"יכולנו לנצח את פ.ס.ז' בתוצאה גבוהה יותר, יכולים לנצח גם במשחק השני"

שחקני דורטמונד חוגגים
שחקני דורטמונד חוגגים | Stuart Franklin/Bongarts/Getty Images

מאמן דורטמונד, לוסיאן פאברה, מלא ביטחון לקראת הגומלין בליגת האלופות מול אלופת צרפת אחרי ה-1:2 במשחק הראשון. טיאגו סילבה ואמבפה בספק, די מריה בסכנת צהובים

(גודל טקסט)

פריז סן ז'רמן שוב פעם בסכנת הדחה מליגת האלופות. פרויקט המיליונים של אלופת צרפת אמנם הביא לה שליטה בלעדית וללא מתחרות בליגה המקומית, אך בצ'מפיונס היא כושלת שנה אחר שנה. מעונת 2012/2013 היא העפילה בכל שנה לשלב הנוקאאוט והגיעה עד לרבע הגמר לכל היותר, אך בשלוש השנים האחרונות הודחה כבר בשמינית הגמר – והחשש הגדול הוא שהדבר יקרה שוב גם מחר (רביעי) ב-22:00 מול דורטמונד, במשחק שייערך ללא קהל בעקבות התפשטות נגיף הקורונה.

כזכור, במשחק הראשון בין השתיים, אשר נערך לפני כשלושה שבועות, הגרמנים השיגו בביתם 2:1 בזכות צמד נהדר של ארלינג הולאנד, וכעת הפריזאים ינסו לתקן בביתם. הלחץ עליהם הוא עצום, שכן מדובר במשחק הכי חשוב שלהם עד כה העונה. מפלה נוספת בוודאי תסמן את הסוף של המאמן תומאס טוכל בקבוצה והוא צפוי לעזוב בקיץ, ומחר הוא בונה על צמד הכוכבים שלו – ניימאר וקיליאן אמבפה, על אף שהאחרון נמצא בספק בעקבות מחלה.

אם הכוכב הצעיר ייעדר זו כמובן מכה עצומה לקבוצה, שתחסר גם את אנדר הררה הפצוע ומרקו וראטי ותומא מונייה המורחקים. כמו כן, טיאגו סילבה נמצא בספק ואנחל די מריה נמצא בסכנת הרחקה מהשלב הבא אם יקבל כרטיס צהוב ואם כמובן הצרפתים יצליחו להפוך את התוצאה ולהעפיל לרבע הגמר. גם 0:1 קטן כמובן יספיק לקבוצה, זאת בזכות שער החוץ שהשיגו בגרמניה. 


תומאס טוכל. ההזדמנות האחרונה שלו? (LOIC VENANCE/AFP via Getty Images)

המאמן תומאס טוכל אמר לקראת ההתמודדות: "זה רק פיגור 2:1 ויש לנו עוד משחק לפנינו, עברנו רק מחצית מההתמודדות. יש לנו סיכויים טובים לנצח. טיאגו סילבה עדיין נמצא בספק ונוכחתו תשפיע על המיקום של מרקיניוס על המגרש, אם הוא יפתח בקישור או בהגנה. נצטרך למצוא את הפתרון הנכון עבורנו".

מהצד של דורטמונד הכל נראה ורוד. הקבוצה נמצאת בתקופה מצוינת, ניצחה בחמשת משחקיה האחרונים בכל המסגרות (מתוכם שלושה אחרי המשחק הראשון מול פ.ס.ז') ומגיעה מלאת ביטחון. מעבר לביטחון, נראה שסוף סוף הקבוצה הצליחה להתייצב אחרי שהראתה המון כישרון לאורך העונה, אך לא תמיד סיפקה את התוצאות המתאימות, ודווקא היציבות הזו היא זו שיכולה להטות את הכף לטובתה במשחק החוץ הקשה. מרקו רויס כמובן ימשיך להיעדר, כמו גם תומאס דלייני, כאשר יוליאן בראנדט ותורגן הזאר נאבקים על מקום אחד בקישור ההתקפי לצד ג'יידון סאנצ'ו.

מאמן הקבוצה, לוסיאן פאברה, נשמע מאוד בטוח לקראת המפגש: "כל דבר אפשרי עבורנו ואני מאמין שנוכל לנצח גם בפריז. ניצחנו את המשחק הראשון ויכולנו לעשות את זה בהפרש גבוה יותר. מבחינה טקטית ובנוגע לרוח הלחימה שלנו – עשינו עבודה טובה מאוד במשחק הראשון בגרמניה. בסוף השבוע מול מנשנגלדבאך סיפקנו הופעה מעולה. צריכים להמשיך ככה".


פאברה. סומך על חניכיו (Joern Pollex/Bongarts/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי