קינג בפארק הנסיכים: קינגסלי קומאן חוזר לפריז במטרה לנצח את האקסית

play
מינכן הפכה לבית שלו. קומאן | רויטרס
מועמד לשער העונה: צפו בביצוע המרהיב של מוסיאלה, באיירן מינכן שבה לפסגה 02:49

הוא עזב את סן ז'רמן בגיל 18, לא התחרט על כך לרגע, וסיפק את שער הניצחון על הקבוצה שגידלה אותו בגמר ליגת האלופות ב-2020. כעת, כשהוא בריא לשם שינוי ונמצא בכושר פנטסטי, מגיע הצרפתי לפריז על תקן אחד המנהיגים של באיירן מינכן (22:00)

(גודל טקסט)

שני הביקורים הקודמים של קינגסלי קומאן אצל האקסית שגידלה אותו הסתיימו באכזבות. בספטמבר 2017, כאשר התארח בפארק דה פראנס אצל פריז סן ז'רמן, הוא נכנס כמחליף בתבוסה 3:0 בשלב הבתים בליגת האלופות. לפני שנתיים, באפריל 2021, הבווארים דווקא ניצחו 0:1 בגומלין ברבע הגמר, והקיצוני השלים 90 דקות חיוביות, אבל זה נגמר בהדחה כי הקטארים השיגו 2:3 באליאנץ ארנה במשחק הראשון.

הערב (שלישי, 22:00), מקווה קומאן כי הביקור השלישי בפארק הנסיכים במסגרת המשחק הראשון בשמינית הגמר יהיה מוצלח הרבה יותר, אבל עמוק בפנים כולם יודעים שגם מפלה לא תשנה את התמונה הכללית. את הנקמה המושלמת והאולטימטיבית כבר השיג הצרפתי ב-2020 – נכון לעכשיו, הוא השחקן היחיד בהיסטוריה שהבקיע את שער הניצחון בגמר ליגת האלופות מול קבוצתו לשעבר, והנגיחה באיצטדיון האור בליסבון בדרך ל-0:1 היא שמאירה את הקריירה שלו.

קינגסלי קומאן שחקן באיירן מינכן חוגג שער, גמר ליגת האלופות 2020
הרגע שמאיר לו את הקריירה. קומאן בגמר האלופות ב-2020 | רויטרס

הוא גם מעולם לא הצטער על הבחירה לנטוש עיר האורות. קינגסלי גדל בפרבר של מארסיי, היה אוהד שרוף של סן ז'רמן כמו אביו, והתקבל לאקדמיה המצוינת שלה בגיל 8, אי שם ב-2004. במשך עשור הוא הוגדר כחניך המוכשר ביותר, וזה לא דבר של מה בכך כי התחרות על התואר תמיד קשה, אבל כאשר הגיע לגיל 18 הבין שאין לו עתיד במועדון.

בעידן הקטארי, השחקנים המקומיים לא מקודמים מספיק, בעוד ההנהלה עסוקה בעיקר בהחתמת כוכבים יקרים. אופי המועדון השתנה באופן קיצוני כאשר מדינה מהמזרח התיכון השתלטה עליו, וקומאן לא חשב שיהיה לו מקום בפרוייקט. למעשה, לא בטוח שנותרה לו פינה חמה בלב לסן ז'רמן, והוא בוודאי לא משתוקק לחזור לשורותיה. "אם אעזוב פעם את באיירן, ארצה לבדוק את עצמי בליגה חדשה", הוא אמר לא מכבר, והכוונה היא בעיקר לאנגליה ולספרד.

קינגסלי קומאן, שחקן באיירן מינכן
מינכן הפכה לבית שלו. קומאן | רויטרס

האופציות האלה היו ונותרו מציאותיות בהחלט. לאורך השנים קושר שמו של קומאן לא פעם לליברפול, מנצ'סטר סיטי, מנצ'סטר יונייטד וצ'לסי, בעוד ריאל מדריד החלה להביע עניין מפורש לאחרונה. לפי הדיווחים בתקשורת הספרדית, בסביבתו של הנשיא פלורנטינו פרס סומן קומאן כתחליף משתלם ונגיש יותר לקיליאן אמבפה אשר סירב לחתום בקיץ שעבר. יש הגורסים כי באיירן תהיה מוכנה לשקול למכור את שחקן האגף שלה תמורת כ-60 מיליון יורו, וריאל בוחנת את העסקה ברצינות, אולם תחזיות מסוג זה עלולות להיות נמהרות מדי.

כי קומאן ממש לא מתכוון לעזוב את באיירן בשלב זה של חייו. זה הבית שלו, זו הקבוצה היחידה בה שיחק באמת – ותמיד קיבל אשראי לא מבוטל מכל המאמנים. האוהדים מתים עליו, עם ובלי קשר לשער שהביא להם את גביע האלופות, והוא משלים כבר עונה שמינית במדים האדומים. לפני שנה האריך קומאן את חוזהו עד 2027 במטרה ברורה להישאר עד סופו. "אולי אסיים את הקריירה בבאיירן", הוא הצהיר – ואת ההתנסות האפשרית בליגות אחרות הוא משאיר לעתיד הרחוק. הרי הוא רק בן 26, גם אם יש תחושה שאנחנו מכירים אותו כבר עשורים. אם הכל ילך כשורה, דרכו ממש לא תסתיים ב-2027, ואז הוא יוכל לצאת להרפתקה מרעננת.

קינגסלי קומאן שחקן באיירן מינכן
כבר נחשב לאחד מהוותיקים. קומאן | רויטרס

בינתיים הוא צורף לפורום השחקנים הוותיקים של המועדון, משתתף באופן קבוע בשיחות עם ההנהלה ומוגדר כאחת מעמודי התווך. החתמתו מיובנטוס תמורת 21 מיליון יורו בלבד היתה עסקה משתלמת במיוחד של באיירן, והיא בוצעה עוד על ידי המנהל הספורטיבי דאז מתיאס זאמר שהגדיר אותו בצדק כ"אחד השחקנים הטובים בעולם בדורו". האמירה היתה נכונה לגמרי, והבעיה היחידה שמנעה מהצרפתי לממש עד הסוף את הפוטנציאל העצום שלו היא הנטיה להיפצע.

קרסוליו, ברכיו, ושרירים רבים ברגליו ובגבו פגיעים מאוד, ולכן הוא מעולם לא הצליח להרגיש בטוח מבחינה בריאותית. ב-2018, אחרי שני ניתוחים מורכבים בקרסולו, הוא אף שקל ברצינות לפרוש. "כאשר נפצעתי בפעם השניה, זה היה סוף העולם מבחינתי, ואני מקווה שלא אצטרך לעבור את הגיהנום הזה שוב. לא אסכים לניתוח שלישי, כי המשמעות היא שרגלי פשוט לא בנויה לספורט הזה. אתלה את הנעליים ואנהל חיים שקטים הרחק מאור הזרקורים", הוא אמר אז.

למרבה השמחה, התסריט הקודר הזה לא התממש, וקומאן נמנע מאז מפגיעות חמורות במיוחד, אבל כן עבר אינספור פציעות קלות שהשביתו אותו לפרקי זמן קצרים באופן קבוע. וכשזה המצב, אי אפשר לבנות את הקבוצה סביבו, כפי שבאיירן אולי היתה רוצה – כי מלכתחילה יועד לו תפקיד היורש של פרנק ריברי.

קינגסלי קומאן, שחקן נבחרת צרפת
שינה מומנטום בגמר המונדיאל. קומאן | אימג'בנק GettyImages

הנתונים הסטטיסטיים טובים, עם 53 שערים ו-61 בישולים ב-252 משחקים במדי באיירן עד כה, אבל הם היו יכולים להיות מצוינים הרבה יותר לו היה מצליח קומאן לשחק בקביעות ולא משותף כמחליף במשחקים רבים מדי. הוא גם היה ראוי לקריירה מפוארת הרבה יותר בנבחרת, אבל החמיץ את הזכיה במונדיאל ב-2018 בגלל הפציעות, והיה שחקן ספסל בלבד ביורו 2020 ובגביע העולם האחרון.

כדי להבין עד כמה הפספוס גדול, די להיזכר בשינוי העצום שחולל בגמר נגד ארגנטינה. כניסתו של קומאן בדקה ה-71 במקומו של אנטואן גריזמן שינתה לחלוטין את המומנטום, כי הכחולים היו חלשים להחריד עד לאותו רגע, בדרך להפסד מוחץ. במקום זאת, העסק התפתח למותחן, ולכוכב באיירן היה תפקיד מכריע בכך. מה הוא קיבל בתמורה? בעיקר קללות גזעניות ברשת מ"האוהדים" שזעמו על החמצת הפנדל בדו קרב – והתופעה הייתה כה חמורה שבאיירן הרגישה צורך להגן עליו ולפרסם הודעת גינוי.

גמר מונדיאל 2022: שחקן נבחרת צרפת קינגסלי קומאן בועט מול ארגנטינה
החמיץ פנדל נגד ארגנטינה וספג קריאות גזעניות. קומאן | אימג'בנק GettyImages, Clive Brunskill

אחרי החוויה הזו, נזקק קומאן לתקופת התאוששות קצרה, אבל בשבועות האחרונים הוא זוהר והמאמן יוליאן נאגלסמן בנה עליו במיוחד לקראת המפגשים מול סן ז'רמן בשמינית הגמר. הצרפתי הבקיע צמד ב-14 הדקות הראשונות בניצחון 2:4 על וולפסבורג לפני שבוע, ואז נכנס כמחליף במשחק האחרון מול בוכום כדי להרשית מיד – ולהיכלל שוב בנבחרת המחזור בבונדסליגה.

כאשר הוא כשיר לחלוטין והמוזה נחה עליו, המהירות והיכולת של טכנית של קומאן הופכות אותו לשחקן בלתי ניתן לעצירה, וכרגע הוא באמת נמצא בנסיקה. לא במקרה שיבח אותו נאגלסמן והדגיש את חשיבותו העצומה מבחינה מקצועית וחברתית, ולא במקרה הוא נבחר לייצג את המועדון לצד המאמן במסיבת העיתונאים לקראת המפגש עם האקסית.

במינכן מקווים שיהיה זה המשחק שלו. האיש שהכניע את הקטארים בגמר ב-2020 עשוי להיות המנהיג והאורח המסוכן ביותר הערב, במטרה לחגוג בפעם הראשונה בחייו באיצטדיון שיכול היה להיות ביתו הקבוע ביקום המקביל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי