממשיכה ליפול בירידה התלולה. הבלאנקוס הפסידו הערב 2:1 למנצ'סטר סיטי במדריד, זאת לאחר שהציגו משחק פושר מאוד, איבדו יתרון לקראת סיום המשחק ונראה שהם יצטרכו לעבוד קשה מאוד במשחק הגומלין באנגליה כדי למנוע הדחה כבר בשלב הזה מליגת האלופות.

הקבוצה של זינדין זידאן הצליחה למצוא את הרשת ראשונה אחרי שער של איסקו, אך שערים מאוחרים של גבריאל ז'סוס וקווין דה בריינה קבעו מהפך לאלופת אנגליה וצעד גדול מאוד עבור המועדון האנגלי. אם לא מספיק המהפך שספגה ריאל, לאחר מכן היא גם איבדה את הקפטן שלה סרחיו ראמוס, לאחר שהכשיל את ז'סוס בדרך למצב הבקעה ודאי.

כזכור, זידאן וחניכיו הפסידו רק במחזור הליגה האחרון ללבאנטה ואיבדו את המקום הראשון לברצלונה, שמגיעה ביום ראשון הקרוב לברנבאו לקלאסיקו הגדול וכנראה תפגוש יריבה מקומית חבולה מאוד.


ניצחון חוץ גדול עבור מנצ'סטר סיטי, אכזבה גדולה בשביל ריאל מדריד (Gonzalo Arroyo Moreno/Getty Images)

המשחק הערב התחיל בחדשות רעות עבור מנצ'סטר סיטי, לאחר שפפ גווארדיולה נאלץ להחליף את הבלם איימריק לאפורט אחרי חצי שעה של משחק. כזכור, הצרפתי חזר רק לאחרונה לאחר פציעה ארוכה. אפשר בהחלט להגיד שהמחצית הראשונה במשחק הייתה שוויונית, עם נטייה קלה לטובת סיטי. ריאל פתחה את החצי השני בצורה הרבה יותר טובה וניצלה טעות קשה של קייל ווקר וניקולאס אוטמנדי בהגנה כדי לעלות ליתרון.

למעשה, השער של המדרידאים הוכיח כי רק בדרך הזו הם יכלו להכניע את אדרסון, שהיה מבחינתו במשחק טוב והדף כמה כדורים קשים, כולל נגיחה מסוכנת מאוד של קארים בנזמה במחצית הראשונה. הקבוצה האנגלית החלה להגביר את האינטנסיביות שלה לקראת סיום המשחק, ובזכות עוד יום נהדר של דה בריינה הפכה את הקערה.

תחילה, הבלגי סיפק חדר לרחבה של טיבו קורטואה בדקה ה-78 והרים בסיבוב כדור שחתך את כולם ואפשר לז'סוס לכבוש מתוך תיבת החמש בנגיחה טובה. בדקה ה-82 הוא כבש את שער המהפך מהנקודה הלבנה, לאחר שראחים סטרלינג הוכשל כשקיבל מסירה מדה בריינה עצמו.
 


גיבור המשחק בברנבאו. דה בריינה חוגג על הראש של ריאל (JAVIER SORIANO/AFP via Getty Images)

הרכבים
ריאל מדריד: טיבו קורטואה, דני קרבחאל, רפאל וראן, סרחיו ראמוס, פרלאן מנדי, קאסמירו, פדה ואלוורדה, לוקה מודריץ' (לוקאס ואסקס, 84), איסקו (לוקה יוביץ', 84), ויניסיוס ג'וניור (גארת' בייל, 75), קארים בנזמה.

מנצ'סטר סיטי: אדרסון, קייל ווקר, ניקולאס אוטמנדי, איימריק לאפורט (פרננדיניו, 33), בנז'מין מנדי, רודרי, קווין דה בריינה, אילקאי גונדואן, ריאד מאחרז, ברנרדו סילבה (ראחים סטרלינג, 73), גבריאל ז'סוס.

מהלך המשחק
עשרים הדקות הראשונות בברנבאו נפתחו בעיקר עם שליטה של ריאל מדריד בכדור, אך לא עם מצבי הבקעה מלבד בעיטה לא מדויקת של וראן בדקה ה-16. בדקה ה-21 סיטי הצליחה לחדור את ההגנה בלבן כשז'סוס הגיע למצב טוב מול קורטואה, אבל השוער הבלגי היה מוכן והדף את הבעיטה של החלוץ.


ז'סוס. חדר לתוך הרחבה של ריאל מדריד ונעצר אצל קורטואה (David Ramos/Getty Images)

בדקה ה-30 מנצ'סטר סיטי החזירה לריאל מדריד עם הצלה גדולה מאוד מצידה, כשמנדי הרים כדור נהדר לעבר מרכז הרחבה ובנזמה עלה נהדר, נגח נגד כיוון התנועה של אדרסון, אך השוער הברזילאי סיפק הצלה מרהיבה. בדקה ה-33 גווארדיולה נאלץ לבצע חילוף ראשון במשחק כאשר הבלם לאפורט, שרק חזר לאחרונה מפציעה, לא יכול יהיה להמשיך לשחק. בדקה 45 בעיטה של ז'סוס הורחקה מקו השער על ידי ואלוורדה, והמחצית הראשונה הסתיימה ב-0:0.


הצלה אדירה של אדרסון (JAVIER SORIANO/AFP via Getty Images)


לאפורט סיים מוקדם את המשחק (David Ramos/Getty Images)

המחצית השנייה במדריד התחילה בסימן סיטי, כשדה בריינה רץ כמה עשרות מטרים ומסר למחרז, שניסה לסובב לחיבורים של קורטואה ופספס את המסגרת. בדקה ה-60 ריאל מדריד מצאה את הרשת – אחרי דקות בהן המשחק העלה קצב, ווקר ואוטמנדי טעו באותה התקפה ואפשרו לוויניסיוס לחטוף את הכדור ולבשל לאיסקו את השער היתרון של המקומיים.


ויניסיוס סידר לאיסקו מצב ודאי מול אדרסון (OSCAR DEL POZO/AFP via Getty Images)


איסקו חוגג. שער חשוב מאוד של הספרדי (Gonzalo Arroyo Moreno/Getty Images)

למרות היתרון של ריאל מדריד, דקות סיום המשחק היו אך ורק של מנצ'סטר סיטי. בדקה ה-78 דה בריינה הרים כדור חד מאוד למרכז הרחבה של הספרדים, ז'סוס עלה גבוה יותר מראמוס ונגח מקרוב לרשת של קורטואה. בדקה ה-82 סטרלינג המחליף חדר לתוך הרחבה של ריאל מדריד והוכשל על ידי קרבאבל, שגלש מאוחר מאוד לכדור והעניק למנצ'סטר סיטי כדור עונשין, אותו תרגם דה בריינה למהפך דרמטי בברנבאו.


שער חוץ יקר מאוד של ז'סוס (JAVIER SORIANO/AFP via Getty Images)


מנצ'סטר סיטי היממה את ריאל מדריד בדקות הסיום בברנבאו (OSCAR DEL POZO/AFP via Getty Images)

אם לא מספיק המהפך, בדקה ה-86 ריאל מדריד ספגה מכה נוספת – ז'סוס פרץ לעבר השער והיה בדרך לשער שלישי עבור סיטי, אך ראמוס דאג לעצור אותו ולמעשה הקריב את השתתפותו בגומלין לאחר שספג כרטיס אדום ישיר. המשחק הסתיים ב-1:2 יקר למנצ'סטר סיטי על ריאל מדריד.


ראמוס יורד מכר הדשא לאחר ההרחקה (David Ramos/Getty Images)


אלופת אנגליה חוזרת הביתה עם יתרון גדול מאוד (JAVIER SORIANO/AFP via Getty Images)

ליון – יובנטוס  0:1
לאחר הגרלת ליגת האלופות המפגש בין יובנטוס לליון נחשב היה לחד צדדי מכולם, ואמנם מדובר רק במשחק הראשון בצרפת אך אין ספק שחבורתו של רודי גרסיה שנמצאת רק במקום השביעי בליגה המקומית אחראית על ההפתעה הגדולה ביותר של שמינית הגמר. כצפוי יובנטוס החזיקה הרבה ביותר בכדור ובעטה יותר פעמים לשער, אך הגברת הזקנה לא בעטה פעם אחת למסגרת וליון ניצלה זאת עם גול של לוקאס טוזאר בדקה ה-31 לאחר בישול של חוסר אאואר והיא תקווה לשמור על התוצאה בגומלין בטורינו בעוד כשלושה שבועות.

מלך שערי המפעל בכל הזמנים כריסטיאנו רונאלדו הציג ערב פושר במדי יובנטוס כאשר בדיוק כמו חבריו לא הצליח למצוא את המסגרת בכל אחת משלושת הניסיונות שלו ולמעשה עצר את רצף הכיבושים מסרייה א'. הפורטוגלי זוכר היטב כאשר בפעם האחרונה שהודח בשמינית הגמר זה היה נגד ליון לפני כמעט עשור והכוכב הפורטוגלי יצטרך להציג יכולת גבוהה באיטליה כדי להוביל את הגברת הזקנה לשלב הבא.


שחקני ליון חוגגים את הניצחון החשוב (PHILIPPE DESMAZES/AFP via Getty Images)


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי